Firaxis: Xcom är ett AAA-spel

Robot
Firaxis: Xcom är ett AAA-spel

Utvecklarna säger att de haft "50, 60 personer" på projektet under nästan fyra år och vill därmed tysta de som tror att återupplivningen av Xcom är något annat än en ordentlig storsatsning.

#firaxis


Medlem
Firaxis: Xcom är ett AAA-spel

Så han vet inte hur länge dem hållit på med spelet, lr hur många som finns på företaget?


signatur

Rwa?

Medlem

Jag tycker det ser intressant och lockande ut. 80% köp för min del

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Så han vet inte hur länge dem hållit på med spelet, lr hur många som finns på företaget?

Nä, han har ingen insyn alls men har en bra anledning att snacka skit om spelet.
Han promotar ju förstås sitt egna nya spel Ghost Recon Shadow wars och vill naturligtvis att det ska framstå som något mycket bättre än det som Firaxis gör. De är av samma genre och kommer ju att konkurrera om strategispelarna så småningom så det där uttalandet är 100% business.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Annanaz:

Så han vet inte hur länge dem hållit på med spelet, lr hur många som finns på företaget?

Nä, han har ingen insyn alls men har en bra anledning att snacka skit om spelet.
Han promotar ju förstås sitt egna nya spel Ghost Recon Shadow wars och vill naturligtvis att det ska framstå som något mycket bättre än det som Firaxis gör. De är av samma genre och kommer ju att konkurrera om strategispelarna så småningom så det där uttalandet är 100% business.

Mkt möjligt, tyvärr ser det just ut att bli mindre "strategi" i denna remake än orginalet. Men blir säkert ett bra spel ändå.

PaZ
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Annanaz:

Så han vet inte hur länge dem hållit på med spelet, lr hur många som finns på företaget?

Nä, han har ingen insyn alls men har en bra anledning att snacka skit om spelet.
Han promotar ju förstås sitt egna nya spel Ghost Recon Shadow wars och vill naturligtvis att det ska framstå som något mycket bättre än det som Firaxis gör. De är av samma genre och kommer ju att konkurrera om strategispelarna så småningom så det där uttalandet är 100% business.

Jag tror inte du läste nyheten så noga Det är alltså XCOMs lead designer som inte har koll på de anställda, inte Gollop.

Detta beror nog på att personalen roterar lite på Firaxis, och det är därför svårt att räkna. Vad gäller produktionstiden så finns det ju olika definitioner på när ett projekt är igång.

Medlem

Detdär må jag säga var enna riktigt tjusiga lamor! Spelet såg också ganska kul ut.

Medlem

Låter skitbra, men hade köpt det endå. Hoppas på någon cool collectors!

Firaxis borde bjuda in Gollop och låta honom ta en titt.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Det enda han sa om screenshotet han fick se var ju om kameran, och lite om vad som kan behöva förbättras i en uppföljare, han sa ju inte alls att han tvivlade på deras budget.


signatur
Medlem
Skrivet av Annanaz:

Så han vet inte hur länge dem hållit på med spelet, lr hur många som finns på företaget?

Dem?


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av vurt:

Det enda han sa om screenshotet han fick se var ju om kameran, och lite om vad som kan behöva förbättras i en uppföljare, han sa ju inte alls att han tvivlade på deras budget.

Missade du att det var 2 sidor på intervjun? I alla fall, på nästa sida kan man läsa detta

"I'm guessing it isn't a hugely big-budget title, so I think they'll be sticking to fairly safe ground. I don't think there will be any technical innovations in their game engine"


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar