From Software: Vänta dig mer Dark Souls i framtiden

Robot
From Software: Vänta dig mer Dark Souls i framtiden

Utvecklarna säger att de är långt ifrån färdiga med sin hyllade rollspelsserie, som är "del av deras DNA".

#demons-souls, #dark-souls, #from-software


Medlem
From Software: Vänta dig mer Dark Souls i framtiden

AWESOME

Medlem

Kul


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ooohh... kanske ska testa Dark Souls då nån gång?

Medlem

Varför säger de då "mot inte bara kärnspelare"? Tror de att västerlänningar är casuals eller?

Medlem

spelen ser coola ut men jag är en PC only så får hoppas på en PC release om vi nu skulle ha turen att få en dvs.

Medlem

Har kört igenom både demons souls och dark souls, SÅÅÅ jäkla svåra är dem inte. Det som skiljer från andra nya spel är att man inte bara kan löpa på och spamma knapparna så sprutar det lik överallt. Man får bara vara lite försiktig så är det lugnt.

Medlem

Så jävla gött att höra att det kommer komma nått som är likvärdigt men då vill jag ha något nytt, steget mellan demonssouls och darksouls var ju inget speciellt, annan värld och möjligheten att hoppa, jag skulle gärna se att dom fläskar till med mer grejer, städer, npcer och kanske tillochmed dra till med ett hardcore-läge ;E


signatur
Medlem

Underbart, mera Dark Souls stämningsfulla, underbara spel <3

Medlem

Snälla släpp dem på PC, direkt köp om så händer


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

YES! Älskar både Demon och Dark souls! Helt underbara spel!
Fortsätter dom i dessa spår har dom en säker inkomst från mig


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

ja jag hoppas att dom inte tänker göra spelen lättare, enda saken jag kan klaga på är framerate i dark souls och att dom borde göra det lite mer tillgängligt att kunna möta upp sina kompisar online när man ska summona folk, men allt annat var mycket väl godkänt, så många bra saker och uppfinningsrika idéer, allt från att kunna bli invaderad till att bli lurad av andras "tips" som dom lämnat efter sig på marken, hoppas på en bra efterföljare

Medlem

Heh, jag köpte Dark Souls för bara några timmar sedan, men har inte spelat det något ännu.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Heh, jag köpte Dark Souls för bara några timmar sedan, men har inte spelat det något ännu.

hoppas du gillar det, förresten om det laggar i blight town så är det bara frameraten som är dålig där, have fun and enjoy

Medlem

Mummel mummel blir det något dark souls dlc eller???

Medlem
Skrivet av b_bob:
Skrivet av Kazutoyo:

Heh, jag köpte Dark Souls för bara några timmar sedan, men har inte spelat det något ännu.

hoppas du gillar det, förresten om det laggar i blight town så är det bara frameraten som är dålig där, have fun and enjoy

Blight town är horrible! Se till att ha med dig lite "medicine" om du ska dit Säger inte mer än så =D


signatur

The spiders won,t find us here.

Inaktiv

Kommer säkert låta som en elitist idiot men jag tyckte Dark Souls var mycket lättare än Demon's Souls.

Inte på ett dåligt sätt, båda var underbara även om jag föredrar Dark Souls pga Co-op.

Men vissa saker önskar jag de fixade, Gravelords i Dark Souls är helt värdelöst fortfarande och Lightning Vapen är fortfarande bäst man kan ha.

Men med tanke på hur bra Demon's och Dark var så har jag höga förväntningar med nästa kapitel :).

Medlem
Skrivet av Kharif:

Lightning Vapen är fortfarande bäst man kan ha.

lightning fortfarande bäst i new game+ ? (NG+)

Medlem

Om det kommer till pc så är detta trevligt, annars är jag totalt ointresserad..

.. vore för övrigt riktigt korkat om de inte släppte nästa titel till pc då det uppenbarligen finns en enorm mängd fans där. Vill minnas att "Dark Souls for pc! petition" har 80.000 + påskrifter.

Medlem

Hade stora problem med Dark souls i början.. Dock när man märkte att det fanns summons och co-op pa bossarna var det ganska faceroll... Dock är det ett underbart spel.. Klockrent.

Medlem

Så vilken boss blev den ni tog ner först (efter att ni kommit till firelink Obviously)
jag lyckades få Queelag att bli min första


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Medlem

haha, queelag som först de var de värsta ^^, ja jag lyckades döda solaire of astora på min första run, snacka om facepalm, nja jag döda dom i ganska vanlig ordning i början gargoyles, capra demon, gaping dragon och sen queelag

Medlem

Det enda jag inte gillade riktigt med Dark Souls var PvP. Jag älskar PvP stilen, men jag gillade inte att det sker på vissa villkor. Största delen av alla min invasions eller invaders var HELT redo på att PvP:a. Innan jag spelade det trodde jag man kunde överraska spelare, eller bli överraskad, men så var inte fallet.

