Mass Effect 3 hackar på Playstation 3
Playstation-versionen av Mass Effect 3 har upp till 30 procent sämre fps än Xbox-versionen.
jag fattar inte att dom släpper spel som laggar på konsol, dom vet exakt vilken hårdvara dom har att jobba med då kan det inte vara för mycket begärt att förvänta sig en laggfri upplevelse?
What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
Var väl samma sak med Skyrim (och något annat lir? minst..)?
Sen kom det fram, om jag minns rätt, att man kände till problemen vid release men valde att lansera ändå.
Meningen med konsoll är ju att man ska slippa sånhär skit, fördelen med pc är att man iaf kan testa sig fram för att lösa det men vad ska konsollägarna göra?
Jävligt dåligt ändå
jag fattar inte att dom släpper spel som laggar på konsol, dom vet exakt vilken hårdvara dom har att jobba med då kan det inte vara för mycket begärt att förvänta sig en laggfri upplevelse?
För mycket jobb, speciellt då det gäller ps3 som är bökig att koda till, multiformat titlar (som inte har ps3 som huvudplatform förstås) är nästan alltid sämre på Ps3 just därför.
[petig]Mikael Hällgren, fixa rubriken plox, ME3 kan inte ha lagg i singleplayerdelen, såvidare du inte lirar det över OnLive eller Gaikai eller någon annan lösning som påverkas av nätverkslatens.[/petig]
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
jag fattar inte att dom släpper spel som laggar på konsol, dom vet exakt vilken hårdvara dom har att jobba med då kan det inte vara för mycket begärt att förvänta sig en laggfri upplevelse?
För mycket jobb, speciellt då det gäller ps3 som är bökig att koda till, multiformat titlar (som inte har ps3 som huvudplatform förstås) är nästan alltid sämre på Ps3 just därför.
[petig]Mikael Hällgren, fixa rubriken plox, ME3 kan inte ha lagg i singleplayerdelen, såvidare du inte lirar det över OnLive eller Gaikai eller någon annan lösning som påverkas av nätverkslatens.[/petig]
Lagg betyder bildfördröjning och behöver inte vara relaterat till nätverkslagg.
jag fattar inte att dom släpper spel som laggar på konsol, dom vet exakt vilken hårdvara dom har att jobba med då kan det inte vara för mycket begärt att förvänta sig en laggfri upplevelse?
För mycket jobb, speciellt då det gäller ps3 som är bökig att koda till, multiformat titlar (som inte har ps3 som huvudplatform förstås) är nästan alltid sämre på Ps3 just därför.
[petig]Mikael Hällgren, fixa rubriken plox, ME3 kan inte ha lagg i singleplayerdelen, såvidare du inte lirar det över OnLive eller Gaikai eller någon annan lösning som påverkas av nätverkslatens.[/petig]
Lagg betyder bildfördröjning och behöver inte vara relaterat till nätverkslagg.
Precis. Att lagg inte ska kunna finnas om det inte rör sig om bandbreddsproblem är bara helt enkelt inte sant. Spela nyare spel på för gammal hårdvara så ska du få se
jag fattar inte att dom släpper spel som laggar på konsol, dom vet exakt vilken hårdvara dom har att jobba med då kan det inte vara för mycket begärt att förvänta sig en laggfri upplevelse?
För mycket jobb, speciellt då det gäller ps3 som är bökig att koda till, multiformat titlar (som inte har ps3 som huvudplatform förstås) är nästan alltid sämre på Ps3 just därför.
[petig]Mikael Hällgren, fixa rubriken plox, ME3 kan inte ha lagg i singleplayerdelen, såvidare du inte lirar det över OnLive eller Gaikai eller någon annan lösning som påverkas av nätverkslatens.[/petig]
Lagg betyder bildfördröjning och behöver inte vara relaterat till nätverkslagg.
Precis. Att lagg inte ska kunna finnas om det inte rör sig om bandbreddsproblem är bara helt enkelt inte sant. Spela nyare spel på för gammal hårdvara så ska du få se
Eller snarare, lagg betyder endast fördröjning, dvs en tidsfördröjning av en viss förväntad händelse. Sedan finns det ju olika typer av lagg, kan vara mellan användare och dator (tangentbordslagg, muslagg), mellan dator och server (nätverkslagg) eller prestandalagg (fördröjning av grafikrendering eller ljuduppspelning ex). Men kort och gott en oväntad och oönskad fördröjning av en händelse.
