Nästan 1000 personer jobbade med The Old Republic

Robot
Nästan 1000 personer jobbade med The Old Republic

Bioware avslöjar budgeten och antalet anställda som krävdes för att skapa deras mastodontsatsning Star Wars: The Old Republic.

#star-wars-the-old-republic, #bioware


Medlem
Nästan 1000 personer jobbade med The Old Republic

Imponerande

Medlem

>321 skådespelare gav en röst åt över 4094 karaktärer

....

Medlem

en av dom bästa lvling mmo jag spelat. man blir intresserad av storys på grund av att du sliper läsa.

Medlem

1000 personer och det blev inte bättre än så? Hoppas verkligen att dessa personer inte fick nån högre lön

Skrivet av Pointpurple:

>321 skådespelare gav en röst åt över 4094 karaktärer

....

Fixat! Tack för påpekandet.

Medlem

Spelet hade kunnat bli riktigt intressant, men tyvärr så känns det för mycket WoW för min del. Jag satsar stort på Guild Wars 2 istället, det känns lite mer nyskapande


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Cane:

1000 personer och det blev inte bättre än så? Hoppas verkligen att dessa personer inte fick nån högre lön

Är väl inte så dåligt för ett spel? Finns ju t.ex någon i simpsons som gör 10+ röster

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Pointpurple:

>321 skådespelare gav en röst åt över 4094 karaktärer

....

Fixat! Tack för påpekandet.

Nåja, ville inte vara en petig idiot, utan menade mest att det är rätt underliga siffror.

Medlem
Skrivet av Cane:

1000 personer och det blev inte bättre än så? Hoppas verkligen att dessa personer inte fick nån högre lön

+1
Håller med fullständigt höll inte riktigt upp till förväntningarna.

Medlem

Bara för att det är fler som jobbar på ett spel betyder det inte att det kommer att bli bättre. Snarare att det kommer gå fortare och kanske lite sämre om de inte har ett bra samarbete med varandra.

Medlem

SWTOR var så bra att efter 3 dagars spelande kunde jag inte hålla mig längre - jag var tvungen starta igång mitt wow-konto igen. Tack Bioware för att ha hjälpt folk hitta tillbaka till WoW

Medlem

Kunde inte någon av de 1000 gjort ljussablarna bättre än träklubbor i strid?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

SWTOR var så bra att efter 3 dagars spelande kunde jag inte hålla mig längre - jag var tvungen starta igång mitt wow-konto igen. Tack Bioware för att ha hjälpt folk hitta tillbaka till WoW

Skrivet av FZ:

Bioware hävdar att "deras historieberättande är så bra att många spelare säger att de helt enkelt inte kan gå tillbaka till World of Warcraft".

Jag vet faktiskt inte riktigt varför jag tycker WoW är så pass mycket bättre gjort. Men så är det iallafall.

Medlem
Skrivet av bond12:

Håller med fullständigt höll inte riktigt upp till förväntningarna.

Spelet kanske inte höll upp till DINA förväntningar.

Mina förväntningar av spelet matchar ganska precis vad som blev av spelet. Är dessutom mäkta imponerad av hurpass snabbt Bioware jobbat på att lägga till nya funktioner och ny content. Måhända, satsades det friskt på att göra "story content", och resultatet av storyn i spelet, talar för sig självt. Det finns INGET MMO i dagsläget som har lika bra story content som SWTOR.

Är fullt säker på att Bioware kommer lyckas lägga till diverse "självklara" funktioner i spelet, allt eftersom. Vissa kan tycka att dessa funktioner borde funnits redan vid launch. Men det är ändå inte funktioner som förhindrar att man kan spela spelet.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag undrar hur många som har en aktiv subscription på swtor nu och inte dem där gamla 1,6 miljonerna.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Efter att ha levlat upp en Sith Juggernaut till 50 och en Jedi Sage till 40 så börjar jag tröttna på spelet. Frågan är om jag pallar betala för en tredje månad. Det kommer visserligen en patch snart med en ny raid instance, en ny flashpoint, nån mini pet och sen implanterar dom lite nya Legacy grejer också.

Medlem

Både Swtor och WoW är dåligt i min mening, WoW tycker jag är bättre och älskade det spelet Vanilla/TBC.

Dåligt kanske man inte ska säga men dem saknar båda vad jag gillar med MMO's WoW hade det mesta av de sakerna på min "punktlista" jag gillar men har förstört dem med expantionerna.

