Assassin's Creed III blir mer lättillgängligt

Aj lajk. Bring it on.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur i hela helsike är Assassin's Creed 2 ett komplext spel? Hur jävla dålig måste man vara för att på något sätt inte förstå det spelet? De e ju fan en större bedrift att få på sig byxorna på morgnarna.

Jag tror ordet "lättillgängligt" är kod inom spelbranschen för "Nu jäklar gubbar ska vi dumma ner skiten så innihelvete så vi kan sälja till pers med IQ 10 också".

Medlem

Haha lol, kan det bli mer lättillgängligt och casualiserat än det redan är?

Medlem

Vad menar dom med att svårt att förstå? Jag fattar, alla med en hjärna fattar. Varför vill alla utvecklare trycka på lättillgänglighet? Är folk verkligen så dumma? Verkar så...

Medlem

Jag tycker det är väldigt knepigt. Jag kan förstå att dom vill ha en inlärningskurva för att det är ny spelmekanik men för nya spelare? vad i helvete? Jag ser det så att man ska inte börja på 3:an som ny spelare i serien. Det är ju för fan som att börja läsa sista boken i sagan om ringen! Ska man börja spela serien så får man väl börja på första boken/spelet och inte börja på sista?! Behållningen i serien är ju storyn som byggts upp under hela serien. Ettan va ju lite tunn på story men jag ser den lite som en prolog. När tvåan börjar så är man iaf lite uppvärmd. Vad är det värt att offra för nya spelare när det finns otaliga fans inklusive mig själv som kanske inte vill sucka sig genom hela början på spelet? Drömmen hade ju kanske vart en dynamisk svårighetsgrad men har svårt att se hur det skulle bli implanterat. Eller ett val att slippa all "hjälp"? Aja. Jag hoppas dom förvaltar serien rätt för det va längesen jag spelade ett spel som engagerade mig så storymässigt.

Medlem

Älskade AC1 men har bara blivit mer och mer less sedan dess. Alla efterföljande spel känns som exakt samma sak hela tiden. Ezio är en tråkig huvudkaraktär.

Indianer verkar coolt men att göra det ÄNNU enklare är helt klart ett steg i fel riktning.

Inaktiv

Spelen började bli värdelösa när "Addons" och andra hjälpmedel kom till. Allt för att förenkla spelen ännu mera. I dagens MMO t.ex. så behöver du i princip inte göra något i en fight förutom att röra på dig och klicka lite här och var. Vart är skillen?

Tycker senaste asscreed är ett jävla härke spelmekaniskt. Om man mappar upp hela handkontrollen tre gånger om genom att använda modifier-knappar så har man misslyckats som speldesigner.
Sen är spelet inte särskilt svårt heller. Utmaningen blir att hantera alla knappar istället för att lösa uppgifterna i spelet.
Så om dom vill minska den spelmekaniska komplexiteten - inte mig emot. Men då får dom ta att balansera upp med svårare uppdrag.

Den finns en del av mig som önskar att det är FÄRRE knappar på hankontrollerna till nästa generations konsoller. Då kanske utvecklarna tvingas till att göra clean spelmekanik där utmaningen ligger i problemlösning och timing igen...

Medlem
Skrivet av pelson:

Samma skit. Släpptes inte nyss ett Assasins Creed? Jävla mjölkmissbrukare. Konsollportar som ser precis likadana ut allihoppa! Bort med skiten. Tack och Skål!

Kul att du uttalar dig utan att veta någonting.
Ja, Assassin's Creed Revelations släpptes för inte så jättelänge sedan, men vad du uppenbarligen inte vet är att Brotherhood och Revelations är sidospår. Efter Assassin's Creed 2 släpptes började ett eget team jobba på 3:an, de har alltså jobbat på 3:an sedan tvåan släpptes. Det var ett tag sedan, eller hur?

Dessutom har jag bara märkt av att spelen blir bättre och bättre. Så länge de klarar att hålla kvalitén får de gärna "mjölka" ut spel.

Medlem
Skrivet av Nannonoys:
Skrivet av pelson:

Samma skit. Släpptes inte nyss ett Assasins Creed? Jävla mjölkmissbrukare. Konsollportar som ser precis likadana ut allihoppa! Bort med skiten. Tack och Skål!