I detta fallet så är det väl en grafisk fördröjning då konsollen ombeds beräkna och rendera mer än vad den är kapabel till, eller så finns det någon bugg någonstans som lägger in artificiella pauser som gör att saker sackar efter.
Udda nog så har endast tillägget From Ashes laggat för mig, i övrigt så flyter det faktiskt på bra.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
[petig]Mikael Hällgren, fixa rubriken plox, ME3 kan inte ha lagg i singleplayerdelen, såvidare du inte lirar det över OnLive eller Gaikai eller någon annan lösning som påverkas av nätverkslatens.[/petig]
Jag hoppar på bandwaggon och hjälper till att påpeka att lagg gäller mer än bara nätverksuppkopplingen. Lagg är helt enkelt "fördröjning". Det kan alltså finnas lagg i hårdvara helt fristående från den där flugan kallad 'intrewebz'.
Sony har fuckat up PS3an totalt senaste året.
Skyrim-problemen, laggar
Uncharted 3-problemen, frysningar och nestängning
och nu detta.
Ovanpå det tar backuper plötsligt 4 ggr så lång tid, 17 timmar mot tidigare 4 efter firmware uppdateringar.
Slutade köpa PS3-spel redan i november när detta började och väntar på Wii U och hoppas på bättre system där, modernare i några avseenden hoppas jag på.
jag fattar inte att dom släpper spel som laggar på konsol, dom vet exakt vilken hårdvara dom har att jobba med då kan det inte vara för mycket begärt att förvänta sig en laggfri upplevelse?
För mycket jobb, speciellt då det gäller ps3 som är bökig att koda till, multiformat titlar (som inte har ps3 som huvudplatform förstås) är nästan alltid sämre på Ps3 just därför.
[petig]Mikael Hällgren, fixa rubriken plox, ME3 kan inte ha lagg i singleplayerdelen, såvidare du inte lirar det över OnLive eller Gaikai eller någon annan lösning som påverkas av nätverkslatens.[/petig]
Lagg betyder bildfördröjning och behöver inte vara relaterat till nätverkslagg.
Både rätt och fel.
1. Lagg är termen för fördröjning. Det kan handla om nätverks-lagg eller input lag. Fryslagg är när hela spelet stannar upp i någon sekund för att därefter "hoppa ifatt" tidsmässigt.
2. I detta fallet handlar det däremot INTE om någon FÖRDRÖJNING utan om alltför få bilduppdateringar per sekund emellanåt. Allt sker fortfarande i realtid, utan fördröjning.
3. Artikelrubriken är därför fel och korrekt titel är "Mass Effect 3 hackar på Playstation".
Förstår inte varför folk är så ivriga att klumpa ihop allt möjligt till "lagg" när problemen beskrivs mycket bättre med rätt ord.
jag fattar inte att dom släpper spel som laggar på konsol, dom vet exakt vilken hårdvara dom har att jobba med då kan det inte vara för mycket begärt att förvänta sig en laggfri upplevelse?
För mycket jobb, speciellt då det gäller ps3 som är bökig att koda till, multiformat titlar (som inte har ps3 som huvudplatform förstås) är nästan alltid sämre på Ps3 just därför.
[petig]Mikael Hällgren, fixa rubriken plox, ME3 kan inte ha lagg i singleplayerdelen, såvidare du inte lirar det över OnLive eller Gaikai eller någon annan lösning som påverkas av nätverkslatens.[/petig]
Lagg betyder bildfördröjning och behöver inte vara relaterat till nätverkslagg.
Både rätt och fel.
1. Lagg är termen för fördröjning. Det kan handla om nätverks-lagg eller input lag. Fryslagg är när hela spelet stannar upp i någon sekund för att därefter "hoppa ifatt" tidsmässigt.
2. I detta fallet handlar det däremot INTE om någon FÖRDRÖJNING utan om alltför få bilduppdateringar per sekund emellanåt. Allt sker fortfarande i realtid, utan fördröjning.
