Råd köpa ny PC för spel.

Medlem
Råd köpa ny PC för spel.

Hej, ska köpa ny dator som mest ska användas till spel, läxor, surfa.
Har kollat runt lite på nätet på datorer, datorn måste klara Skyrim på höga inställningar. Gärna andra spel med som t.ex Dragon age och liknande.
Tror inte jag skulle klara att köpa lösa delar och själv sätta ihop i befintligt chassi, även om man får med en manual. Känner heller ingen som kan. Behöver endast dator, inte tangentbord och mus etc.
På FZ finns det ju superkunniga personer för sånt här Litar inte riktigt på personal i butiker.
Är det ngn som har koll om t.ex denna från Komplett kan vara nåt? (skulle inte klaga om jag hittade en billigare) Har konfigurerat en grej - ändrat CPU till högre frekvens

Komplett Gamer i05

Artikelnummer:635580
CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD
Stötsäker kartong
QPAD FH Komplett L.E.
Corsair Gaming Audio Series SP2200 2.1
Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black
Silver Power SP-SS500 500W PSU
ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
Intel® Core i5-2500 Processor
Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9
Gainward GeForce GTX 550Ti 1GB PhysX
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
Seagate Barracuda® 1TB
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 SE 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic
The Elder Scrolls V: Skyrim
Garanti 3 års inskicksgaranti

Medlem

Vad är din ungefärliga budget? Ska hjälpa dig snickra ihop en maskin utan att du behöver bygga själv

Medlem

Schysst! Menar du typ beställa delarna från ngn nätbutik, sen sätter de ihop den? Det vore helt sjukt bra! Tycker det är jättesvårt att veta vilka grejer som är bra och passar ihop etc.
Budget: 6-7000. Men helt ok upp till ca 8000 om grejerna kan hänga med ett par år, tex när nya spel kommer.

Medlem
Skrivet av cali:

Schysst! Menar du typ beställa delarna från ngn nätbutik, sen sätter de ihop den? Det vore helt sjukt bra! Tycker det är jättesvårt att veta vilka grejer som är bra och passar ihop etc.
Budget: 6-7000. Men helt ok upp till ca 8000 om grejerna kan hänga med ett par år, tex när nya spel kommer.

Javisst! www.inet.se snickrar ihop och testar maskinen innan de skickar den till dig för en liten avgift.
Ska Windows ingå eller har du redan det?

Medlem

Det vore verkligen jättebra! Behöver även windows 7, vilket ju ingick I den från Komplett, Inet tar väl ca 1000 kr för w7. Inet verkar ju ha en del bra färdiga datorer inom budget(inkl w7) Tror du man kan få mer prestanda om man väljer delar själv, jämfört med redan färdiga burkar från Inet el Komplett?

Medlem
Skrivet av cali:

Det vore verkligen jättebra! Behöver även windows 7, vilket ju ingick I den från Komplett, Inet tar väl ca 1000 kr för w7. Inet verkar ju ha en del bra färdiga datorer inom budget(inkl w7) Tror du man kan få mer prestanda om man väljer delar själv, jämfört med redan färdiga burkar från Inet el Komplett?

Medlem
Skrivet av cali:

Det vore verkligen jättebra! Behöver även windows 7, vilket ju ingick I den från Komplett, Inet tar väl ca 1000 kr för w7. Inet verkar ju ha en del bra färdiga datorer inom budget(inkl w7) Tror du man kan få mer prestanda om man väljer delar själv, jämfört med redan färdiga burkar från Inet el Komplett?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/1583731/2012-03-10

Vad tycker du om denna? Montering och allt + Windows 7. Fyrkärnig processor med ett 6950 vilket är ett riktigt starkt grafikkort som kommer räcka i många år Om du vill att priset ska gå ner lite så kan jag ändra till ett annat grafikkort utan problem.

Medlem

Det ser ju skitbra ut!! Tack så hemskt mycket, verkligen schysst! Dock såg jag tidigare på nätet att processorn bör ligga på typ 3,3 GHz för att klara Skyrim, men jag vet inte om det är andra saker i processorn som också spelar in..

Tycker grafikkortet verka jättebra, känns värt att det kostar några hundra mer med tanke på att man kanske inte behöver uppdatera på några år

Medlem
Skrivet av cali:

Det ser ju skitbra ut!! Tack så hemskt mycket, verkligen schysst! Dock såg jag tidigare på nätet att processorn bör ligga på typ 3,3 GHz för att klara Skyrim, men jag vet inte om det är andra saker i processorn som också spelar in..

Tycker grafikkortet verka jättebra, känns värt att det kostar några hundra mer med tanke på att man kanske inte behöver uppdatera på några år

Det är ingen fara, oroa dig inte över processorn! Den har fyra kärnor med senaste tekniken som också går upp i turbo när den används i spel t.ex. så hastigheten på den ökar när du spelar.

Den kommer funka direkt när du får hem den och bara att köra på direkt. Lycka till!

Medlem

Tack så mycket för hjälpen och att du tog dig tid, guld värt!! Ska beställa den i början av veckan.

Medlem
Skrivet av cali:

Tack så mycket för hjälpen och att du tog dig tid, guld värt!! Ska beställa den i början av veckan.

Vänta med att beställa! Då det han tog fram till dig hade ett moderkort som var från asrock och det är ett låg kvalitéts märke ägt av asus. Sedan hade han konstigt nog glömt DVD-läsaren, och så fanns inte internminnena (ram-minnena) i lager varken hos inet eller levrantören. Ska se om jag kan snickra ihop något lite bättre.

PS:Lovar inget.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av cali:

Tack så mycket för hjälpen och att du tog dig tid, guld värt!! Ska beställa den i början av veckan.

Vänta med att beställa! Beställ inte dte han tog fram till dig för guds skull (SRY), då det moderkortet han hade valt ut år dig var ett låg kvalité moderkort. Och som dom flesta vet så är det en av de viktigaste komponenterna. Ska se om jag kan snickra ihop en ännu bättre dator till dig för samma precis.

PS:Lovar inget.

Det moderkortet duger helt och hållet. Speciellt eftersom det inte är tänkt att vara en särskilt high-end maskin heller. Bara för det är billigt är det inte låg kvalité. ASRock har otroligt välgjorda komponenter som håller hög kvalité.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av cali:

Tack så mycket för hjälpen och att du tog dig tid, guld värt!! Ska beställa den i början av veckan.

Vänta med att beställa! Beställ inte dte han tog fram till dig för guds skull (SRY), då det moderkortet han hade valt ut år dig var ett låg kvalité moderkort. Och som dom flesta vet så är det en av de viktigaste komponenterna. Ska se om jag kan snickra ihop en ännu bättre dator till dig för samma precis.

PS:Lovar inget.

Det moderkortet duger helt och hållet. Speciellt eftersom det inte är tänkt att vara en särskilt high-end maskin heller. Bara för det är billigt är det inte låg kvalité. ASRock har otroligt välgjorda komponenter som håller hög kvalité.

Sry att jag var lite harsh (Ändrade inlägget nu), men det var under all kritik. Hittade mer fel senare.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av cali:

Tack så mycket för hjälpen och att du tog dig tid, guld värt!! Ska beställa den i början av veckan.

Vänta med att beställa! Beställ inte dte han tog fram till dig för guds skull (SRY), då det moderkortet han hade valt ut år dig var ett låg kvalité moderkort. Och som dom flesta vet så är det en av de viktigaste komponenterna. Ska se om jag kan snickra ihop en ännu bättre dator till dig för samma precis.

PS:Lovar inget.

Det moderkortet duger helt och hållet. Speciellt eftersom det inte är tänkt att vara en särskilt high-end maskin heller. Bara för det är billigt är det inte låg kvalité. ASRock har otroligt välgjorda komponenter som håller hög kvalité.

Sry att jag var lite harsh (Ändrade inlägget nu), men det var under all kritik. Hittade mer fel senare.

ASRock har varit självstående sen 2002. De har också gått om Asus i många områden och säljer mer än Asus i många områden numer.
Windows kan installeras från USB-minne men om Inet nu vill göra det från DVDn så kan man lägga till en billigare läsare/brännare, minnena kan ändras efter behov om de inte finns i lager eller har lång leveranstid.

Medlem
Skrivet av cali:

Tack så mycket för hjälpen och att du tog dig tid, guld värt!! Ska beställa den i början av veckan.

Här 3 olika datorer 3 med os och 3 utan, 3st med ett grafikkort och 3st med ett annat grafikkort.

PS:Regga dig på sweclockers också får du fri frakt med.

Med OS:

XFX 6950 2GB http://www.inet.se/kundvagn/visa/1584735/med-os-grafikkort-69...

XFX 6870 2GB https://www.inet.se/kundvagn/visa/1584874/med-os-grafikkort-6...

XFX 6870 1GB Dirt 3+BF3 http://www.inet.se/kundvagn/visa/1584866/med-os-grafikkort-68... (Om du vill så kan du ju sedan köpa till ett likadant grafikkort och köra CrossfireX så får du ju 2GB+ mer power. Kan tänka mig att gratis spel är lockande.)

Utan OS:

XFX 6950 2GB https://www.inet.se/kundvagn/visa/1584875/utan-os-grafikkort-...

