Så fixar du profilimportstrul i Mass Effect 3

Robot
Så fixar du profilimportstrul i Mass Effect 3

Problem att få med din gamla Mass Effect-karaktär i det nya äventyret? EA tipsar om hur du löser det.

#mass-effect-3, #bioware, #ea


Medlem
Så fixar du profilimportstrul i Mass Effect 3

Oj vad sur jag hade blivit om jag inte hade kunnat använda mina saves direkt. Så mycket tid jag laggt ner under årens lopp på att spela om och gjort rätt för att få det precis som jag vill ha det.
Hoppas att detta är ett extremt sällsynt problem och att det snart kommer en patch som löser det för de drabbade stackarna.

"Porrfilmsstrul i Mass Effect 3" - läste jag och inser jag har snuskig fantasi.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

^ Du är inte ensam

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Porrfilmsstrul i Mass Effect 3" - läste jag och inser jag har snuskig fantasi.

Det är då allting blir så mycket roligare


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

hoppas inte detta gäller alla som kört 1-2 och nu ska importera till 3:an. fick spelet igår men har inte hunnit installera det än, och jag vill spela direkt


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Hade inte kvar mina gamla ME1 saves när jag körde ME2, så jag kopierade en profil från nätet och gjorde om ansiktet, så no probs here.

Medlem

Fungerade Direkt För Mig!


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem
Skrivet av @TurkishGamer@:

Fungerade Direkt För Mig!

Då finns det hopp! var det en spar-fil från ettan eller bara tvåan?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skrivet av @TurkishGamer@:

Fungerade Direkt För Mig!

Jätte Bra Att Det Funkade. Jag Ska Testa När Jag Har Köpt Det


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är en av dom drabbade, fick använda mig av fanmade fulfixen och inte ens då blev det helt rätt, då vissa detaljer (frisyrer, smink, ärr, ögonfärger) helt enkelt inte finns kvar i 3:an... Dåligt som fan av Bioware, särskilt med tanke på att det redan från början varit meningen att man skall kunna importera sin karaktär.

MEN När spelet väl startar så är det jäkligt bra.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Propy:

hoppas inte detta gäller alla som kört 1-2 och nu ska importera till 3:an. fick spelet igår men har inte hunnit installera det än, och jag vill spela direkt

Dessvärre gör det det om du inte har tur, eftersom ansiktena i ME3 ser annorlunda ut så blir det aldrig riktigt samma, går att göra ungefär likadan med lite effort men blir aldrig riktigt samma. Och den där "fixen" hjälper lite grann I guess. Exempel min char: http://i44.tinypic.com/34ysgut.jpg
Det var med fixen som gjorde att ansiktet blev sisådär likt och sen var jag tvungen att ändra allt annat, håret, färgen på ögonen etc, finns ej samma färg på allt man vill ha heller. Bästa jag kunde göra. Jävligt störigt med tanke på att ME1 till ME2 var det inga problem alls, så bestämmer dom sig för att ändra en massa skit med utseendet i 3an så man inte kan se likadan ut.

Medlem

Var inga problem att importera min, den ligger i mina dokument som alltid och spelet kände igen den utan problem.

Medlem
Skrivet av Pannkakssylt:
Skrivet av Propy:

hoppas inte detta gäller alla som kört 1-2 och nu ska importera till 3:an. fick spelet igår men har inte hunnit installera det än, och jag vill spela direkt

Dessvärre gör det det om du inte har tur, eftersom ansiktena i ME3 ser annorlunda ut så blir det aldrig riktigt samma, går att göra ungefär likadan med lite effort men blir aldrig riktigt samma. Och den där "fixen" hjälper lite grann I guess. Exempel min char: http://i44.tinypic.com/34ysgut.jpg
Det var med fixen som gjorde att ansiktet blev sisådär likt och sen var jag tvungen att ändra allt annat, håret, färgen på ögonen etc, finns ej samma färg på allt man vill ha heller. Bästa jag kunde göra. Jävligt störigt med tanke på att ME1 till ME2 var det inga problem alls, så bestämmer dom sig för att ändra en massa skit med utseendet i 3an så man inte kan se likadan ut.

wow...detta är ju helt sjukt dåligt av Bioware! visst blir det likt, men inte samma.

Men kan man ändra sitt ansikte efter att man importerat?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Kay
Medlem

DEt som är värre är att man inte kan installera ME3 från DVD-skiva. Det buggar ur så jag tvingas ladda ner det med 700kb/s. Saknar Steam...

Testpilot

Fick felmeddelande med min karaktär som jag importerade , men skitsamma hur han ser ut - har ju hjälm på huvet hela tiden iallafall så jag klickade bara vidare o tog default shepard.

Skrivet av Kay:

DEt som är värre är att man inte kan installera ME3 från DVD-skiva. Det buggar ur så jag tvingas ladda ner det med 700kb/s. Saknar Steam...

