Då har man blivit med Xbox 360

Medlem
Då har man blivit med Xbox 360

Spelat PC länge nu med high end dator (I7 och Nvida GTX 590 + SSD). Slog dock till på Inwarehous prisänkta 250 GB slim konsol för 1800 kr inklusive Forza 4. Ska man bara jämföra med Forza och PC är grafiken helt okej. Och jag gillar spela med handkontroll även på PC.

Konsol-motståndare på grund av grafiken men tröttnat på buggiga EA-spel till PC. Och ska man jämföra PC med Forza duger grafiken rätt bra.

Jag tror att jag kan få tag på rätt många billiga begagnade spel eftersom jag köpt konsolen i dess slutfas av sin livscykel.

Nu vill jag ha råd på gamla billiga spel med bra grafik. Tex GTA 4 tyckte jag hade suddig släpig grafik när jag då 2008 ägde en PS3.


signatur

Det var detta...

Medlem

Du verkar väldigt upphängd på grafiken, aldrig funderat på att spela spel för att de är bra? Hur som helst, vilka typer av spel föredrar du?


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

Du verkar väldigt upphängd på grafiken, aldrig funderat på att spela spel för att de är bra? Hur som helst, vilka typer av spel föredrar du?

Det är väll en smaksak? Finns visserligen hur många spel som helst som är helt underbara, fast dem har dålig grafik.
Men finn grafik ökar känslan otroligt mkt (för mig iaf)


signatur

Rwa?

Medlem

Trodde man fick 1 månad guld med en ny xbox 360 men hade visst fel. Har de tagit bort det?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Reize:

Du verkar väldigt upphängd på grafiken, aldrig funderat på att spela spel för att de är bra? Hur som helst, vilka typer av spel föredrar du?

Svårt att säga vilka spel jag gillar men Sandbox och Racing samt några FPS.

Jo, grafiken är 90% för mig.


signatur

Det var detta...

Medlem

Vad är det för skitföretag, skulle köpa Guld 1 månad i boxen men då tar de automatiskt nytt från kreditkortet månaden efter om man inte ringer och säger upp det manuellt.

Jäkla fasoner att det inte går att välja bort. Jag är absolut inte petig men blir förba.... på alla företag som beter sig på det sättet.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Vad är det för skitföretag, skulle köpa Guld 1 månad i boxen men då tar de automatiskt nytt från kreditkortet månaden efter om man inte ringer och säger upp det manuellt.

Jäkla fasoner att det inte går att välja bort. Jag är absolut inte petig men blir förba.... på alla företag som beter sig på det sättet.

En av anledningarna till att jag inte rört mitt xbox på ett år.
Den andra är att jag köpte en high-end burk

Om du nu inte gillar EA, köp spel från andra. Själv älskar jag paradox-spel, alla egen producerade titlar samt några de är utgivare för. 1C är också en jävligt bra utgivare.

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av Reize:

Du verkar väldigt upphängd på grafiken, aldrig funderat på att spela spel för att de är bra? Hur som helst, vilka typer av spel föredrar du?

Svårt att säga vilka spel jag gillar men Sandbox och Racing samt några FPS.

Jo, grafiken är 90% för mig.

Köp BF3 om du gillar FPS med snygg grafik. Om vi nu tar grafiken lite åt sidan även om mitt förslag har rätt bra grafik så kan jag också varmt rekomendera Burnout Paradise City, det är i alla fall det bästa bilspelet jag har spelat och jag har spelat många. Sandbox-spel känner jag inte till några med snygg grafik tyvärr. Ut över det så kan jag också rekomendera AC:2 AC:B och AC:R (Assassin ´s creed).

Medlem
Skrivet av stormense:

Vad är det för skitföretag, skulle köpa Guld 1 månad i boxen men då tar de automatiskt nytt från kreditkortet månaden efter om man inte ringer och säger upp det manuellt.

Jäkla fasoner att det inte går att välja bort. Jag är absolut inte petig men blir förba.... på alla företag som beter sig på det sättet.

Du kan alltid köpa Xbox Live kort tex på webhallen.

12 mån 449:-
3 mån 179:-


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av Reize:

Du verkar väldigt upphängd på grafiken, aldrig funderat på att spela spel för att de är bra? Hur som helst, vilka typer av spel föredrar du?

Svårt att säga vilka spel jag gillar men Sandbox och Racing samt några FPS.

Jo, grafiken är 90% för mig.

Om grafiken har så stor betydelse för dig är det ju lite underligt att du nedgraderat dig genom att skaffa hårdvara som är sju år gammal. Hur som helst, RAGE är tekniskt avancerat, likaså kommande The Witcher 2. Är det det rent tekniska grafiken du är ute efter eller är det estetiken i spelet i stort? Ett spel med världens mest avancerade motor kan ju vara fult som stryk om det inte fått bra art design.

Inget illa menat men... Om du spelar spel bara för grafikens skull kanske du skall fundera om du har bör spela spel överhuvudtaget. Och typ, ta upp film som intresse istället.


signatur

Imperator

KoP
Medlem

Red dead redemption om du inte redan spelat det eller Fable 2 och 3. Condemned 1 och 2 om du gillar rysare.

Medlem

Fabel lockar.

Windows Guld fixade jag på cheapxboxlivecodes. 350 kr för ett år och ingen automatiskt förnyelse ala Microsoft.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av stormense:
Skrivet av Reize:

Du verkar väldigt upphängd på grafiken, aldrig funderat på att spela spel för att de är bra? Hur som helst, vilka typer av spel föredrar du?

Svårt att säga vilka spel jag gillar men Sandbox och Racing samt några FPS.

Jo, grafiken är 90% för mig.

Om grafiken har så stor betydelse för dig är det ju lite underligt att du nedgraderat dig genom att skaffa hårdvara som är sju år gammal. Hur som helst, RAGE är tekniskt avancerat, likaså kommande The Witcher 2. Är det det rent tekniska grafiken du är ute efter eller är det estetiken i spelet i stort? Ett spel med världens mest avancerade motor kan ju vara fult som stryk om det inte fått bra art design.

Inget illa menat men... Om du spelar spel bara för grafikens skull kanske du skall fundera om du har bör spela spel överhuvudtaget. Och typ, ta upp film som intresse istället.

Film?

Prio ett för att. Köpa Xbox var Forza och att äntligen få spela Halo 3 (7€). Fast tycker redan inte om sökandet med fysiska skivor vs Steam. Ladda ner spel till Xbox är för dyrt.


signatur

Det var detta...

Jag har både Xbox och PS3:an och spelar även på PC. Vissa spel funkar bättre på viss plattform. Jag köpte min Xbox med Gears of War 3 bundle för 1999:-


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fick min trådlösa ratt idag (eftersom Logitech inte har licens för min g25 på Xbox 360). Helt okej och ska testa om den även fungerar med min trådlösa xbox-mottagare för PC. Inte alltid man orkar ta fram hela stället med G25 från garderoben och så stör FF-dönet min sambo när hon ser på TV. Återkommer om det fungerar på PC.

Men, Microsoft Points, vad är det för snikenhet från Microsofts sida. Seasonpack te kostar 2400. Man kan inte köpa 2400 Microsoft Points utan måste köpa mer. 2900 Microsoft Points= dörrförsäljaren som sätter foten mellan dörren för att få sälja mer DLC marknaden på Xbox 360 är dirty.


signatur

Det var detta...

Medlem

Köpte Forza 4 Season Pass men vet inte om man manuellt ska installera bilarna eller om det görs automatiskt. Filen var på ynka 108 kb.

Tja, vad ska man säga, man får ladda ner var del för sig i spelet och eftersom man blir utskickad ofta från market, så är det enormt svårt att komma ihåg vad man laddat klart.

Jo förresten, den nya trådlösa Xbox-ratten, Microsoft Speed Wheel, fungerade till PC om man har den trådlösa mottagaren. Har bara testat Driver SF och det gick men inte helt följsamt.


signatur

Det var detta...

Medlem

Gears of War serien
Dark Souls om du inte avskyr svåra spel.
Red Dead Redemtion.
Lost Odyssey om du gillar klassik jrpg med bra story.
Condemend 1-2
Crackdown 1 inte 2.
Halo 3, Reach, odst.
Dead Rising
Project Gotham Racing 3-4 om du kan hitta dem.
Saints Row 1


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av stormense:

Trodde man fick 1 månad guld med en ny xbox 360 men hade visst fel. Har de tagit bort det?

det är inte med xboxet man får det, utan när man skapar ett xbox konto

1
Skriv svar