Hantera din egen dvärgkoloni i A Game of Dwarves

Robot
Hantera din egen dvärgkoloni i A Game of Dwarves

Under marken bor det tydligen en mängd dvärgar, och det är upp till dig att bygga ihop en civilisation som trivs och frodas. Utvecklarna talar ut i vårt filmarkiv.

#zeal-game-studio, #red-frontier, #paradox, #a-game-of-dwarves


Medlem
Hantera din egen dvärgkoloni i A Game of Dwarves

Sims : A dwarf story?
Kan vara gulligt och kan vara en flopp..

Btw magica skaparna ???


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Niet, Magicka-skaparnas nya är #The Showdown Effect


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Dwarf Fortress?

Medlem

Dungeon Keeper: Dwarf Edition?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Låter ju som en komplett Dwarf Fortress ripoff.

Medlem

låter kul ^^)

Medlem

Dwarf Fortress (3d)

Medlem

Men vafan exakt den här idéen som skulle bli mitt första egen-snickrade strategi/simlir...


signatur

Have a good time!

Medlem

Dwarf Fortress.. fast sämre..? Mycket innovativt.

Medlem

Ja dawrf fortress såklart... liknar även Dwarfs. Min gissning är att det liknar alla titlar med ordet "Dwarf" i sig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ser ut som en förenklad version av Dwarf Fortress.
Jag älskar öppningen där "It's a game where you take care of Dwarves who build a fortress."

Kommer nog inte toppa Dwarf Fortress, men kanske är kul. Ska då ha koll på det i alla fall.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag har inte spelat DF, så jag vet inte hur det är, men vad är det som säger att detta kommer bli sämre?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har inte spelat DF, så jag vet inte hur det är, men vad är det som säger att detta kommer bli sämre?

Basicly är DF ofantligt djupt. Det går till extremen oavsett vilka mått man tar och det är det som gör DF till ett så fantastiskt spel även fast det har väldiga grafiska begränsningar. Folk (och jag) har nog extremt svårt att se ett stort företag ge sig på det här konceptet utan att dumma ner det för mycket.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Precis som det poppade upp minecraft-kopior poppar det nu upp DF-kopier. Nåja, sålänge spelet inte kan simulera varje hårstrå i en dvärgs skägg så har det långt kvar till DFs standard

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av conthox:

Jag har inte spelat DF, så jag vet inte hur det är, men vad är det som säger att detta kommer bli sämre?

Basicly är DF ofantligt djupt. Det går till extremen oavsett vilka mått man tar och det är det som gör DF till ett så fantastiskt spel även fast det har väldiga grafiska begränsningar. Folk (och jag) har nog extremt svårt att se ett stort företag ge sig på det här konceptet utan att dumma ner det för mycket.

Och exakt VAR i artikeln stod det att det nyskapade svenska företaget var ett "stort företag"...

Och när vi pratar om att dumma ned, varför inte ta en titt på vad för sorts spel deras utgivare Paradox sysslar med? Hearts of Iron 3 är ungefär ärkemotståndaren till neddummat. Brantare inlärningskurva än DF näst intill och komplexitet/djup på liknande nivå!

Medlem

Zerp: Du får inte glömma att Dwarf Fortress är i alpha-stadiet... i det slutgiltiga spelet ska man kunna styra arméer och flera olika fort och land som man kan köra i t.ex Paradox strategi-spel, SAMTIDIGT som man kan gå ned på den nivån som DF visar upp idag.

Medlem

Jag som alltid har önskat mig ett dvärghusdjur
Nu kan jag få min egen lilla koloni perfekt

Medlem

Tyvärr kommer aldrig Dwarf Fortress att komma så långt eftersom utvecklaren vägrar att skriva om all sin kod för att hantera flera kärnor eller använda CUDA/liknande för att processa pathfinding. Just nu tar det 15-30 minuter att generera en värld efter senaste ändringen, förut tog det kanske 5-15 minuter.

Medlem
Skrivet av Zerp:

Och exakt VAR i artikeln stod det att det nyskapade svenska företaget var ett "stort företag"...

Och när vi pratar om att dumma ned, varför inte ta en titt på vad för sorts spel deras utgivare Paradox sysslar med? Hearts of Iron 3 är ungefär ärkemotståndaren till neddummat. Brantare inlärningskurva än DF näst intill och komplexitet på liknande nivå!

Det är roligt att du först separerar företaget från utgivaren och sedan använder utgivarens spel som argument för företaget. GG.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv

Lol.. ett småbarnspel jämfört med DF. Får lite sims känsla. Lär nog aldrig bli aktuellt.

Medlem

Vet någon när det släpps? är fasen intresserad haha

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av conthox:

Jag har inte spelat DF, så jag vet inte hur det är, men vad är det som säger att detta kommer bli sämre?

Basicly är DF ofantligt djupt. Det går till extremen oavsett vilka mått man tar och det är det som gör DF till ett så fantastiskt spel även fast det har väldiga grafiska begränsningar. Folk (och jag) har nog extremt svårt att se ett stort företag ge sig på det här konceptet utan att dumma ner det för mycket.

Inte nog med att det är ofantligt djupt, det första man ser är rent av avskräckande till en början. Men med tålamod och inställningen att det är roligt att förlora så är det ett otroligt kul spel.

Medlem

Hur fan kan en spelutvecklare av ett fantasyspel inte veta hur man uttalar gnomes? Oo

Medlem
Skrivet av Klurig:

Hur fan kan en spelutvecklare av ett fantasyspel inte veta hur man uttalar gnomes? Oo

Haha inte ens Google translate uttalar det rätt Gnaam.. Nome trodde jag det uttalades?

Medlem
Skrivet av Plommon:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av conthox:

Jag har inte spelat DF, så jag vet inte hur det är, men vad är det som säger att detta kommer bli sämre?

Basicly är DF ofantligt djupt. Det går till extremen oavsett vilka mått man tar och det är det som gör DF till ett så fantastiskt spel även fast det har väldiga grafiska begränsningar. Folk (och jag) har nog extremt svårt att se ett stort företag ge sig på det här konceptet utan att dumma ner det för mycket.

Inte nog med att det är ofantligt djupt, det första man ser är rent av avskräckande till en början. Men med tålamod och inställningen att det är roligt att förlora så är det ett otroligt kul spel.

Det första jag såg var ASCII grafiken och den var inte så avskräckande för mig men jag förstår att den kan vara det för många


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Klurig:

Hur fan kan en spelutvecklare av ett fantasyspel inte veta hur man uttalar gnomes? Oo

Haha inte ens Google translate uttalar det rätt Gnaam.. Nome trodde jag det uttalades?

Är inte det lite beroende på vilket universum det utspelas i? Typ som att "orc" och "ork" eller "orch" är olika beroende på om det är Middle-Earth, WarCraft, Warhammer eller ngt annat universum?

// edit

Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av conthox:

Jag har inte spelat DF, så jag vet inte hur det är, men vad är det som säger att detta kommer bli sämre?

Basicly är DF ofantligt djupt. Det går till extremen oavsett vilka mått man tar och det är det som gör DF till ett så fantastiskt spel även fast det har väldiga grafiska begränsningar. Folk (och jag) har nog extremt svårt att se ett stort företag ge sig på det här konceptet utan att dumma ner det för mycket.

Ah, ok, tack för svaret.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Klurig:

Hur fan kan en spelutvecklare av ett fantasyspel inte veta hur man uttalar gnomes? Oo

Haha inte ens Google translate uttalar det rätt Gnaam.. Nome trodde jag det uttalades?

Är inte det lite beroende på vilket universum det utspelas i? Typ som att "orc" och "ork" eller "orch" är olika beroende på om det är Middle-Earth, WarCraft, Warhammer eller ngt annat universum?

Bra fråga. Det kanske är lite som Shaman. Schejman och Shaaman

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av conthox:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Klurig:

Hur fan kan en spelutvecklare av ett fantasyspel inte veta hur man uttalar gnomes? Oo

Haha inte ens Google translate uttalar det rätt Gnaam.. Nome trodde jag det uttalades?

Är inte det lite beroende på vilket universum det utspelas i? Typ som att "orc" och "ork" eller "orch" är olika beroende på om det är Middle-Earth, WarCraft, Warhammer eller ngt annat universum?

Bra fråga. Det kanske är lite som Shaman. Schejman och Shaaman

Kex eller Chex...

Medlem

Det där med tjejman eller shaman kan man uttala lite som man vill baserat på ens dialekt, men konsonanter före n är tysta t.ex Knight, gnoll, knave, osv. Så i fallet med gnome uttalas det definitivt nome.

1
Skriv svar