Peter Molyneux: Jag är dödstrött på alla jävla handkontroller

Robot
Peter Molyneux: Jag är dödstrött på alla jävla handkontroller

Att trycka på knappar är ingenting för Peter Molyneux, som nyligen lämnade Lionhead och Microsoft för nyformade spelhuset 22 Cans.

#22-cans, #fable-the-journey


Medlem
Peter Molyneux: Jag är dödstrött på alla jävla handkontroller

Där blev han liggbar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ska bli kul att se pc fanboysen skrika om mus och tangentbord trotts att de uppfyller sama kriterier som får farbror peter att ogilla handkontroller.

popcorn, redo.


signatur

// Bacon <3

Skrivet av Ankh:

Där blev han liggbar

jasså - varför då? Det här är ju inget annat än ett dassigt PR-"trick" där han vurmar för en makapär ingen ändå använder efter några månaders bruk. jag har den själv så jag vet.

Medlem

Hur har han tänkt att man ska förflytta sig smidigt med kinect? Det är ju den största akilleshälen och därför blir alla kinect spel railupplevelser helt värdelöst med andra ord..

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:
Skrivet av Ankh:

Där blev han liggbar

jasså - varför då? Det här är ju inget annat än ett dassigt PR-"trick" där han vurmar för en makapär ingen ändå använder efter några månaders bruk. jag har den själv så jag vet.

GG på det PR tricket, avfärda det som majoriteten gillar att spela med.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:
Skrivet av Ankh:

Där blev han liggbar

jasså - varför då? Det här är ju inget annat än ett dassigt PR-"trick" där han vurmar för en makapär ingen ändå använder efter några månaders bruk. jag har den själv så jag vet.

Tja, tänkte mer på bilden av honom

MEN jag hade inte läst hela artikeln...jag missförstod lite. Mitt eget fel förstås
Jag trodde han blev årets hjälte genom att dömma bort handkontroller i förmån för PC...men icke sa nicke! Från att vara liggbar blev artikeln bara en i mängden...
Nej du Molyneux...där rök chansen att se min magnefika atletiska kropp i bara mässingen!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är så kul att läsa detta för jag minns hur han i intervjuer brukade säga att jobba med handkontroller är "utmanande och kräver mer kreativitet eftersom det är färre knappar" etc. Usch, jobba i spelindustrin verkar inget vidare, alla som gör något stort (för de större företagen) är företagshoror och saknar egen själ. Deprimerande. Och detta kan lika mycket väl bara vara ett PR-trick också...

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppas verkligen att han är intresserad av att utveckla pc spel igen och kan få tillbaka Dungeon Keeper och Syndicate licensen, det vore jäääääkligt intressant


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Hoppas verkligen att han är intresserad av att utveckla pc spel igen och kan få tillbaka Dungeon Keeper och Syndicate licensen, det vore jäääääkligt intressant

Dungeon Keeper Kinect!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Ska bli kul att se pc fanboysen skrika om mus och tangentbord trotts att de uppfyller sama kriterier som får farbror peter att ogilla handkontroller.

popcorn, redo.

Och med det menar du?
Rör inte i grytan utan att veta ingredienserna....

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Javas:

Hoppas verkligen att han är intresserad av att utveckla pc spel igen och kan få tillbaka Dungeon Keeper och Syndicate licensen, det vore jäääääkligt intressant

Dungeon Keeper Kinect!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Ska bli kul att se pc fanboysen skrika om mus och tangentbord trotts att de uppfyller sama kriterier som får farbror peter att ogilla handkontroller.

popcorn, redo.

Å andra sidan är handkontroller väldigt begränsande, för både utvecklare och spelare.

Medlem

Fable har alltid varit skräp ändå.

Medlem

mjo, det är just därför peter tänkter lämna det enda företaget som har en handkontroll-lös plattform.

myttar-Molyneux på g igen!

Inaktiv

Ingen slår en mus och ett tangentbord om man snackar FPS, helt överlägsen precision och snabbhet. Dock så föredrar jag en handkontroll när man spelar konsollanpassade spel som GTA, La Noire, racing-spel osv.

Medlem

Man ska väl inte såga handkontroller så mycket. Det handlar väl mer om att den traditionella handkontrollen som används idag gjordes för 2D spel. När 3Dn kom gjorde de om det lite. Jag tycker de borde anpassa den mycket mer efter känsla och 3d. Någon måste väl kunna komma på något bättre.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcKaffe:

Ska bli kul att se pc fanboysen skrika om mus och tangentbord trotts att de uppfyller sama kriterier som får farbror peter att ogilla handkontroller.

popcorn, redo.

Å andra sidan är handkontroller väldigt begränsande, för både utvecklare och spelare.

Allt är begränsande på ett sätt eller ett annat så i slutändan tycker jag ändå att det är den personliga smaken som avgör. Personligen föredrar jag handkontroll i 90% av fallen, enda undantagen är peka klicka och strategispel.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av LeaD:
Skrivet av PcKaffe:

Ska bli kul att se pc fanboysen skrika om mus och tangentbord trotts att de uppfyller sama kriterier som får farbror peter att ogilla handkontroller.

popcorn, redo.

Och med det menar du?
Rör inte i grytan utan att veta ingredienserna....

Att FZs typiska komenterare är något i stil med detta i deras huvuden: http://lh6.ggpht.com/_87l_qqADbRA/TD7cqYum-OI/AAAAAAAABqE/cpR...

Och att de tar varenda tillfälle de får att skrika och gorma om hur jobbigt det är med dessa konsoler och deras jättehemska specifikationer och kontrolldon.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av LeaD:
Skrivet av PcKaffe:

Ska bli kul att se pc fanboysen skrika om mus och tangentbord trotts att de uppfyller sama kriterier som får farbror peter att ogilla handkontroller.

popcorn, redo.

Och med det menar du?
Rör inte i grytan utan att veta ingredienserna....

Att FZs typiska komenterare är något i stil med detta i deras huvuden: http://lh6.ggpht.com/_87l_qqADbRA/TD7cqYum-OI/AAAAAAAABqE/cpR...

Och att de tar varenda tillfälle de får att skrika och gorma om hur jobbigt det är med dessa konsoler och deras jättehemska specifikationer och kontrolldon.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av LeaD:
Skrivet av PcKaffe:

Ska bli kul att se pc fanboysen skrika om mus och tangentbord trotts att de uppfyller sama kriterier som får farbror peter att ogilla handkontroller.

popcorn, redo.

Och med det menar du?
Rör inte i grytan utan att veta ingredienserna....

Att FZs typiska komenterare är något i stil med detta i deras huvuden: http://lh6.ggpht.com/_87l_qqADbRA/TD7cqYum-OI/AAAAAAAABqE/cpR...

Och att de tar varenda tillfälle de får att skrika och gorma om hur jobbigt det är med dessa konsoler och deras jättehemska specifikationer och kontrolldon.

"Success breeds jealousy"

Medlem
Medlem

Ack Peter, handkontrollern är bra, vad annars? Det är inte där innovation behövs, de är spelen. Trött på spel där man skjuter? Gör något annat, spelet "Journey" är ett bra exempel på att det inte är sådär ensidigt.

Jag trodde han faktiskt skulle göra något bra om han lämnar Microsofts klor, men tydligen är han helt borta nuförtiden.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Nej...
menar han att kinect och liknande är bättre än handkontroll/tangentbord/mus?

FY!

Medlem

Vet inte riktigt vad det är han hellre vill se än "röra tummen här, klicka med andra tummen här". Personligen tycker jag att en traditionell handkontroll är miljoner gånger mer tillfredställande att spela med än t ex kinekt och annan skit där man viftar på armarna och annat trams. Skiter i om det är lika "experimentellt som en tegelsten". Det funkar. Och bäst gillar jag mus och tangentbord.

Skrivet av wichax:

Fable har alltid varit skräp ändå.

Har du ens kört första Fable? Äger sönder alla andra RPG-spel.

Medlem

Vet inte riktigt vad du vill med din kommentar. Själv har jag både 360 och PC, PC har jag spelat sedan C64 tiden. Konsol har jag spelat sedan "original Pong console " kom, du vet den där med en spak man kunde dra för att styra strecket som bollen studsade på. Och det är ungefär där som dagens konsol-kontroller ligger i jämförelse med tangentbord och mus.

Det måste ju alla hålla med om, dock så föredrar jag att spela sportspel på konsol. Men shooters och andra spel ska spelas med mus och tangentbord. Inser man inte begränsningarna med en rutten kontroll så borde man verkligen ta och prova på att spela med mus och tangentbord istället.

Båda är bra på sitt sätt, men PC knäcker ju kontrollers på det mesta.

Skrivet av PcKaffe:

Ska bli kul att se pc fanboysen skrika om mus och tangentbord trotts att de uppfyller sama kriterier som får farbror peter att ogilla handkontroller.

popcorn, redo.

Medlem

Vad jävla f*cking passande då att Fable: The Journey råkar vara ett spel för Kinect. Jag ser ingen som helst koppling i hans uttalande och att Fable släpps om ett halvår.

Medlem

Lustigt uttryck det där. Just därför Kinect och Wii inte blir så stort tror jag, för att dom har jobbiga kontroller/"kontroller". Handkontroller och mus+tangentbord är kung ju, kan göra hur mycket som helst. Utveckla hård och mjukvaran och kom på nån härlig snits med det så det blir ännu bättre. Likt med att man håller inne ALT och det kommer upp en tre eller fyrkantig ruta man gör ett mönster-kommando i lite snabbt. Typ workers är ett streck från höger till vänster, en ruta en fyrkant eller vad som helst gör något annat.

123
Skriv svar