Mass Effect 3 – detta har hänt

Robot
Mass Effect 3 – detta har hänt

Från rykte till release. FZ har bevakat Mass Effect 3 hela vägen. Har du hängt med? Här är en sammanfattning av vårens stora rollspel, från ryktena till releasen och toppbetyget.

#bioware, #mass-effect-3, #electronic-arts, #battlefield-3


Medlem
Mass Effect 3 – detta har hänt

Väldigt många på t.ex. www.reddit.com/r/masseffect klagar högljudt om slutet.


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem
Skrivet av MythLastbil:

Väldigt många på t.ex. www.reddit.com/r/masseffect klagar högljudt om slutet.

Har hört oerhört mycket klagomål om slutet, är långt ifrån där ännu men ska bli intressant att se vad det är som kan göra folk så upprörda över ett hur ett spel slutar..

Medlem

Klarat av spelet nu. Måste säga att detta var en sån oerhört besvikelse. Mass Effect 2 hade allt som ME3 hade men mycket mer.

De sakerna jag inte gillar:
*Combat är inte varierande överhuvudtaget. Spelade på det svåraste, vilket jag inte klarat av i de tidigare spelen, inte ens i närheten. Fienden blir aldrig svårare. De är lika svåra i början som de är i slutet, och det kommer inte nya fienden heller. Det är bara vågor av fienden om och om igen.

*Side Missions är värdelösa. Det finns fåtal som faktiskt är ordentliga, men de känns snarare som att man måste göra dom pga Main Mission:et. De känns inte som side missions. Den större mängden består av något konstigt koncept, att höra någon prata på Citadel om något de behöver, man får en popup, man åker till en planet så som i Mass Effect 2, man probe:ar planeten, man får en ny popup som säger att man fått någon grej, man åker tillbaka till Citadel, man pratar med NPC:n (Inga dialogval) och så får du pengar och en asset. VÄRDELÖST.

*Mass Effect 2 hade Citadel, Omega, Noveria och lite gott och blandat. Mass Effect 3 har enbart ett urkasst Citadel. Det finns nästintill ingen att prata med, som inte är dina squad mates. Även de säger inte så värst mycket.

*Urusla dialoger, för att inte nämna att det finns nästintill inga överhuvudtaget som faktiskt går in på djupet. Ingenting tycks ha någon större betydelse längre.

*Var det bara jag som upplevde att allt från Mass Effect 1 och 2 faktiskt kvittade i ME3? Rachni t.ex. Okej, det enda du fick var de som en Asset. Grattis, de jobbar på 'den där grejen'! Jaha? ...men du får aldrig ens se dom i slutsekvenserna.

*Mass Effect 2 hade raser! Drell, Asari, Quarian, Salarian, Krogan, Human, Geth.. you name it. Mass Effect 3 saknar hela rubbet mer eller mindre utom de gamla karaktärerna. Som squad mates alltså.

Allt som allt, FRUKTANSVÄRT besviken på Mass Effect 3. Det började ashäftigt, älskade det, men så blev det bara sämre och sämre ju mer jag spelade. :\ Bioware, bättre kan ni...

För att inte nämna bilden på Tali ifall ni vill romance:a henne.
(inte en spoiler, bara ett fotografi, ett sånt man får när man romance:ar någon. Problemet är att det är ett värdelöst försök att ge henne ett utseende... ni som klickar kommer förstå.)

http://cdn.gamerant.com/wp-content/uploads/Tali-Unmasked-Mass...

Inaktiv

vad heter miffot dom plagierat till hackett? han är alltid dryg cia-agent eller ondskefull i filmer

Medlem

Har nu också spelat klart ME3 och jag är jäkligt besviken, de har tagit allt som är bra med ME1 & det lilla som var bra med ME2 och gjort det till en gröt av ... ingenting.
De har återanvänt i princip alla squad-mates och spelet introducerar knappt något nytt, det är himla tråkigt och man spelar igenom spelet väldigt snabbt.
Känns som att spelet både är kort och litet i jämförelse med föregående spel, det finns ett enda plats att åka till och det är Citadel som består utav ett fåtal instanser.
Suck... =/

Medlem

Sådärja, spelet klarat och... ja, kändes som att jag missade halva spelet :S Jack, Wrex, Grunt, Kasumi, Zaeed, Samara, Legion, Thane, ingen av dessa fick jag träffa T_T Alla de dlc's man lirat i ME2 fick man bara nån slags genomgång över hur de hade löst skiten själva utan mig... Kul att det i princip var ett "krav" att importera sin save, de kunde ju i alla fall låtit en välja lite val när man startade spelet eller något, hur svårt hade det varit?
Jag menar, visst, skippa nån karaktär hade ju varit ok, men byta ut/skippa ÅTTA karaktärer och låtsas som ingenting? Så sitter man där o tänker "wtf, vart fan är X", inte bara en utan flera gånger...
Spela om det tänker jag verkligen inte göra förrän nån kommit på hur man moddar in hig-res textures eller om bioware släpper riktiga, men det får man väl se sig om i himlen efter.
Pianoslingan som kördes i var och varannan scen vart ju också lite dryg efter ett tag :/ (jäklar vad mad world från gears of war/donnie darko hade passat in bra i vissa scener dock)

Medlem

Efter den initiala skitstormen med homofober och snåljåpar som klagade över innehåll och dlcs, kommer nu hardcorefansen som känner sig lurade på ett slut. På Biowares forum är 3% nöjda med slutet på serien.

Medlem
Skrivet av refuse:

Efter den initiala skitstormen med homofober och snåljåpar som klagade över innehåll och dlcs, kommer nu hardcorefansen som känner sig lurade på ett slut. På Biowares forum är 3% nöjda med slutet på serien.

Så alla som har någon kritik gentemot spelet är antingen homofober, snåljåpar och slutligen hardcorefans?
Du borde tänka igenom innan du skriver sådana idiotiska och egoistiska inlägg, jösses människa, väx upp och inse att det finns de som inte har samma åsikt som dig, och dessa personer behöver inte nödvändigtvis vara just sådana typer av människor som du så "fint" klassar.

Medlem
Skrivet av MythLastbil:

Väldigt många på t.ex. www.reddit.com/r/masseffect klagar högljudt om slutet.

Sluten* finns drygt 17 slut, (dock är alla jävligt lika)

Det som suger mest är att sluten är gjorde på ett sätt som får det att kännas som att alla valen geneom spelen var meningslösa.

Och du får inte se vad som händer efter.

Mer ska jag inte säga för då spoilar jag

Medlem
Skrivet av mikrokiwi:

Sådärja, spelet klarat och... ja, kändes som att jag missade halva spelet :S Jack, Wrex, Grunt, Kasumi, Zaeed, Samara, Legion, Thane, ingen av dessa fick jag träffa T_T Alla de dlc's man lirat i ME2 fick man bara nån slags genomgång över hur de hade löst skiten själva utan mig... Kul att det i princip var ett "krav" att importera sin save, de kunde ju i alla fall låtit en välja lite val när man startade spelet eller något, hur svårt hade det varit?
Jag menar, visst, skippa nån karaktär hade ju varit ok, men byta ut/skippa ÅTTA karaktärer och låtsas som ingenting? Så sitter man där o tänker "wtf, vart fan är X", inte bara en utan flera gånger...
Spela om det tänker jag verkligen inte göra förrän nån kommit på hur man moddar in hig-res textures eller om bioware släpper riktiga, men det får man väl se sig om i himlen efter.
Pianoslingan som kördes i var och varannan scen vart ju också lite dryg efter ett tag :/ (jäklar vad mad world från gears of war/donnie darko hade passat in bra i vissa scener dock)

Legion är med han är Gethen som vill uppgradera till reaper code på quarians planet.
Thane dog av sin sjukdom.
Det finns ett assari tempel för ardat yakshis där du får träffa Samaras andra två döttrar.
Wrex har dött i ettan ifall du inte importerar sparfil.
Men de reserande fyra har jag inget svar på

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av refuse:

Efter den initiala skitstormen med homofober och snåljåpar som klagade över innehåll och dlcs, kommer nu hardcorefansen som känner sig lurade på ett slut. På Biowares forum är 3% nöjda med slutet på serien.

Så alla som har någon kritik gentemot spelet är antingen homofober, snåljåpar och slutligen hardcorefans?
Du borde tänka igenom innan du skriver sådana idiotiska och egoistiska inlägg, jösses människa, väx upp och inse att det finns de som inte har samma åsikt som dig, och dessa personer behöver inte nödvändigtvis vara just sådana typer av människor som du så "fint" klassar.

Jag hör till den senare gruppen. En stor del av den tidiga kritiken var idiotisk och och obefogad. Tycker att jag har rätt till en åsikt i den frågan. Jag hör dock till fans-kategorin. Jag känner mig spottad på av Bioware för sättet de

Copy-pastear slutet från Deus Ex in i Mass Effect, levererar en final med fler hål än en schweizerost och avslutar med en deviantartbild.

1
Skriv svar