Instant level 80 – så ska Blizzard locka tillbaka WoW-spelarna

Robot
Instant level 80 – så ska Blizzard locka tillbaka WoW-spelarna

Blizzard lanserar en "Scroll of Resurrection"-kampanj för att få avhoppade World of Warcraft-rävar att återvända.

#world-of-warcraft, #blizzard


Inaktiv
Instant level 80 – så ska Blizzard locka tillbaka WoW-spelarna

Hahahahaha Tack men Nej tack Blizzard....Måste ni lysa med er desparation så mycket??? Jag tror inte det är till er fördel direkt...

Medlem

Plötsligt blev jag... ännu mindre sugen på att gå tillbaks till wow. Boosta till 80? *suck* Idioter.

Medlem

Generöst av Blizzard, men nej tack. WoW kommer aldrig mer bli intressant för min del. Spelet har bjudit på fantastisk underhållning de första åren, men nu håller spelet inte mina krav.

Pre Tbc <3


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Är det inte lite tjusningen med spelet att man....måste spela det??

Medlem
Skrivet av neonille:

Är det inte lite tjusningen med spelet att man....måste spela det??

Exakt.

Medlem

Det här kommer enbart fungera som en tillfällig lösning. Spelarna kommer försvinna igen efter en vecka.

Medlem

WoW blir lättare och lättare hela tiden, det är ju den anledningen att folk slutar spela det.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Mer mjölkning än desperation.

Medlem

Du kan endast få en resurrection scroll av en aktivt betalande wow prenumerant dvs din vän eller guildie måste skicka dig en sådan.sen så är ju lvl 80 inte endgame lvl längre utan lvl 85. De som slutade lira gjorde det troligast efter WOTLK, de var ju fan redan lvl 80. Men annars så har wow tappat en bit av sin magi. Blir Tera online framöver


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Ja tack gärna.

Förresten så skulle jag inte direkt vilja påstå att en minskning ifrån 11.4 till 10.3 miljoner är "kraftig". xD

Inaktiv

hur kan de ha så många spelare fortfarande, blir överraskad varje gång

Medlem

Jag spelade lite in i cata sen slutade jag.. Alla hardcore gamers slutade och wow började anpassa wow till Casual gamers.. Nu väntar jag på Guild Wars 2! Ska bli roligt att testa o se om det är något att ha!

Hoppas Blizzard tappar ännu mer folk, då kanske dom börjar förstå att dom måste göra något och börja lyssna på sina spelare. För tillfället är allt så obalanserat. Hörde från en kompis att en blood tank dk tar allt i pvp. Dom är ju inte ens menade att ha i pvp?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Jag spelade lite in i cata sen slutade jag.. Alla hardcore gamers slutade och wow började anpassa wow till Casual gamers.. Nu väntar jag på Guild Wars 2! Ska bli roligt att testa o se om det är något att ha!

Hoppas Blizzard tappar ännu mer folk, då kanske dom börjar förstå att dom måste göra något och börja lyssna på sina spelare. För tillfället är allt så obalanserat. Hörde från en kompis att en blood tank dk tar allt i pvp. Dom är ju inte ens menade att ha i pvp?

Blood dks tar inte allt längre då dom gjorde så Vengeance(stackar AP upp till en viss % av hp när man blir slagen på) inte stackas då players slår på dom och alla andra tanks för den delen.

Medlem
Skrivet av xLas:
Skrivet av andreashal91:

Jag spelade lite in i cata sen slutade jag.. Alla hardcore gamers slutade och wow började anpassa wow till Casual gamers.. Nu väntar jag på Guild Wars 2! Ska bli roligt att testa o se om det är något att ha!

Hoppas Blizzard tappar ännu mer folk, då kanske dom börjar förstå att dom måste göra något och börja lyssna på sina spelare. För tillfället är allt så obalanserat. Hörde från en kompis att en blood tank dk tar allt i pvp. Dom är ju inte ens menade att ha i pvp?

Blood dks tar inte allt längre då dom gjorde så Vengeance(stackar AP upp till en viss % av hp när man blir slagen på) inte stackas då players slår på dom och alla andra tanks för den delen.

Var bara min kompis som sa så. Han sa att man var tvungen att vara 4-5 st för att få ner en blood dk. Men tydligen så kunde mage kita dom så dom inte kunde slå på magen


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Så om man skapar en lvl 1-karaktär, boostar till 80, vilket utrustning får man då?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tänkte tipsa om detta innan men lät bli.

