Över 30 toppbetyg för Mass Effect 3

Medlem

Det som pekar på det perfekta slutet är det när sheppard överlever det röda valet ? eller pratar vi synthesis ... Skämt och sido alla slut har samma konsensus och det suger rätt hårt ...

Inaktiv

Jag tycker personligen att det imponerat mig änsålänge iaf (8h in)
Mass effect 2 tyckte jag var totalt värdelöst. (okok överdrift men inta alls lika bra som 1an)
Tråkig story (Hålla på och fjäska för sin besättning kändes väldigt.....enformigt och blev drygt)
Planet scanning....ja nuff said

Medlem

Att folk tycker det är så himla bra. Jag kanske skall ge ettan en chans till.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Recensenter "tycker" det är kanon. Fansen är i uppror. Metacriticbetyget från användare är inte enbart pga. trollande homofober.

En liten poll som skapats på Biowares ME3-forum:

Medlem

Grymt nöjd med spelet hitills efter ca 8 timmars spelande ingame. Hade stora förväntningar och jag har inte blivit besviken alls faktiskt. Tvåan är en av mina favoritspel men trean har förbättrat det mesta ännu mer, och storyn är som vanligt riktigt bra.

Medlem

Jag slutade spela efter 6h. Det är i stort sett precis som 2an, dvs man:

samlar ihop ett gäng för att vinna fiende X. Gameplay är fortfarande lika stelt och att allt för mycket hamnar på samma knapp är mycket jobbigt.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Jag slutade spela efter 6h. Det är i stort sett precis som 2an, dvs man:

samlar ihop ett gäng för att vinna fiende X. Gameplay är fortfarande lika stelt och att allt för mycket hamnar på samma knapp är mycket jobbigt.

Hela serien har fungerat så här. Varför skulle det ändras i slutet på den?
Personligen har jag inget problem med att många funktioner ligger på spacebar. Jag får min karaktär att göra det jag vill att den ska göra utan problem med ett underbart flyt.

För mig är det ännu ett ME och jag skulle inte vilja ha ett helt annat spel bara för att det är sista delen i serien.

Medlem

Jag klarade spelet igår och måste säga att jag är bara deprimerad. Resan var underbar, alla raser, karaktärer, världar etc. man besökte är fantastiska att se och uppleva, sen så kom slutet som sa att allt jag hade jobbat för var förgäves.

Copy-pastar något som jag postade i ett annat forum.

SPOILERS VARNING! SPOILERS VARNING!

Skrivet av Keasar:

Well, I am done and...that was just ****ing depressing.

Every ending would lead to some galaxy shattering destruction of the modern civilization, despite my best efforts (score around 3300, have seen the other endings though). None of them satisfied me and as other posts have probably mentioned by now as a solution, I rather would have tapped the Catalyst brat in his holographic chest and tell him to buzz off, take his reapers and GTFO Of My Galaxy! I am John F.U Shepard and I dont take"world ends by my design"-crap from anyone, I rather punch Harbinger in the face and say his mother was a toaster than select any of these choices. And after each of these endings, getting some kind of epilogue giving me answers to what happened to everyone would have helped alot.

What happened to the fleets? Are all the races now offically ****ed because of the loss of the relays (meaning no travels between the systems)? How the hell did Joker manage to pick up my squadmates I brought on earth and was presumably also stricken down by the reapers? What happened with all this Harbinger build-up? Was that shooty shooty on me as I charged the citadel beam just it with him? So many new questions after ending the game popped up I felt like barely anything had in the end been answered.

All in all, I felt the journey was great, it was just the destination that made me sorely disappointed.

Also, I noted, I am really good for some reason into telling people to commit suicide. That is just scary.

/SPOILERS VARNING! SPOILERS VARNING

5 år, 3 spel, ett antal böcker och det här är skiten de beslutade att köra med.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Jag skulle verkligen vilja vara en av de 3,5 miljonerna, men det är jag inte.
Jag tänker inte ge EA ett öre av mina pengar, och inte en sekund av min tid.

Medlem
Skrivet av Keasar:

Jag klarade spelet igår och måste säga att jag är bara deprimerad. Resan var underbar, alla raser, karaktärer, världar etc. man besökte är fantastiska att se och uppleva, sen så kom slutet som sa att allt jag hade jobbat för var förgäves.

5 år, 3 spel, ett antal böcker och det här är skiten de beslutade att köra med.

Kändes som om att bli slagen i magen och spottad i ansiktet.

Medlem
Skrivet av refuse:
Skrivet av Neoxus299:

Klarade ut det, känns som en förbättring från 2an när det gäller gameplay, men lite suddigt slut tycker jag... på ett sätt väldigt fint, på ett annat väldigt surt...

Spelet är ok. Men Bioware hade ett större ansvar än bara göra ett roligt spel. De skulle avsluta en otroligt populär spelserie.

De tappade bollen. ME3 lämnar alltför många frågor obesvarade och dödar alla tankar på omspel eller köpande av DLC, åtminstone för mig. Har man sett slutet vet man att inget av de val jag funderade över och våndades för under spelet gör någon skillnad i slutändan. Ska jag bota Krogans genophage? Spela roll, de kommer ändå vara strandade på Tuchanka för evigt eller bli halvrobotar... 5 års spelande och undrande och vips kommer en liten spökunge och ställer ultimatum! Min Shepard tar inte skit, inte från Sovereign, The Illusive man eller the Council. I slutet av ett fantastiskt rikt rpg med så många valmöjligheter kvarstår faktum. Inget av mina val spelar någon roll.

Samma här, jag är ett mass effect fan, jag har allla 3 böcker av Drew, och båda spelen, jag tvivlade så mycket på att köpa 3an pga allt jävla överhypande, och jag är glad att jag inte köpte 3an, 2an var också en besvikelse och då hade man köpt CE, Sure,

3an var som 1an och 2an tillsammans, hygglig grafik, bättre gameplay än 2an och mycket RPG, hela känslan att spela spelet var väldigt underhållande men sedan blir man rövknullad på slutet, även om du har samlat ihop ALLA flottor och gjort nästan ALLA side quests. På ett sett så gillar jag själva slutet efter credits, när ungen pratar med gamlingen om den store "Shepard", väldigt fint men annars i övrigt så är jag ganska besviken på hur de avslutade.

Jag diggar hela "Mass Effect Universumet" men att avsluta såhär känns så jävla pissigt då det blir svårt att göra spel om händer "Efter Shepard".

Nu tror jag jag skippar att köpa 3an och det mesta som EA hypar sönder.
Samma hype var med Dragon Age 2, jag köpte LE men har inte ens klarat ut det pga så dåligt...

Jag vet inte hur Bioware kommer göra men jag ska undvika att förboka spel från dem och speciellt EA.
// Ett Besviket Fan

Medlem

Oj, oj, oj, snacka om att snubbla på mållinjen..

De borde ha kortat ner spelet 25%, och lagt resurserna på att göra unika slut där ens tidigare val spelar in.

Medlem

Ett så grymt spel som man sett framemot så mycket, och så krashlandar det precis innan mållinjen.

Medlem

Varför ignorerar FZ att Mass Effects fanbase kreverar över hela internet just nu? Största communityrevolten i spelhistorien?

Inaktiv

Tycker det lever upp till förväntningarna hittills.

Låter oroväckande att det inte finns unika slut i så fall. Men det är ju en spoiler egentligen!


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

12
Skriv svar