Sprang jag runt som Human visste jag att jag skulle bli invaderad. Detta hindrade jag lätt genom att bara ta livet av mig...

Invaderade jag någon visste jag att det enbart var inom området jag var i, och inte alls helt randomly bland spelare. Dessutom var det olika villkor per Covenant man gick med. den så kallade "Cat Covenant" t.ex var aldrig överraskningar. Man blev kallad till strid och det var ALLTID för att någon kallat på en, inte för att man överraskade någon. Det hela var förberett...

Blev besviken pågrund av det... :\ Hade hoppats på ett intressantare system än "Arenas"...

Medlem

ett av de top 3 bästa spelet jag har spelat iallafall aldrig haft så mycket nöje med ett spel


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Sjukt bra spel . Kan hålla med om att första var svårare men jag har haft mycket roliga timmar med dark souls . Lvl 1 pyro . Lightning 5 reinforced club , +5 ascended pyro glove, rank 3 darkwraith osv har bara kvar lord Gwyn innan Ng . Kul att griefa låg levels i start områdena

Medlem
Skrivet av Kharif:

Kommer säkert låta som en elitist idiot men jag tyckte Dark Souls var mycket lättare än Demon's Souls.

Inte på ett dåligt sätt, båda var underbara även om jag föredrar Dark Souls pga Co-op.

Men vissa saker önskar jag de fixade, Gravelords i Dark Souls är helt värdelöst fortfarande och Lightning Vapen är fortfarande bäst man kan ha.

Men med tanke på hur bra Demon's och Dark var så har jag höga förväntningar med nästa kapitel :).

Jag fann att Dark knight spear +5 krossade de flesta vapen i skada. Hade ändå dragon slayers spear.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av b_bob:

haha, queelag som först de var de värsta ^^, ja jag lyckades döda solaire of astora på min första run, snacka om facepalm, nja jag döda dom i ganska vanlig ordning i början gargoyles, capra demon, gaping dragon och sen queelag

Aj de va ju illa

jag vet itne hur jag hammande i blight town så snabbt men jag lyckades ta shortcut vägen in efter at jag av misstag hackade ner new lonod ruins gatekeepern minns inteh ans namn

öppnade floodgatesen och kuttade häcken av mig förbi draksen ner till blighttown och wips så stod queelag där


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Inaktiv
Skrivet av b_bob:
Skrivet av Kharif:

Lightning Vapen är fortfarande bäst man kan ha.

lightning fortfarande bäst i new game+ ? (NG+)

Har för mig sen senaste patchen att Lightning fortfarande gör mer skada än vapen med samma +5 uppgradering och med någorlunda bra stats, ska se om jag kan backa upp mitt påstående :).

Skrivet av SkullJoke:

Jag fann att Dark knight spear +5 krossade de flesta vapen i skada. Hade ändå dragon slayers spear.

Antar att du staggrade en del fiender? Lightning är ansedd som "bäst" då den kostar lite i stamina o använda och du kan blocka (Tänker på Lightning spjutet du hittar i Sens Fortress), Men som jag sa innan så ska jag försöka hitta source till mitt påstående, var så förra patchen iallafall och nu springer det mest runt twinks i DaS så.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av b_bob:
Skrivet av Kharif:

Lightning Vapen är fortfarande bäst man kan ha.

lightning fortfarande bäst i new game+ ? (NG+)

Har för mig sen senaste patchen att Lightning fortfarande gör mer skada än vapen med samma +5 uppgradering och med någorlunda bra stats, ska se om jag kan backa upp mitt påstående :).

Skrivet av SkullJoke:

Jag fann att Dark knight spear +5 krossade de flesta vapen i skada. Hade ändå dragon slayers spear.

Antar att du staggrade en del fiender? Lightning är ansedd som "bäst" då den kostar lite i stamina o använda och du kan blocka (Tänker på Lightning spjutet du hittar i Sens Fortress), Men som jag sa innan så ska jag försöka hitta source till mitt påstående, var så förra patchen iallafall och nu springer det mest runt twinks i DaS så.

Jag drog ändå upp både lightning spear och Dragon slayer spear ( Också lightningbased ) till högsta. Fan ändå att Black knight spear som det heter ( Inte dark ) Gjorde mer skada. Ska dock finnas ett svärd som ska göra mest.

Det man gör utav Sif's soul. 2handade vapnet. Vet inte riktigt hur det funkar men Black knight funkade bäst för mig utom möjligtvis när jag kom till Catacombs.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

sjukt, inga black knight vapen droppades för mig =/ och när jag skulle fixa pharis bow, så flyger bruden ner för klippan *suck*

12
Skriv svar