3. Artikelrubriken är därför fel och korrekt titel är "Mass Effect 3 hackar på Playstation".
Förstår inte varför folk är så ivriga att klumpa ihop allt möjligt till "lagg" när problemen beskrivs mycket bättre med rätt ord.
PRECIS!
Ohh, ny funktion i forumet, du får en sprillans ny Tummeupp av mig
Edit: eller inte, funktionen verkar inte funka ännu
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
jag fattar inte att dom släpper spel som laggar på konsol, dom vet exakt vilken hårdvara dom har att jobba med då kan det inte vara för mycket begärt att förvänta sig en laggfri upplevelse?
För mycket jobb, speciellt då det gäller ps3 som är bökig att koda till, multiformat titlar (som inte har ps3 som huvudplatform förstås) är nästan alltid sämre på Ps3 just därför.
[petig]Mikael Hällgren, fixa rubriken plox, ME3 kan inte ha lagg i singleplayerdelen, såvidare du inte lirar det över OnLive eller Gaikai eller någon annan lösning som påverkas av nätverkslatens.[/petig]
Lagg betyder bildfördröjning och behöver inte vara relaterat till nätverkslagg.
Både rätt och fel.
1. Lagg är termen för fördröjning. Det kan handla om nätverks-lagg eller input lag. Fryslagg är när hela spelet stannar upp i någon sekund för att därefter "hoppa ifatt" tidsmässigt.
2. I detta fallet handlar det däremot INTE om någon FÖRDRÖJNING utan om alltför få bilduppdateringar per sekund emellanåt. Allt sker fortfarande i realtid, utan fördröjning.
3. Artikelrubriken är därför fel och korrekt titel är "Mass Effect 3 hackar på Playstation".
Förstår inte varför folk är så ivriga att klumpa ihop allt möjligt till "lagg" när problemen beskrivs mycket bättre med rätt ord.
Få bilduppdateringar kan även resultera i lagg när det rör sig om väldigt få bilder per sekund. Nu vet jag inte hur illa det är på PS3 så vad som är rätt eller fel låter jag vara osagt (mer än att Zymac hade fel, det är givet).
jag fattar inte att dom släpper spel som laggar på konsol, dom vet exakt vilken hårdvara dom har att jobba med då kan det inte vara för mycket begärt att förvänta sig en laggfri upplevelse?
För mycket jobb, speciellt då det gäller ps3 som är bökig att koda till, multiformat titlar (som inte har ps3 som huvudplatform förstås) är nästan alltid sämre på Ps3 just därför.
[petig]Mikael Hällgren, fixa rubriken plox, ME3 kan inte ha lagg i singleplayerdelen, såvidare du inte lirar det över OnLive eller Gaikai eller någon annan lösning som påverkas av nätverkslatens.[/petig]
Lagg betyder bildfördröjning och behöver inte vara relaterat till nätverkslagg.
Nej det betyder inte bildfördröjning, lagg har alltid varit = hög latency.
Sony har fuckat up PS3an totalt senaste året.
Skyrim-problemen, laggar
Uncharted 3-problemen, frysningar och nestängning
och nu detta.
Ovanpå det tar backuper plötsligt 4 ggr så lång tid, 17 timmar mot tidigare 4 efter firmware uppdateringar.
Slutade köpa PS3-spel redan i november när detta började och väntar på Wii U och hoppas på bättre system där, modernare i några avseenden hoppas jag på.
Jag måste bara fråga.. hur har SONY fuckat upp ps3 i fallen med Skyrim och Uncharted 3, inte mycket dom kan göra åt spelutvecklarnas problem, eller? O.o
*sigh*
Vad folk är okunniga.
LAG/LAGG är när något är EFTER i uppdateringen, ofta sker detta på grund av nätverkslatens,
MEN det kan även vara en fördröjning mellan input och respons i spelet. (inputlagg brukar det kallas då), spelet kan fortfarande smida på i 60/120/whatever fps.
DET VI SNACKAR OM HÄR är inte att spelet "laggar" efter, utan att det det är dålig prestanda, DVS låg framerate, detta gör även att speled reagerar "efter" men det är inte det som är det primära problemet, utan ett symptom av den låga frameraten.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett