Street Fighter X Tekken

Robot
Street Fighter X Tekken

Capcom har redan gjort det nya millenniets bästa fightingspel. Klarar de av att återupprepa de exempellösa framgångar Street Fighter IV rönte? Är Street Fighter X Tekken så bra som vi hoppats?

#street-fighter-x-tekken, #street-fighter-iv, #capcom, #super-street-fighter-iv


Medlem
Street Fighter X Tekken

uhm. Jag ser inte betyget :S


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Hosta upp betyget nu, Jonas.

Redaktör
Medlem

Btw när dyker det upp till PC? Som det var menat.

Medlem

Ofrta


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

fick hem det för några timmar sen riktigt kul, e man ett figthing spel fan lätt värt att köpa

Medlem

och om 6 månader kommer en ny version så vad fan är poängen o slänga ut pengarna på capcom sörja.


signatur

God is dead

Redaktör
Skrivet av Angust:

och om 6 månader kommer en ny version så vad fan är poängen o slänga ut pengarna på capcom sörja.

Ha kul med 5/5.


signatur
Medlem

Köpt! Nu ska det spelas!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Angust:

och om 6 månader kommer en ny version så vad fan är poängen o slänga ut pengarna på capcom sörja.

Ha kul med 5/5.

bara för att jonas tyckte det var en 5'a vilket är hans personliga åsikt så hade det kanske hamnat på en 3'a hos mig eller en 2'a. även om det nu är en 5'a så vad är poängen med att köpa något fighting spel av capcom när det ändå kommer en version om ett halvår med alla dlc karaktärer och med 2 nya features.


signatur

God is dead

Skrivet av Angust:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Angust:

och om 6 månader kommer en ny version så vad fan är poängen o slänga ut pengarna på capcom sörja.

Ha kul med 5/5.

bara för att jonas tyckte det var en 5'a vilket är hans personliga åsikt så hade det kanske hamnat på en 3'a hos mig eller en 2'a. även om det nu är en 5'a så vad är poängen med att köpa något fighting spel av capcom när det ändå kommer en version om ett halvår med alla dlc karaktärer och med 2 nya features.

Capcom vill undvika att göra en superversion den här gången. Det är därför de smällt med 12 karaktärer på Street Fighter X Tekken-disken redan nu som vi konsumenter vackert får punga ut pengar för senare i år. Så alltså inget nytt spel, däremot allmänt rövigt beteende, ja.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Jag tycker att Street Fighterspelen är riktigt roliga men jag lär skippa det här ändå, av två anledningar. För det första är jag lite mätt efter vanliga SF II på XBLA, SSFIITHDRemixpå XBLA och sedan gratis på PS+, SFIV, Super SF IV och så SSFIV: AE. och då har jag dessutom SFAlpha Anthology liggandes i hyllan som jag inte ens har provat och SF III på Xbox (ni vet det som ingick i Anniversaryversionen, där man även fick den tecknade filmen?) som jag endast småspelat lite, och då mest SF II (där man t.ex. kan låta SFII-Ryu möta SFII Turbo-Ken, blanda hejvilt) och inte SFIII...

Och Tekken, tja, jag spelar väl inte det så mycket, Tekken 3 var skojigt och Tekken 6 småkul (men grymt svårt i Final Fight-läget, Tekken Force)...men vill jag ha Tekken spelar jag hellre vanliga Tekken. Är nog mer pepp på Tekken X Street Fighter faktiskt. Det har lite att göra med den andra anledningen till att jag skippar Street Fighter X Tekken...

Som är att jag helt enkelt inte är något vidare på SFII. (Tekkenserien är däremot lite enklare ingång på även om det behövs mycket träning för att bemästra det spelets svårarste kombos också...) Visst, en del beror på Xbox 360:s skämt till styrkryss, men när det går nästan lika illa på PS3 med DS3 så...ja, för länge sedan en gång i tiden spelade jag ganska seriöst, med bl.a. original SFII, turbovarianten, EX+ alpha-spelen och SF Alpha II till SNES:en och försökte lära mig både supercombos och alla karaktärers moves. Numera blir det Ryu eller Ken av gammal vana. Kan knappt få till Chun Lis vackra Spinning Bird Kick (som låter mer som Spinning Around Kick faktiskt) eller hennes eldboll som kräver en halvcirkel istället för en kvartscirkel (kikoken hette den har jag för mig) och klantar mig mer än lovligt mycket med både Dhalsim (utnyttjar inte hans räckvidd) eller Guile (som är utmärkt att ladda och kontra in attacker med men det klantar jag också till och spelar Guile med en massa långsamma hoppsparkar och bensvep och blir Dragon Punch-punchad). Zangief har jag aldrig varit något vidare på.

Träningsläge alltså. Dags att gå tillbaka dit om jag nu köper spelet. Senast jag besökte ett sådant var väl i SF IV för tre år sen! Och det slutade väl med att jag ändå spelade Ryu eller Ken och hade stora problem med Seth ändå. (Fast än värre är hemlige Akuma i SSFIITHDRemix som man når genom att gå igenom obesegrad, han är helt hemskt svår nöt att knäcka, försökte för några veckor sedan och spelade nog fler matcher mot honom än mot alla andra karaktärer totalt innan jag gav upp och nästan missade en annan grej för att jag envist nog inte kunde sluta kämpa mot honom!) Som vanligt är det säkert välgjort och ser lika snyggt ut som man vant sig vid efter SF IV i ett fightingspel från Capcom. Gems-grejen känns också kul. och lite nyfiken är jag allt på hur det är att spela Tekkenkaraktärer Street Fighter-style.

Ser jag spelet stå och rulla i en spelbutik är jag den förste att sparka nybörjarrumpa (de kan inte ens göra en hadoken så det är väl inte så svårt till skillnad från knapphamrarspel som DoA eller Tekken, i viss mån) men, tja, för mycket Street Fighter och för dålig spelare som hellre glider runt i NHL eller lirar gamla plattformspel på SNES och NES...Nej, jag väntar på platinumversionen eller reabacken, så får det bli.

Medlem

Synd att dom inte kan fixa mer tagteam, som i Tekken Tagteam, där man kan vara 8 vs 8 i ett spel, men man har bara tillgång till 2 karaktärer åt gången, sen när alla 8 karaktärer dött, så har den andra vunnit.
Tycker det är lite halvdrygt att spela en match med varsin karaktär, för att sedan komma ut i menyn, välja ny gubbe o starta en ny match...

Inaktiv

Spelet är säkert jättebra. Men det räcker nu. Nu har det verkligen börjat spåra ur med dlc.
Capcom är absolut värst just nu. Aldrig i hela mitt liv att jag kommer köpa detta och stödja överdriven och felaktig dlc använding.

Att 12 karaktärer följer med på skivan.(dom finns där, du har redan pröjsat för dom)..men som måste låsas upp för en extra slant är smutsigt rent ut sagt...

Fy...Nån måtta får den banne mig vara!!!!!!!!!!

Jag uppmanar verkligen folk att INTE köpa detta. Stöd inte sådan här verksamhet...Finns andra fightingspel..

http://angryjoeshow.com/2012/03/wtf-sf-x-tekken-angry-rant/

Medlem

Humor att han/hon har varit en newhalf från början:D

Inaktiv

Hur i helvete spelet få 5/5 när Capcom snålar så förbannat med "DLC"? 12 karaktärer som ligger på SKIVAN som vi inte får ta del av ?!!?

http://www.youtube.com/watch?v=DB-rxpD4nTQ

Angry Joe säger det bäst ^

1
Skriv svar