Mass Effect 3 slutet *Spoilervarning*

Medlem
Mass Effect 3 slutet *Spoilervarning*

Mass effect 3. Episkt är ordet för att beskriva det.

Men vad händer i slutet? Är det bara jag som tycker att det är otillräckligt på något vis? Den största frågan (enligt mig) är vad som kommer hända när alla Mass Relay's (MR) är borta? Kommer inte allt gå åt skiten ändå?

Man spelar som Paragon genom hela spelet och tvingas göra om hela konversationen med IM och Anderson för att man inte vill trycka på Renegade-knappen.

Hur kom Normandy undan? Vart var de på väg? Illa är det också att man ser en av sina kamrater stiga ur Normandy som skulle ha dött vid attacken mot den stora vita pelaren (hissen upp till citadel).

De "goda" alternativen är i mitt tycke både att ta kontroll över Reapers (förutsättning att man inte ballar ur) och Syntetis då det inte skadar någon utan kanske bara är lite knas. Vad tycker du?

Dessa är bara petitesser i jämförelse med förstörelsen av Mass Relays. Varför???

Medlem

Jag tycker, som många andra, att slutet är en tristare kopia (och då menar jag verkligen identisk) av Deus Ex tre slut. Vad innebörden av slutet anbelangar kan du bespara dig mödan, Biowares manusmaskin har gått på tomgång sedan halvvägs igenom tvåan.


signatur

Imperator

Medlem

Angående teasern efter eftertexten så är det väl Jacobs "unge" som växt upp och blivit gammal och berättar om Shepard? Så jag tolkade det iaf. (Kanske är helt ute och cyklar)

Något jag tänkte på var ju hur fan dom andra raserna tar sig hem igen när alla mass relays sprängdes?

Hade gärna velat se mer av vad som hände efter än att Joker kvaddar Normandy!

Medlem

Shepard skulle bara dött brevid Andersson medan han såg the reapers bli sönderskjutna utanför.

Att space jesus helt plötsligt kom fram var en otroligt dålig plot device och när joker kvaddar Normandy makes no sense. En karaktär som var med mig och "attackerade" the harbringer var helt plötsligt med på skeppet.

Ett riktigt kass slut som fick mig att inte vilja spela om ME3, någonsin.

Medlem

Jag vet inte varför alla klagar, jag tyckte det var helt ok slut, bättre slut än i tvåan där det var en tråkig bossfight.

Visst, jag kan hålla med om att Normandys krasch var lite konstigt eftersom dom borde befunnit sig vid jorden.
Sen tyckte jag det var lite kasst att man gick runt och pratade med många nere på jorden och ringde till dom övriga, alla dom snacken borde man tagit på Normandy.

1
Skriv svar