Kul att du uttalar dig utan att veta någonting.
Ja, Assassin's Creed Revelations släpptes för inte så jättelänge sedan, men vad du uppenbarligen inte vet är att Brotherhood och Revelations är sidospår. Efter Assassin's Creed 2 släpptes började ett eget team jobba på 3:an, de har alltså jobbat på 3:an sedan tvåan släpptes. Det var ett tag sedan, eller hur?

Dessutom har jag bara märkt av att spelen blir bättre och bättre. Så länge de klarar att hålla kvalitén får de gärna "mjölka" ut spel.

Kvittar väl om det är sidospår eller inte. Brotherhood var mästerligt, Revelations var ganska bristande på många punkter och kändes väldigt hastigt.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Nannonoys:
Skrivet av pelson:

Samma skit. Släpptes inte nyss ett Assasins Creed? Jävla mjölkmissbrukare. Konsollportar som ser precis likadana ut allihoppa! Bort med skiten. Tack och Skål!

Kul att du uttalar dig utan att veta någonting.
Ja, Assassin's Creed Revelations släpptes för inte så jättelänge sedan, men vad du uppenbarligen inte vet är att Brotherhood och Revelations är sidospår. Efter Assassin's Creed 2 släpptes började ett eget team jobba på 3:an, de har alltså jobbat på 3:an sedan tvåan släpptes. Det var ett tag sedan, eller hur?

Dessutom har jag bara märkt av att spelen blir bättre och bättre. Så länge de klarar att hålla kvalitén får de gärna "mjölka" ut spel.

Kvittar väl om det är sidospår eller inte. Brotherhood var mästerligt, Revelations var ganska bristande på många punkter och kändes väldigt hastigt.

Klart det inte kvittar? Hela poängen med mitt inlägg var ju att förklara för killen att AC 3 inte är möljkat fram, då man började jobba på det redan efter AC2.

Det är alltså inte så, att man efter Revelations började göra det och på så vis pumpar ut spel.

Medlem

hoppas dom lägger ner mer tid på att man ska kunna lönnmörda snyggt istället...

Spelet tappar lite när du jagar ett "target" genom gatorna och sen blank hoppar och "lönnmördar" honom i public


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Otroligt vinklad artikel.
Så tolkar jag det inte alls.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Haha som om tidigare AC spel inte redan krävde noll hjärna. Fy fan för den nutida spelindustrin

Medlem

Låter ju lite trist om hela byggnadsklättrandet försvinner, men får väl se vad den s.k. vildmarken har att erbjuda!

Medlem

hoppas verkligen det stämmer, så vitt jag vet tar det ca 5 minuter innan du ens är inne i spelet idag


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

För detta spelet var inte tillräckligt easymode innan??

Medlem

Antagligen gör dom det bara lättare att komma igång med, som ett intro. Tror personligen inte att det kommer förändra någonting alls när man väl är inne i spelet. Det jag verkligen hoppas på är att folk som grinar nu är ute och cyklar, skiter i att köpa spelet och därigenom missar en fantastisk spelupplevelse.

Medlem

Pffffffftt...gör en film istället då, så man slipper tänka helt!

AC2 var mästerligt, inte alls svårt men roligt och inspirerande. Fan om dom kommer med något AC3 COD-killstreak-I-can-win button!

Medlem

Beror väl på vad dom menar.

Förenklad spelmekanik och mindre krångel innebär inte nödvändigtvis att spelet blir enkelt och casual. Super Meat Boy har enkel spelmekanik och inte så många features, men den som kallar det enkelt ska ha en smäll på käften.

Har själv endast spelat Brotherhood, och hade väldigt svårt att komma in i det och tyckte det kändes krångligt upplagt och hade på tok för mycket lullull för att jag direkt skulle sugas in. Lite väl mycket cutscenes och grejor, antar det är sånt som ska skalas ner.

Men att lönnmörda någon inom 30 sekunder kan jag bara tolka på ett sätt: "Press X to assassinate".

Medlem

synd att inte hakbladet kommer att finnas. på bilderna ser det att han endast har en hiddenblade

12
Skriv svar