Över 30 toppbetyg för Mass Effect 3

Robot
Över 30 toppbetyg för Mass Effect 3

Electronic Arts skeppar över 3,5 miljoner exemplar av sitt hyllade rymdrollspel världen över – Bioware-grundaren Ray Muzyka säger sig vara "tagen" över mottagandet.

#electronic-arts


Medlem
Över 30 toppbetyg för Mass Effect 3

:\ Önskar att jag också kunde ge det ett top betyg... Så som jag gav ME1 och ME2. Men så blev det inte...

Medlem

Håller verkligen inte med. Jag skyller tbh på dålig kvalitetsstandard vad gäller datorspelsrecensioner. Skärpning.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Och 3.3 på metacritic

Ish
Medlem

Känns som att jag spelar ME2 igen, och inte ens det imponerande på mig personligen.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Han menar såklart att han är tagen av Metacritic's 3.3 (som alla vet är det riktiga betyget på ME3 )


signatur
Inaktiv

Kan inte påstå att jag håller med de där kritikerna. Tycker ME 3 på många sätt och vis är en bristfällig titel.
Grafiskt är det opolerat, långt mindre imponerande än sin föregångare, med stela, knyckiga animationer.
Färre bi-karaktärer som du kan ta med dig ut på uppdrag, sidouppdrag som känns helt bisarra med tanke på vad som sker samtidigt, störiga nya karaktärer osv. Jag har nu iochförsig bara spelat ungefär 10 timmar men so far känns spelet mer som en 6 av 10 än 10 av 10.
Lustigt nog så har spelet dessutom fått mycket skit i recensioner där gameplay sågas flitigt men likt förbannat slutar det med toppbetyg. Wow, så spelet är trist att spela men ändå är det... perfekt?
Nu ogillar jag konspirationsteorier men anklagelser om köpta recensioner känns inte helt främmande.

Moderator | Testpilot
Skrivet av johntis:

Och 3.3 på metacritic

För att man ska lita på metacritic där vem som helst kan göra 100 konton och rösta ner ett spel!

Varför?? Day 1 DLC, för det gör spelt otroligt dåligt!

Ironin borta, jag gillar inte dag ett dlc men bara för det finns gör det inte ME3 sämre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av johntis:

Och 3.3 på metacritic

För att man ska lita på metacritic där vem som helst kan göra 100 konton och rösta ner ett spel!

Varför?? Day 1 DLC, för det gör spelt otroligt dåligt!

Ironin borta, jag gillar inte dag ett dlc men bara för det finns gör det inte ME3 sämre.

Jag var inte seriös...

Medlem

Tyckte spelet sög den första timmen pga knyckiga animationer, dålig CGI, osv, som stod ut väldigt mycket just då. Men sen tog storyn över och man glömde snabbt bort bristerna i grafiken.
Uppdragen är korta och jävligt spännande.

Slutet var både bra och dåligt... Alla verkar hata det men jag är inte lika negativ...

Den stora bristen var att det inte fanns några val att göra på slutet. Det var mer som att titta på en film. I tvåan fick man ju välja vem som skulle göra vad osv. I trean får man inte fatta några beslut alls. Känns väldigt B.

3/5

Medlem

Ja inte är det ofta man delar recensenternas åsikter inte.

Medlem

Lagom självgod som hyllar sitt eget spel och talar om saker som inte hänt än


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Hehe, de är så oerhört besatta av siffror Snart får vi nog reda på att hela 10000 som spelar heter Alfons också.

Skämt åsido, som alltid när det gäller recensioner så bör man åtminstone läsa igenom texten innan man bryr sig om siffran. En sak som jag tänkt på när det gäller detta; om man insisterar på sifferbetyg, varför inte införa ett "Överväldigandegrad"-betyg som beskriver hur till sig man blir på spelet? Det är ju detta som gör att bristfälliga kontroller i ett spel ändå kan ge det 10/10

Medlem

Vad ja inter förstår med recensioner nuförtiden är att du kan ge spel toppbetyg fast att du nämner brister i spelet

Medlem

Har bara kört de första 20 timmarna, så har ju inte nått slutet än. Ny karaktär då mina gamla karaktärer försvunnit. Kul ändå att göra nya senare.
Spelet kan komma att få 10/10 av mig i betyg. Jag ser spelet i dess sammanhang, sista delen av 3 spel. Det måste försöka göra ett visst avslut. Och det ska bli personligt, extremt personligt när man kör ettan, tvåan och sen trean. Trean ska ha det bästa från de tidigare spelen och sen bjuda på en massa förbättringar. Hittills så har allt stämt. Finns massor med sätt att köra hela serien på, går även att gräva sig ner i böcker/tidningarna också och därmed få ännu mer ut av ME3. Vet inte vad jag gillar mest, är så mycket. Det viktigaste är att bristerna drunknar i allt som är underbart i detta spel och jag kan inte tänka mig rädda någon brist, för ingen är riktigt värd att nämna.

