Systemkraven för nya Simcity avslöjade

Robot
Systemkraven för nya Simcity avslöjade

Pallar din dator med när Maxis ska försöka ta stadsbyggargenren till nya höjder?

#maxis


Medlem
Systemkraven för nya Simcity avslöjade

Det var inte så farligt =/

Medlem

NEMAS PROBLEMAS.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Det där hade min gamla burk klarat av.

Medlem

Förväntade inte mig något högt precis, men detta? Jo, tror nog det blir att uppgradera. Or not.

Medlem

Hur långt har de kommit i utvecklingen tro? Med tanke på att systemkraven redan är satta?

Ifall de gör några större, mer grundläggande förändringar i spelet så kommer ju ovan nämnda att förändras.

Fasen... att man ska behöva vänta ända fram tills nästa år någon gång. :/

Inaktiv

systemkraven för 10 hus och en polisstation ja.. sim city är känt för att va brutalt krävande.. iaf om man ska göra städer som täcker hela kartan

Medlem

När de inte skriver recomended eller lowest så är det alltid lowest, så dessa specs måste man ha för att kunna lira det över huvud taget. Får hoppas att hoppet mellan lägsta inställningar och högsta är långt.


signatur

cags

Medlem

Inte för att vara sån men klarar datorn inte dessa krav så är det verkligen dags att köpa en ny!

Medlem
Skrivet av Xtars:

Inte för att vara sån men klarar datorn inte dessa krav så är det verkligen dags att köpa en ny!

A XD


signatur

cags

Inaktiv

Det blir att installera XP 64 på nästa dator också med andra ord. Gillar inte eye candy och den sämre prestandan.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Snälla krav.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

systemkraven för 10 hus och en polisstation ja.. sim city är känt för att va brutalt krävande.. iaf om man ska göra städer som täcker hela kartan

Minns att Sim City 4 nästan låste sig emellanåt när man valde högsta hastigheten, medans det inte var några problem alls på "normal". Hade en AMD Athlon Thunderbird på 1,4GHz på den tiden.

Inaktiv

FZ valde att sätta en skribent som inte spelat Tropico 3 på att recensera 4:an.. Vad kan vi förvänta oss av detta spel?

Skribentens ingående kunskaper är relevanta, som jag antar Tompa håller med om. Jag bara hoppas han inte nöjer sig med 'den lämpligaste' skribenten som i Tropico fallet.


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Är detta minimum eller recommended?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

inga problem där inte. Så synd bara att detta (förmodligen) kommer att kräva Origin, vilket jag ej går med på.

http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

Medlem

Vad kraven är spelar mindre roll, vad det behövs för att köra max är det som är intressant?

Medlem

Nyhetsvärde?

FM-guru
F.d. Sisyr

Soft, min snart fyra år gamla burk klarar ju detta galant.

Medlem

Intel i7 3.4Ghz Quadcore, Multithreading, Check
16GB Corsair RAM Minne, Check
3GB GDDR5 Geforce 580, Check

Jepp, jag klarar mig.

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

inga problem där inte. Så synd bara att detta (förmodligen) kommer att kräva Origin, vilket jag ej går med på.

http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

Engagera dig politiskt istället för att slösa tid på en Anti-ea grupp, som dessutom finns på största konkurrentens Valve försäljningstjänst. Det blir bara tramsigt, det är ju bara en annan nedladdningsjänst. Är du så fixerad vid ett varumärke?

Medlem

Inte för att vara sån men....dA FUUUQ? Det där var de ruttnaste kraven jag någonsin sett, visst att man kan optimera som en tok men the hell? Sådan dator hade man för vad, 4-5 år sedan någonting? Jag trodde det skulle bli ett ärkecpukrävande spel and whatnot.
*shrug*
Ser det fint ut så ere ju najs, men förmodligen har de nog kapat ett flertal hörn i guess.

Medlem

Låter bra, då slipper jag uppgradera datorn och kan spendera pengarna på de nya konsolerna som kommer istället


signatur

// Bacon <3

Medlem

Ska bli intressant när spelen har Kepler som krav... dessa krav är löjliga. BF3 satte ribban och de flesta kan spela det så varför kör man inte på bara... vill se högre system krav på nya spel.

Medlem

Min jobbdator har bättre specs än detta....får hoppas att det går att maxa upp grafiken så att det ser någorlunda snyggt ut även på en modern dator.

Medlem
Medlem

konstiga systemkrav, processor klarar jag lätt på alla, men 2gb grafikkort har ja fan ingenstans ? konstiga minimikrav

Medlem

SC 4 hade en processor på 500 mhz som minimumkrav, men får ändå en modern Dual Core-processor att gå på knä när man bygger en stor stad på grund av all simulation som pågår. Som andra har sagt så är detta MINIMUM vad man kan ha, jag gissar på att en större stad med höga grafikinställningar kommer kräva sin dator.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

konstiga systemkrav, processor klarar jag lätt på alla, men 2gb grafikkort har ja fan ingenstans ? konstiga minimikrav

Vart får du 2gig grafikkort från?
De där 2gigen i specsen handlar om RAM


signatur

// Bacon <3

Medlem

Var jag som var full uppenbarligen, då e de ju inga problem och krav som ett sim city ska ha, för det är ju själva upplevelsen och inte det visuella som är det viktiga!

12
Skriv svar