Alone in the Dark-skaparen sugen på HD-nyversion

Robot
Alone in the Dark-skaparen sugen på HD-nyversion

"Jag skulle verkligen vilja göra det", avslöjar utvecklaren bakom skräckklassikern Alone in the Dark.

#alone-in-the-dark


Medlem
Alone in the Dark-skaparen sugen på HD-nyversion

Sounds cool. Hade gärna spelat

Medlem
Medlem
Medlem

Oj oj vilka minnen man har från Alone in the dark 1. Spelade aldrig tvåan och körde knappt igenom trean. Fyran var najs. Det som utspelade sig i new york var bara rent skräp! Usch.

Medlem

HD??? Sa ni HD?? Fan de blir väl som vanligt, bara just att spelet visas i 720p eller liknande med samma modeller som tidigare o bam 300spänn för samma spel.

Medlem

oj jädrans vad den videon väckte minnen till liv

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:

HD??? Sa ni HD?? Fan de blir väl som vanligt, bara just att spelet visas i 720p eller liknande med samma modeller som tidigare o bam 300spänn för samma spel.

förhoppningsvis så kommer dom göra ungefär så här http://blackmesasource.com/

Inaktiv

Minns detta, det är ett bra spel, och grafiken är fortfarande inte dålig. Sen fanns något liknande spel med en gubbe som hade huvudvärk.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Körde detta mycket på familjens första PC. Saknar denna typen av spel lite, var roligt. Hur som helst stödjer jag mer än gärna en nyversion av spelet.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

HD??? Sa ni HD?? Fan de blir väl som vanligt, bara just att spelet visas i 720p eller liknande med samma modeller som tidigare o bam 300spänn för samma spel.

Antar du inte ens spelat de äldre spelen för hade du gjort det hade du insatt en så pass enkel och billig lösning hade varit 100% omöjlig

Inaktiv

Synd det inte görs kvalitéspel som detta mer. :/

Medlem

Om man gör det ambitiöst så gärna för mig. Jag var lite kluven inför senaste instansen i den här serien, men att gå tillbaka till grunden och snygga till det ordentligt, vore mycket trevligt.

Inaktiv

Har det blivit en trend att göra HD av allting?
Har folk verkligen slut på spel idéer?

Inaktiv

OH JÄVLAR!!!! Mitt favoritspel när jag var 6 år. Jag satt och spelade det här spelet och var så jävla skraj!

HD är det nya "nya". Klart att man vill ha bättre kräm i gamla spel som man gillade när man var ung.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gamers födda på 80-talet börjar bli gamla. Alltid kul om en ny generation får möjligheten att upptäcka kult-liren från sent 80- eller tidigt 90-tal.


signatur

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain

Medlem

Har det här till 3DO ^^

Medlem

Trevligt. Har kartongen för ettan på paradplats i spelsamlingen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Oh man! Är 92a och har Alone In The Dark III i hyllan. Faktiskt jäkligt bra!

MFZ
Medlem

mer mythos åt folket!


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Yeah, första spelet som faktiskt gav mig något som liknade kalla kårar

Har det fortfarande som ett av mina allra bäst spelminnen / Anders, gammal gubbe på 31

Inaktiv

älskade aitd. Pratade med kompisar bara för någon vecka sedan om hur mycket bättre det var än alla residentspelen och att en remake (riktig) borde göras.... Pleeeease gör den!!

Medlem
Skrivet av Nudel man:
Skrivet av Pholiage:

HD??? Sa ni HD?? Fan de blir väl som vanligt, bara just att spelet visas i 720p eller liknande med samma modeller som tidigare o bam 300spänn för samma spel.

förhoppningsvis så kommer dom göra ungefär så här http://blackmesasource.com/

Du menar posta en massa screenshots men aldrig släppa något spel? Nej, det hoppas jag verkligen inte :).

Hur som helst, Alone In The Dark var ett rysligt (no pun intended) bra spel och gör de rätt så kan det bli bra i HD för alla dem som aldrig spelat det, men för alla old gamers här så kommer det nog bara bli en besvikelse.

Medlem

Tror jag var nio år gammal och satt ensam i en mörk källare och spelade det här spelet första gången. Tror min totala speltid i Alone in the Dark blev 5 minuter.


signatur

I think I am, therefore I am. I think.

Medlem

Ett av de bästa spelen genom tiderna. Få spel som har givit mig en sådan obehaglig närvarokänsla. Det var som en dröm. Underbart!

Medlem

HD är ju ett spännande koncept. Vad jag vet har Datorer haft HD sedan slutat av förra årtusendet minst. Tror till och med jag körde HD upplösning redan 1997 dvs 1024x768...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

HD är väl lite fel att benämna tror jag. Remake skulle vara ett bättre ord. Att bara slänga in högre upplösningar på Alone in the dark 1-3 skulle inte funka nåt vidare.

1
Skriv svar