Eller så har man bara blivit gammal och sur.

Medlem

Problemet var att dom hade lagt 99% av focus på leveling då det är end game som år folk att stanna

Medlem
Skrivet av Exim:
Skrivet av zhrooms:

Synd bara att Mass Effect storyn är MYCKET bättre än Star Wars.. hade 1000 gånger hällre sett ett Mass Effect MMO än Star Wars..

synd bara att me3 slutet suger så hårt och tar död på egentligen hela universumet...

Tack, din jävla idiot

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av bond12:

Håller med fullständigt höll inte riktigt upp till förväntningarna.

Spelet kanske inte höll upp till DINA förväntningar.

Mina förväntningar av spelet matchar ganska precis vad som blev av spelet. Är dessutom mäkta imponerad av hurpass snabbt Bioware jobbat på att lägga till nya funktioner och ny content. Måhända, satsades det friskt på att göra "story content", och resultatet av storyn i spelet, talar för sig självt. Det finns INGET MMO i dagsläget som har lika bra story content som SWTOR.

Är fullt säker på att Bioware kommer lyckas lägga till diverse "självklara" funktioner i spelet, allt eftersom. Vissa kan tycka att dessa funktioner borde funnits redan vid launch. Men det är ändå inte funktioner som förhindrar att man kan spela spelet.

Storyn är bra men sen finns det ju en gameplay del också som innehöll sina brister.

Medlem

Ett obescent antal människor måste jag säga. Overkill imo.

Medlem

Galet mycket folk för att prestera så lite. Eller nja SWTOR är ett bra spel - inget snack om det - men det är inte mästerligt vilket man hade kunnat förvänta sig efter all tid (och alla pengar de lagt ned). Men som sagt kvantitet ger inte alltid kvalitet.

Prövad SWTOR i en månad och det räckte. Helt enkelt för repetitivt och extremt likt WoW (förutom rösterna). Håller inte med om att storyn skulle vara bättre än in i WoW - snarare sämre. Däremot är presentationen av storyn bättre i och med filmer och röstskådespeleri. Men i min värld räcker inte detta.

Jag har också mina förhoppningar på att Guild Wars 2 återuppväcker MMO och gör något nytt av det.

Medlem

Och ändå blev det mediokert. Fler kockar, sämre soppa.

Medlem

Praktexempel på hur 30+75+80+40+10+10+140+280+321 inte blir 986, utan ger ett bra mycket sämre resultat.

Medlem

Tycker TOR är ett riktigt bra spel och endgame är ganska kul det med fast kanske lite enkelt det med. Men jag säger bara fuck all other MMO's när Mechwarrior Online kommer igång!

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

SWTOR var så bra att efter 3 dagars spelande kunde jag inte hålla mig längre - jag var tvungen starta igång mitt wow-konto igen. Tack Bioware för att ha hjälpt folk hitta tillbaka till WoW

Vi lär nog inte sakna dig i SWTOR eller ni andra som har slutat spela!
Man kan inte tillfredställa alla människor i världen!

Men ni som klagar så mycke, kan inte ni snickra ihop ett bättre MMO??

Medlem

Räknar man verkligen Q/A människor som anställda på ett projekt? Jag fick hela smällen till typ 380 anställda, 665 med QA folk och sen om man lägger på röstskådespelarna så blir det ju fler. Men varken QA folk eller röstskådespelare har väl ngt med spelets utformning att göra?

Ish
Medlem

Ju fler kockar..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av bond12:

Håller med fullständigt höll inte riktigt upp till förväntningarna.

Spelet kanske inte höll upp till DINA förväntningar.

Mina förväntningar av spelet matchar ganska precis vad som blev av spelet. Är dessutom mäkta imponerad av hurpass snabbt Bioware jobbat på att lägga till nya funktioner och ny content. Måhända, satsades det friskt på att göra "story content", och resultatet av storyn i spelet, talar för sig självt. Det finns INGET MMO i dagsläget som har lika bra story content som SWTOR.

Är fullt säker på att Bioware kommer lyckas lägga till diverse "självklara" funktioner i spelet, allt eftersom. Vissa kan tycka att dessa funktioner borde funnits redan vid launch. Men det är ändå inte funktioner som förhindrar att man kan spela spelet.

Jobbar du på Bioware`?


signatur

IDKFA

12
Skriv svar