The Old Republic 1.2 i april – kolla in trailern

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Bastica:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Bastica:

What ShavedEwok said.

Kul, då kan ni ju sitta och vara pantade tillsammans, se till att rerolla på samma server så ni har annat än companions att spela med.

He he någon måste sluta kissa i dina cornflakes på morgonen. Eller får du inte spela swtor för din mamma? Är det därför du blir så upprörd? Inte råd att betala månadsavgiften med din veckopeng?

"Grrrr han säger stygga saker om SWTOR, bäst jag säger han är ett barn och inte har pengar".
http://www.torstatus.net/shards/us/trends
Awesome population där eller hur? inb4 någon säger att en kurva baserad på Biowares egna data är felaktig.

Jag sa ingenting alls, jag frågade varför du är så upprörd? Du verkar nämligen inte direkt vara sund i ditt vrede så jag undrade vad som är fel? Blir man så upprörd av att någon gillar ett spel som inte du gillar så är något definitivt fel. Sen att dina argument totalt missar är en annan sak. Tyckte kurvan såg ganska normal ut. Halvlight i veckan för att stiga till normal till helgen.

Medlem

Bronko,

får jag bara ställa en fråga till dig: jag förstår att du inte uppskattar SWTOR's end-game content, samt att du inte tilltalas av hur Bioware valt att strukturera spelet (funktionellt och designmässigt). Jag tänker inte försöka övertala dig om annat, för jag anser att du har rätt att tycka så. Jag håller inte med något av det du har sagt, jag anser att SWTOR innehåller en fantastisk leveling-experience, såväl som content för nivå 50. Du har däremot rätt att framför din kritik gentemot ett spel som du köpt/spelat, precis som vilken annan som helst här på forumet.

Med det sagt dock, varför (om det är det du syftar med dina inlägg, och det är det intrycket som jag faktiskt får) spelar du ett spel som du inte uppskattar? Alla dina inlägg under denna nyhet har attackerat (i princip) samtliga av de fundamentala grunder som SWTOR är byggd på. Tilltalas man inte av dessa finns det, som du själv även nämner, många andra, högkvalitativa MMO på marknaden idag. Jag har själv lirat en hel del Rift, vilket verkar ligga mer i linje med den typ av MMO som du är ute efter (åter igen, som du själv nämner).

Ett vänskapligt tips bara, absolut inte menat som ett påhopp på dig som person, eller dina åsikter om SWTOR, eller något annat spel.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

http://www.torstatus.net/shards/us/trends
Awesome population där eller hur? inb4 någon säger att en kurva baserad på Biowares egna data är felaktig.

Inte funderat på att Bioware kanske "öppnade upp" population cap begränsningen som fanns på plats under tidig launch? Och därigenom, så kanske servrarna har möjlighet att ta emot fler spelare innan det kommer upp i Heavy/Full load?

Visst, ibland kan det tyckas vara ont om folk specifikt i "Imperial" eller "Republic" Fleet. Men dom tider jag spelar, så är det ofta minst 80-100 pers i Fleet. Därutöver, runt 20-30 i guild ofta.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av showerguy:

Du har en poäng men för att Star Wars ska kunna mäta sig med World of Warcraft så behöver man utgå från vad som finns i Wow. Direkt när jag dingade 50 så fanns det inget att göra i spelet. Så himla tråkigt och det ser man på andra forum och trådar att folk lägger av.

Men som sagt...att folk slutar gör ju inget.

Tycker du verkar överdriva en hel del. "Direkt när jag dingade 50 så fanns det inget att göra i spelet."

2 st Operations (3:e på gång), en bunt med Hard Mode Flashpoints (fler på gång, och ytterligare 1 som lades till 1.1). Warzones.

Finns MASSOR att göra på 50, om man tar sig tid att faktiskt kolla vad som finns. Sen kan INGEN ny MMO mäta sig med ett som är 8 år gammal, vad gäller mängd innehåll på endgame. Tycker Bioware har gjort ett helt fantastiskt jobb på levlandet 1-49. Dom flesta planeter är större än flera WoW zoner tillsammans, och med minst lika mycket questar.

Det du (och flera andra) klagar på, är vad ni anser är "brist på endgame content". Och visst, det kan tyckas vara "för lite" om du ska jämföra med WoW som haft 8 år på nacken, med 3 expansioner osv. Men sen är det också uppmuntrat i SWTOR, att man skapar nya karaktärer, och känner på en helt annan storylinje för den karaktären. Dessutom skiljer sig storyn avsevärt mellan om man väljer mörka (dark side) alternativ, eller ljusa (light side) alternativ. Har WoW något ens i närheten, där spelare kan påverka hur storyn går vidare?

EDIT: Recoloring grejen fanns (enligt Bioware) en anledning till att det togs bort, och från vad jag hört så ska "nya" varianten vara avsevärt bättre än beta-varianten. Kan dock ge några poäng på avsaknaden av "High res textures". Men jag skulle hellre via se fler performance-fixes före dom uppdaterar grafiken till att se snyggare ut. Även om man inte kunnat dra nytta av "high res textures" tidigare, så ser inte spelet särskilt fult ut.

Sen vet jag inte så mycket om Hero Engine, men WoW's spelmotor (som är en upphottad motor från Warcraft 3) var ju inte direkt någon höjdare från början heller.

Håller totalt med dig! Bioware gör ett fantastiskt jobb. Dessa som klagar är bortskämda ungar eller nolife och är giriga! Star wars är riktigt bra super bra!
Denna spel( Star Wars) är bara för bra! 10/10 lätt!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Hm, hm.

Alla har rätt till sin åsikt...men är lite fundersam till det där med endgame. Är själv inne på endgame och har inga som helst problem med att hitta grejer att göra.

MEN facepalmar vid alla åsikter om att endgame är för litet och att Bioware med sin budget borde ha avsevärt större endgame, att det är okej att jämföra med ett WoW som åtminstone haft åtta år på sig att samla på sig endgame. Kan till viss del förstå åsikten att man kunde följt progressionen hos andra äldre MMO, MEN
ni menar alltså att Bioware skulle ha tryckt ner innehåll motsvarande åtta års expanderande i WoW?????
Är det först då ni blir nöjda?
Då förstår jag att det blir svårt att göra er nöjda....

Själv har jag plöjt ner mig i SWToR så djupt att jag inte vet när jag kommer up igen.
Hell, har till och med ME 3 CE liggandes här bredvid....och har inte ens startat spelet

12
Skriv svar