XFX 6870 2GB, HDD 1TB 7200RPM, RAM 8GB 2133mhz, nätagg 600W http://www.inet.se/kundvagn/visa/1584881/utan-os-grafikkort-6...

2X XFX 6870 1GB 2X Dirt 3+2X BF3 http://www.inet.se/kundvagn/visa/1584899/utan-os-grafikkort-2... (Du kan ju göra så att du "säljer/ger bort i present" extra kopiorna som du får med datorn. Om du säljer dom till någon kompis tar du ju igen liten av det du spenderade och kommer faktiskt kanske tillbaka inom din budget, eller så slipper du leta födelsedags-present. Your choice)

Om jag hade varit du hade jag antingen gått med meny 1, 2 eller 6. I första hand 6 andra hand 1 och tredje hand 2. Det finns ju många nadra sett du kan få tag på ett OS ;), Skicka PM om du vill ha några rekomendationer för andra förslag på OS. man får inte tala om sker och ting rätt ut här på forumet om man inte vill ha en varning och ett den tråden man skrev det felaktiga inlägget i blir låst.

Hade rekommenderat CDON om du vill ge dig på att sätta ihop datorn själv (det är inte jättesvårt).

Satte ihop en dator med:

Intel Core i5 2500K (Processor)
Gigabyte Z68X-UD3H-B3 (Moderkort)
Corsair Vengeance 1600MHz 8GB (RAM-minne)
Asus GTX 560Ti 448 1.25GB (Grafikkort)
W7 Home Premium SP1 x64 (W7)
DVD-läsare (SATA) (DVD)
1TB Western Digital 7200RPM (Hårddisk)
CM Elite 430 (Chassi)
Corsair 750W V2 (Nätagg)

Tyvärr så har ju inte CDON montering såvitt jag vet, om du använder dig utav en rabattkod (SWEC1203) går det där på cirka 8100 ink frakt och kommer att räcka ett bra tag framöver.

Det du vill ha:
GTX 560Ti / HD6950 2GB [Helst GTX 560Ti 448 pga priset (GTX 560Ti 448 = GTX 570 i prestanda)]
Moderkort med Z68-chipset (håll dig borta från H67, P67 duger men Z68 är bättre)
Minst 8GB RAM.
Minst Intel Core i5 2500K 3,3GHz.
Hårddisk är det bara viktigt att du har 7200RPM, storlek beror på vad du själv behöver.
Windows 7 Home Premium x64.

Nätagget på 750W är overkill just nu men om du någon gång i framtiden vill köra två grafikkort är det bra att ha ett som räcker till det senare, så att du slipper byta igen senare.
Tyvärr så är inet lite dyrare än CDON just nu.

Komplett Gamer i05an hade du kunnat ändra minnet till Corsair Vengeance 8GB 1600MHz, Asus GTX 560Ti samt i5 2500K. Landar på runt 8700.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Tackar så mycket för alla tips! Dock är jag inte mer säker nu, mycket att välja på och jag har inte så bra koll. Montera själv är uteslutet, det är för stor risk att det blir fel. Det enda jag gjort tidigare är byte av grafikkort. Moderkort osv verkar asbökigt att montera, och massa sladdar varpå alla inte verkar vara ikopplade.. eller om det är ändar till ngt. Cd-spelare känns nödvändigt, likaså att moderkort och andra grejer håller några år, så länge som möjligt med tanke på budget.

Medlem
Skrivet av cali:

Tackar så mycket för alla tips! Dock är jag inte mer säker nu, mycket att välja på och jag har inte så bra koll. Montera själv är uteslutet, det är för stor risk att det blir fel. Det enda jag gjort tidigare är byte av grafikkort. Moderkort osv verkar asbökigt att montera, och massa sladdar varpå alla inte verkar vara ikopplade.. eller om det är ändar till ngt. Cd-spelare känns nödvändigt, likaså att moderkort och andra grejer håller några år, så länge som möjligt med tanke på budget.

Var lugn bara, Inet monterar allt åt dig och testar innan de skickar. Möjligtvis gör de ett stresstest också för att se så komponenterna inte har några defekter.

Medlem

Borde det inte vara bättre att köpa 7850 istället för 6950 den har bättre prestandaindex enligt sweclockers: http://www.sweclockers.com/recension/15131-amd-radeon-hd-7870... och borde kunna prestera ännu bättre när det kommer ny firmware,sen rekommderar jag dig att bygga själv för att du dels spar lite pengar som du kan lägga på annat och jag gjorde det första gången i höstas och det var inte alls särskilt svårt. det mesta är rätt logiskt var man ska sätta in kablar m.m

1
Skriv svar