Moderator | Testpilot
Skrivet av nilfisk:

Vad ja inter förstår med recensioner nuförtiden är att du kan ge spel toppbetyg fast att du nämner brister i spelet

Allt beror ju på vad det är för brister. När jag testade Kingdoms of amalur demot hatade jag det. Spelet gillar jag inte heller, skrev iallafall lite om det här på FZ och gav det 3/10 med ett plus som löt "En bra idé".

Spelar man igenom spelet (vilket jag gjort i efter hand) Så är det väldigt bristande. Allting det lagt upp är en bra plan men inte utfört på ett bra sätt. Idén var bra, och man hade kunnat göra så mycket mer med den.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Det släpptes närdå? Och ni har redan hunnit spela klart det??


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Floffe:

Det släpptes närdå? Och ni har redan hunnit spela klart det??

Fick mitt igår.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelat igenom spelet. Väldigt besviken. Förstår inte recensenter som sätter över 80% i betyg. Skrämmande lätt och förutsägbart. Man verkar inte kunna göra fel. Känner mig lika nere nu som när jag spelat Fallout Tactics för första gången.

Medlem

Well, det finns i ärlighetens namn inga "perfekta" spel. Spel som inte har några som helst brister what so ever. Jag tycker istället att det handlar om att se till dess helhet; om spelet innehåller ett par element som är så pass välgjord att de kan kompensera för de missar som existerar, då.kan det vara värt ett toppbetyg. Eller vice versa klart.

Medlem

Tycker det är halvtkonstigt då splet briser i gameplay. Ni kan inte påstå något annat.
Om ni gör är ni bara naiva.
Men men fortfarande ett bra spel, men inte ett originellt o utmärkande någonstans.

Medlem

Det sjuka med hela betygs hettsen är att det ens kan ges ut fullt betyg?

Finns många spel som jag älskar och som jag spelar och har väldigt kul med men tvivlar jag ens spelat någo spel som är värt mer än 7-8 av 10 i betyg. Finns alltid så mycket som är ofärdigt eller dåligt.

Me3 har så många brister att man behöver skriva en bloggpost för att få fram större delen av ens tankar men klart inte värt mer än 5 av 10. Grafiken, dialogerna som är automatiska, värdelöst cover system, knappt några RGP inslag gör spelet till en random shooter. Man kan ha åsikter om hur spelet är men går "aldrig" förneka uppenbara brister.

Det som är så märkligt inom spelbranshen att uppenbart dålig grafik ändå får högt betyg? skillnad från art style men grafik allmänt går inte att diskutera. Samma med många andra ingame aspekter som aldrig ens går att diskutera då jag antar att varje människa som spelar spelet är "intelligent".

Min åsikt om saken iaf.

BG2 är mitt nr1 favoritspel men inte är det värt mer än 7-8 av 10, ens att ge det 7 är tufft men kan vara rättfärdigat.

Medlem

De som ger spelet dåligt betyg har spelat klart det.

Medlem

Klarade ut det, känns som en förbättring från 2an när det gäller gameplay, men lite suddigt slut tycker jag... på ett sätt väldigt fint, på ett annat väldigt surt...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv

Jag har både 1 och 2, men aldrig orkat spela igenom mer än 20 minuter på vardera. Jag orkar verkligen inte med de tomma dialogerna som man aldrig kan styra ändå.

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Klarade ut det, känns som en förbättring från 2an när det gäller gameplay, men lite suddigt slut tycker jag... på ett sätt väldigt fint, på ett annat väldigt surt...

Spelet är ok. Men Bioware hade ett större ansvar än bara göra ett roligt spel. De skulle avsluta en otroligt populär spelserie.

De tappade bollen. ME3 lämnar alltför många frågor obesvarade och dödar alla tankar på omspel eller köpande av DLC, åtminstone för mig. Har man sett slutet vet man att inget av de val jag funderade över och våndades för under spelet gör någon skillnad i slutändan. Ska jag bota Krogans genophage? Spela roll, de kommer ändå vara strandade på Tuchanka för evigt eller bli halvrobotar... 5 års spelande och undrande och vips kommer en liten spökunge och ställer ultimatum! Min Shepard tar inte skit, inte från Sovereign, The Illusive man eller the Council. I slutet av ett fantastiskt rikt rpg med så många valmöjligheter kvarstår faktum. Inget av mina val spelar någon roll.

Medlem

kan tänka mig att det är mest kids som ger dåligt betyg...som dampa igenom varje cutscen och ej lirat 1:an eller 2:an innan...

ifos Masseffect är ett konsolspel....kanske dom blir besvikna


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av refuse:

De som ger spelet dåligt betyg har spelat klart det.

Är detta samma personer som även skrek att det var omöjligt att få det perfekta slutet om man inte spelade multiplayer?

Kommer snart i en REA-back på nätet, då slår jag till


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar