Mass Effect 3 sålde 900 000 ex första dygnet i USA

Robot
Mass Effect 3 sålde 900 000 ex första dygnet i USA

"Vi förväntade oss att det skulle sälja bra, så vi är nöjda", säger Electronic Arts-chefen John Riccitiello.

#mass-effect-3, #electronic-arts


Medlem
Mass Effect 3 sålde 900 000 ex första dygnet i USA

Förväntar man sig att det ska sälja bra, så lever man enbart på namnet. Typiskt EA.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Förväntar man sig att det ska sälja bra, så lever man enbart på namnet. Typiskt EA.

Eftersom de andra sålt bra så är det inte så konstigt att man förväntar sig desamma här.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Kimpur:

Förväntar man sig att det ska sälja bra, så lever man enbart på namnet. Typiskt EA.

Eftersom de andra sålt bra så är det inte så konstigt att man förväntar sig desamma här.

Tänker man så då kan man ju släppa ett nytt pacman vid namn Mass Effect 4, sälja för 500/st och förvänta sig 1 miljon sålda ex första dygnet.
Annat är väl om man Hoppas på att det säljer bra, tyckte bara det lät helt fel att man förväntar sig det.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Alla stora företag gör kalkyler på hur mycket en produkt ska sälja vare sig det är knäckebröd eller spel


signatur
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Kimpur:

Förväntar man sig att det ska sälja bra, så lever man enbart på namnet. Typiskt EA.

Eftersom de andra sålt bra så är det inte så konstigt att man förväntar sig desamma här.

Tänker man så då kan man ju släppa ett nytt pacman vid namn Mass Effect 4, sälja för 500/st och förvänta sig 1 miljon sålda ex första dygnet.
Annat är väl om man Hoppas på att det säljer bra, tyckte bara det lät helt fel att man förväntar sig det.

Haha!

Inaktiv

Sålt som förväntat, det är ungefär som att gå på budget men inte överträffa den. Han kunde väl sagt att "sålt över förväntan", om det har sålt riktigt bra.

Medlem

Blir nog ett köpt endå, blev besviken när man hade ME 2 CE och det var typ skärp, 1an var bättre, har tankat 3an och blir nog defenetivt ett köp!

Medlem

bra spel säljer


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Förväntar man sig att det ska sälja bra, så lever man enbart på namnet. Typiskt EA.

är du verkligen 27år?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

bra spel säljer

Jo,men också usla men hypade spel med stor marknadsförings budget säljer bra,tyvärr.


signatur

More COOP for the masses

Medlem
Skrivet av IceTeus:
Skrivet av WarpGuN:

bra spel säljer

Jo,men också usla men hypade spel med stor marknadsförings budget säljer bra,tyvärr.

ger mig ett exempel?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av IceTeus:
Skrivet av WarpGuN:

bra spel säljer

Jo,men också usla men hypade spel med stor marknadsförings budget säljer bra,tyvärr.

ger mig ett exempel?

Duke nukem forever,Rage för att nämna ett par.Fungerar precis likadant som i film/musik branchen: Vilken skit som helst säljer med tillräckligt mycket hype/reklam,trodde faktiskt att du visste det.


signatur

More COOP for the masses

Fallos-striden har bara börjat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av IceTeus:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av IceTeus:
Skrivet av WarpGuN:

bra spel säljer

Jo,men också usla men hypade spel med stor marknadsförings budget säljer bra,tyvärr.

ger mig ett exempel?

Duke nukem forever,Rage för att nämna ett par.Fungerar precis likadant som i film/musik branchen: Vilken skit som helst säljer med tillräckligt mycket hype/reklam,trodde faktiskt att du visste det.

^Detta stämmer. EA lever helt och hållet på varumärket, därav stor försäljning tidigt. Om produkten ifråga väl är bra märker man först efter en viss tid passerat.

.. Nu spelar jag ju inte ME3 själv, skulle aldrig tänka tanken att röra vid origin, men man måste förstå det att ett spel med ett sådant välkänt namn, stor hype + lojal fanbase = en viss mängd sålda titlar rakt av, oavsett vilket BS som ingår (Day 1 dlc'n i ME3 tex, fanns hur mycket som helst + origin).

Medlem

Exact... de förväntade sig det. Det är därför de släppte dlc med betalning vid släpp. För de visste att de skulle komma undan med det.

Vaför kunde de inte bara släppa dlc som i ME2 gratis som man fick flera saker direct efter åt som man kunde ladda ner... det suger att vara gamer ibland...

Medlem
Skrivet av IceTeus:
Skrivet av WarpGuN:

bra spel säljer

Jo,men också usla men hypade spel med stor marknadsförings budget säljer bra,tyvärr.

Jo men sen kan man ju även säga att dom andra Mass Effect spelen låg ju inte precis i skiten och bada. Dom var ju toppsäljare så det är ju klart att även 3:an säljer.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Kimpur:

Förväntar man sig att det ska sälja bra, så lever man enbart på namnet. Typiskt EA.

är du verkligen 27år?

är du verkligen 33?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Kimpur:

Förväntar man sig att det ska sälja bra, så lever man enbart på namnet. Typiskt EA.

är du verkligen 27år?

är du verkligen 33?

Tveksamt tbh.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Kimpur:

Förväntar man sig att det ska sälja bra, så lever man enbart på namnet. Typiskt EA.

är du verkligen 27år?

är du verkligen 33?

Tveksamt tbh.

är du verkligen 24år?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Kimpur:

Förväntar man sig att det ska sälja bra, så lever man enbart på namnet. Typiskt EA.

är du verkligen 27år?

är du verkligen 33?

Tveksamt tbh.

är du verkligen 24år?

Sättet du skriver på, spammar runt samma sak. Tvivlar på att din ålder är högre än 12-13.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Kimpur:

Förväntar man sig att det ska sälja bra, så lever man enbart på namnet. Typiskt EA.

är du verkligen 27år?

är du verkligen 33?

Tveksamt tbh.

är du verkligen 24år?

Sättet du skriver på, spammar runt samma sak. Tvivlar på att din ålder är högre än 12-13.

enligt din logik var jag 2år när jag registrerade mig på fz.se

gj.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Kimpur:

Förväntar man sig att det ska sälja bra, så lever man enbart på namnet. Typiskt EA.

är du verkligen 27år?

är du verkligen 33?

Tveksamt tbh.

är du verkligen 24år?

Sättet du skriver på, spammar runt samma sak. Tvivlar på att din ålder är högre än 12-13.

enligt din logik var jag 2år när jag registrerade mig på fz.se

gj.

ebayat kontot förmodligen )

1
Skriv svar