Ni som gillar bilspel: KÖP Project cars!!!

Inaktiv
Ni som gillar bilspel: KÖP Project cars!!!

Herre jävlar säger jag bara -

Efter lite deppa igår ( klarade Mass Effect 3 )
Så övertalade en vän till mig att köpa Project Cars då jag gillade GT5.

Och jag ångrar det INTE

http://www.youtube.com/watch?v=1Y730IzOMPw

http://www.youtube.com/watch?v=XDBPOLJKvFg&feature=related
(älskar den här - men den är från gammal version)

Har ni frågor så fråga gärna - kan svara på allt då jag har och spelar just nu
Film kommer senare


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Intressant. Har spelet stöd för ratt och Force Feedback?


signatur

Burn in the light.

Inaktiv

[quote=redruM]Intressant. Har spelet stöd för ratt och Force Feedback?[/quote

Tror dom har stort stöd för det:
Här är sidan där du kan läsa om allt. : )

Det är dock inte mp.
http://www.wmdportal.com/projects/cars/


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Har spelet släppts då? Jag hittar det varken på Webhallen eller på steam.


signatur

If you give a man a fish, he will have food for a day. But if you teach him how to fish, he will have fish for the rest of his life.

Inaktiv
Skrivet av Blacksmith:

Har spelet släppts då? Jag hittar det varken på Webhallen eller på steam.

Du får köpa spelet via deras hemsida

Du köper en viss "status" och får till spelet samt (beroende på vilken version av "status" du vill va) att du får "reducerat" pris när det släpps någon gång nästa år. : )

Länk till mera info:

http://www.wmdportal.com/projects/cars/
(kolla längst ner)

Du reggar dig först - sen "betalar" du - jag betalade 250kr och kan spela "weekly" updates + 25% rabbat på spelet när det kommer - Dock så kan jag uppgradera när jag vill med en hundring så får jag spelet gratis när det kommer också. Ville dock testa först, men ska göra det så fort som möjligt. Stöttar dom här till 100%.

+

Du får inte glömma att stötta dom som gör Nexus The jupiter incident (eller vad det heter) 2.
Underbart spel - Som homeworld men imo 100% bättre.

Trailer från 2an .

http://www.youtube.com/watch?v=fE-AGBB-YJ0&feature=related

Dom behöver få in en viss summa cash för att dom ska kunna göra spelet.
Har givit dom 500kr redan. Älskar det. Testa 1an eller kolla på youtube om du inte gjort det !
Helt underbart, Finns widescreen tweek och så du kan spela i den upplösningen du vill.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Så vad skiljer detta från andra bilspel på marknaden?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Så vad skiljer detta från andra bilspel på marknaden?

Oj : ) svårt att sätta fingret på .

Allt det här under är IMO så det är inget som är skrivet med bläck på papper att så ska det va : )

1. Physiken är helt underbar, allt från däcken som blir "plattare" desto mera "Tyngd" det blir på dom i en kurva, men inte bara det utan tack vare physiken så tas det ett steg längre. Dom blir plattare "ja" men kör du på kanten samtidigt så kommer bilen kränga till, börja "gunga" och du slutar uppe i sanden eller i väggen. (Sitter på nålar varje race, och det kan jag säga rakt ut:) DET HAR JAG ALDRIG gjort i ett racing spel förut. ALDRIG .

2. Inställningarna, Tyckte du att gt5 eller forza hade mycket inställningar?
Project cars har 10x mera : ). Allt från luft i däcken, tyngd där fram eller bak, vingar, motorn, växlar, bromsar, acceleration, gasreglage, bromstryck, bromshastighet, kopplings paus ? + 20 saker till typ.

Inställningar för AI,n fix också, hur "arga" dom ska va, hur mycket dom ska "våga" hur mycket dom ska vara "fega", om dom ska hjälpas åt på banan ( mer om det under ), hur mycket dom ska trycka på , hur mycket dom ska fega i kurvor m.m m.m

3 . AI,n på motståndarna. Dom stänger in dig i kurvor , dom hjälps åt i race. (Hur?)
Well körde ett race senast för 5 min sen och ligger bakom 4 bilar, Har tryckt till den ena lite tidigare i racet och tänker (som i gt5) jävla dator att inte flytta på sig! Men skit samma nu ligger jag etta!

Ser dock i backspegeln att det kommer en dåre bakom mig som trycker ut bil efter bil, tänker att va fan är detta, inser dock snart att det är samma kille som jag tryckte ut innan. Så han kör upp bakom mig, och ligger där snällt och väntar, kör inte om , försöker inte ens, Tills jag kommer till en PERFEKT kurva, Då kör han upp , och helt klart "MED FLIT" puttar ut mig i sanden och kör vidare.

Känns som om dom kopierat Ai,n från "riktiga" spelare och sen slängt in dom i spelet med lite tweks.

En annan sak som hände va att jag ligger 2a i ett natt race och är på g från en raksträcka in i en kurva, Datan kör om mig på raksträckan och lägger sig mitt framför mig, "normalt" tänker jag efter att ha råkat ut för "dumma" datorer i gt5, dock är jag inte redo för det som händer nu:

Precis innan kurvan så svänger han ut och tvärnitar, visar sig att jag är då 1 m från kanten.
Känns GALET som att ai;n fattade att: 1. lägger mig framför så att han får draft 2. Väntar i sista sekund. 3. Jag svänger ut och bromsar in så han får "kattapullt" fart ut i sanden.

4. GRAFIKEN - Dx11 - mera säger jag inte . Bilarna är sjukt detaljerade, från knapparna i bilen som skakar, till ratten som gör så att dina händer vibrerar, till hjälmskakningarna när du blir påkörd, till G krafterna som gör bilden lite disig om du bromsar in alldeles för hårt.

Natt race är det absolut snyggaste jag sätt rakt av : )!!!

5. Kommer multiplayer

6. Kartorna är HUGE och kommer nya kartor hela tiden och nya varianter på gamla kartor

7. ljudet - helt underbart !!!!

Kommer upp en film lite senare i natt eller imorgon från både natt race och dag race och lite lekande med Ai`n samt lite från options m.m


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

1
Skriv svar