Låter verkligen som om blizzard är desperata indeed. Själv kommer jag inte börja, men kommer prova på nästa expansion när den släpps (även om den ser oseriös och alldeles för barnslig ut)

btw, gäller detta endast under en begränsad tid eller?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Så om man skapar en lvl 1-karaktär, boostar till 80, vilket utrustning får man då?

Man får ett grönt ilvl 232 set.


signatur

Korvspad.

Medlem

Ett klart tecken på hur dom håller med om att det bara är endgame som gäller.. resten är bara "vägen dit".

Medlem

Har redan fiskat in 3 gamla wow-polare igen. Funkade hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av Keza:

Har redan fiskat in 3 gamla wow-polare igen. Funkade hur bra som helst.

Vi får väl se hur länge dom fortsätter (inte ironi)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Jag ogillar visserligen att folk får en "gratis" level 80, men tror samtidigt att detta är ett smart drag av Blizzard. Övertygad om att många som slutade för att de tröttnat på sin main och inte orkat levla upp en ny klass kommer att börja lira igen, i alla fall för ett tag, och fler spelare gynnar väl alla?

Medlem

någon som vet varför dem är så desperata? har dem inte fortfarande runt 10 miljoner spelare dygnet runt X_X? rätta mig om jag har fel men känns väll fortfarande som dem dominerar marknaden markant.

Medlem

Vill minnas att när RAF lanserades så sade man att det endast skulle gälla för en viss tid..

Medlem
Skrivet av alllle123:

någon som vet varför dem är så desperata? har dem inte fortfarande runt 10 miljoner spelare dygnet runt X_X? rätta mig om jag har fel men känns väll fortfarande som dem dominerar marknaden markant.

Vill väl hålla uppe aktiekursen, sen genererar det mycket pengar.

Kan ju vara så att dom har investerat mycket pengar i ny server infrastruktur och då vill dom helst inte gå minus på det.

Bara vad jag tror.


signatur

"Traders learn more about themselves in a year of trading than many learn in their entire adult lives."

Medlem

lol wow..... väntar på mer betakeys till diablo än. cry

Medlem

Det är ju bra.

Medlem

de de desperat? =D

Medlem

desperata och desperata... om Blizzard gör något snällt för sina spelare så klassas de som desperata, gör de inte något så är de snåla jävlar istället.
Vart har den tiden tagit vägen då Blizzard älskades av alla gamers? Är det verkligen så att när ett företag blir störst så börjar de "automatiskt" suga, eller är det bara att vissa måste bara vara anti det som är störst, oavsett om det är bra eller dåligt?

Det är MÅNGA som spelat wow kanske under vanilla eller BC tiden, och/eller som aldrig levlat en char till maxlevel. När dessa folk hör kompisar prata om hur kul det är att raida och spela endgame blir de sugna testa men kommer sen på att det kommer ta en jävla tid att levla upp gubben de har, alternativt att de måste betala extra för att flytta över till samma server/faction som kompisarna spelar på.... när det blir för många såna hinder så skiter folk i det istället... alltså är Blizzard snälla och ger folk som kommer tillbaka en möjlighet att slippa köpa alla expansioner, komma till endgame snabbare och få byta dit kompisarna är gratis.... vad är problemet? Levla från 80 till 85 kommer vara gott om tid att lära sig spela karaktären om man vill.

Visst, Blizzard vill i slutändan ha fler betalande spelare.... men glöm inte att de fortfarande är överlägset störst på mmo-marknaden. De har nog inga skäl att känna sig desperata än, de kommer bara med nya möjligheter för folk att för en billigare slant få uppleva spelet.
Skulle nåt annat företag skänka bort 3 expansioner till sitt storsäljande spel som miljoner spelar fortfarande så skulle folk jubla över hur snälla de är mot sina spelare, men när Blizzard gör det så är det visst idioter och skitstövlar... jaja, folk får tycka vad de vill

Medlem

Kan säkert vara bra för både blizzard och deras kunder. Förstår inte varför någon skulle ha problem med detta. Direkt till 80 gäller bara för dem som redan har spelat spelet tidigare så ingen kommer egentligen att "missa" något. Ser faktiskt bara positiva saker med detta. Folk som funderar på att komma tillbaka får det lättare att komma ikapp sina vänner igen, eller bara rent av att komma till sina vänner. Fri server/faction change låter riktigt juste.
Men med tanke på hur upprörda folk verkar vara över detta så har jag troligen missat något eftersom jag inte spelar spelet.

123
Skriv svar