Jag hade problem med att få fart på det men gjorde följande , avinstallerade origin och installerade sedan det via DVD skivan från 0 ... då tankade den inte via nätet utan via skivan.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Pannkakssylt:
Skrivet av Propy:

hoppas inte detta gäller alla som kört 1-2 och nu ska importera till 3:an. fick spelet igår men har inte hunnit installera det än, och jag vill spela direkt

Dessvärre gör det det om du inte har tur, eftersom ansiktena i ME3 ser annorlunda ut så blir det aldrig riktigt samma, går att göra ungefär likadan med lite effort men blir aldrig riktigt samma. Och den där "fixen" hjälper lite grann I guess. Exempel min char: http://i44.tinypic.com/34ysgut.jpg
Det var med fixen som gjorde att ansiktet blev sisådär likt och sen var jag tvungen att ändra allt annat, håret, färgen på ögonen etc, finns ej samma färg på allt man vill ha heller. Bästa jag kunde göra. Jävligt störigt med tanke på att ME1 till ME2 var det inga problem alls, så bestämmer dom sig för att ändra en massa skit med utseendet i 3an så man inte kan se likadan ut.

wow...detta är ju helt sjukt dåligt av Bioware! visst blir det likt, men inte samma.

Men kan man ändra sitt ansikte efter att man importerat?

Ja asså, om man bara importerar blir det inte ett dugg likt, blir bara default typ, men med fixen som gör så att man kan få en "face code" som man sen skriver in blir det ganska likt, sen måste man ändra en massa skit själv som sagt. Edit: går såklart att ändra importen men då måste man ändra ännu mer eftersom den inte var ett dugg lik, inte för mig iaf, men testa själv först. Annars är det bäst att köra fixen så att det blir lite likt iaf, så blir det lite mindre jobb iaf, men som sagt på mitt exempel det där var det bästa jag kunde göra med fixen å allt.

Kay
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Fick felmeddelande med min karaktär som jag importerade , men skitsamma hur han ser ut - har ju hjälm på huvet hela tiden iallafall så jag klickade bara vidare o tog default shepard.

Skrivet av Kay:

DEt som är värre är att man inte kan installera ME3 från DVD-skiva. Det buggar ur så jag tvingas ladda ner det med 700kb/s. Saknar Steam...

Jag hade problem med att få fart på det men gjorde följande , avinstallerade origin och installerade sedan det via DVD skivan från 0 ... då tankade den inte via nätet utan via skivan.

Fungerade inte för mig..

Medlem
Skrivet av Kay:
Skrivet av Harakiri:

Fick felmeddelande med min karaktär som jag importerade , men skitsamma hur han ser ut - har ju hjälm på huvet hela tiden iallafall så jag klickade bara vidare o tog default shepard.

Skrivet av Kay:

DEt som är värre är att man inte kan installera ME3 från DVD-skiva. Det buggar ur så jag tvingas ladda ner det med 700kb/s. Saknar Steam...

Jag hade problem med att få fart på det men gjorde följande , avinstallerade origin och installerade sedan det via DVD skivan från 0 ... då tankade den inte via nätet utan via skivan.

Fungerade inte för mig..

såg detta tips på biowares forum. funkade för den killen:

1. - If you got to this thread that probably means that you already activated your game in Origin, and started the download. If not, do so, and exit Origin.
2. - Backup and delete all files in following folders. Leave the folders and subfolders intact:
[Origin Game install folder]\Mass Effect 3\
[System Drive]\ProgramData\Origin\DownloadCache\ (or the appropriate subfolder of Application Data in Windows XP)
[System Drive]\ProgramData\Origin\DownloadCache\{ [your mass effect 3 account email address] }
3. - Copy "Mass Effect 3.zip" from DVD 2 and "Mass Effect 3.z01" from DVD 1 to a temporary folder. You may skip this step, if you can handle multipart archives from DVDs.
4. - Extract the zip files to [Origin Game install folder]\Mass Effect 3\ . You can use WinRar, 7zip, Total Commander, etc. Some files will have CRC errors, that not a problem, click OK/Continue.
5. - I'm not sure the following is needed, but I did it anyways: I've cleared "Read-Only" attribute from all files in Mass Effect 3 folder using Total Commander.
6. - Start Origin and resume/restart download (which should last only a few minutes now). If you get problems (Installation failed on 99%) that means that you haven't cleared everything in step two.

Kommer ihåg att jag hade samma problem med bf3, kommer inte ihåg hur jag löste det tyvärr...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skrivet av walter_iego:

"Porrfilmsstrul i Mass Effect 3" - läste jag och inser jag har snuskig fantasi.

Ha ha .... jag med tydligen för jag läste exakt det samma och hajade till och läste om


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Har både 1an och 2an reggade i Origins. Allt fanns där direkt redo att laddas in utan några problem alls

Medlem

Jag hade problem med att föra över mina savefiler på datorn från ME2 -> ME3 (hade legit version av ME2 men det funka ändå). Spela det första gången igår och jag blev överlycklig över min Collectors Edition Tack sambo kan jag ju säga för förtidig födelsedagspresent


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem

ME3 hittar inte min ME2 karaktär, trots den ligger exakt där den ska vara enligt masseffectsaves.com. Har någon nånting som kan hjälpa? Det enda jag hittat är ett verktyg som gör att jag kan sätta plotpoints manuellt till en ny karaktär men orkar verkligen inte hålla på med sånt just nu.

Inaktiv

Lustig snubbe i bilden, "Commander Jackie Chan-pard"


signatur

The Year was 2027..

Medlem

Det här med att använda en gammal gubbe... är inte spelet gjort för att man skall starta som level 1? Eller? Hur har de löst det? Skalar fiender upp efter din level?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

_amatörer_


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fick göra om min karaktär men fick som tur var till den så nu är den lik till 99% saknar bara att man inte kan lägga till ärr.

1
Skriv svar