Söndagsdiskussion: Vilka spelmiljöer föredrar du?

Robot
Söndagsdiskussion: Vilka spelmiljöer föredrar du?

Diverse världskrig, bald space marines, olika grader av brunt. Vad är du trött på och vad vill du se mer av?

#war-of-the-roses, #assassins-creed-iii, #space-giraffe, #shadow-of-the-colossus, #angry-birds-space


Medlem
Söndagsdiskussion: Vilka spelmiljöer föredrar du?

rymden som mass effect när man står på månen och kollar på planeterna så jävla fett

Medlem

Vill ha mer Vietnam,ww1 och Amerikanska inbördes kriget ! Annrs älskar jag nutida fps som bf3 t.ex. Vill ha stoooora miljöer inte a la CoD. Fallout 3 är grymt episkt om man ska ta vad som finns nu finns ofc hur mycket coolt som helst men Fallout 3 sticker ut från mängden : D


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Fantasy/Sci-fi som i Morrowind, tycker det är en intressant och relativt unik mix, hade gärna fått vara mer teknik (mer likt Star Wars dvs). Tråkigast är WW2 eller nutid.


signatur
Medlem

Jag vill se mera historiska spel som försöker vara historiskt korrekta, men inte för så att dom inte blir lika roliga att spela! Ett Fps i 1700-talsmiljö vore riktigt fräsigt! Nog för att Total war-serien är bland det bästa, men ibland vill man ha något annat än strategi! Mer musköter åt folket!

Medlem

Rymden/Sci-fi

Medlem

Medeltid (inte fantasy), WW2 och Cyber punk.

Medlem

Tycker om det mesta, gärna varierande miljöer. Tråka mekaniska korridorer bytt med stora skogar bytt med kalla snöiga berg Framtid, nutid eller medeltid spelar ingen större roll.

Medlem

Fantasy, SF, medeltiden, feodala Japan, steampunk, skräck och allt möjligt som är fantsifullt eller urflippat på något sätt. Är allergisk mot realistiska krigsmiljöer eller typ WW2.

Medlem

Gillade miljöerna i Enslaved, med ett raserat, övergivet och övervuxet New York. Släng in lite mutanter på det ala ninja turtles så blir det bra.

Medlem

Kan hålla med om att rymden är grymt episkt men för mig spelar det egentligen ingen roll hur omgivningen ser ut i sig. Det som i min smak är riktigt häftigt är då man känner sig som en liten besökare i en stor omvälvande omgivning, vare sig det är snöklädda bergstoppar i skyrim, rymdvyer i mass effect eller kargt ökenlandskap i fallout så är känslan av att man är en liten del av något stort och enormt levande runtomkring en viktigast. Om storyn håller hög kvalitet kan jag tycka att linjära miljöer fungerar bra men föredrar över allt annat sandbox-miljö som är helt öppen, speciellt Bethesdas spelserier. Men det är ju bara jag

Jag är inte trött på fps som utspelar sig i meódern tid det får gärna komma mera, däremot så är jag trött på hur dem görs. Allt ska vara så call of duty som möjligt. Jag skulle gärna vilja se ett spel som brother in arms(not furious 4) i modern tid, där man måste använda taktik för att kunna ta sig fram och mer öppna banor där man ska få många olika vägar att gå på. Med det sagt så är jag inte helt negativ mot ww2 spel, det finns fortfarande mycket som man inte har visat upp.

Medlem

jag kan tänka mig antingen ett fantasy rpg turnbased a lá final fantasy 7-10
eller
mythologisk rpg med massa kulturer med gudar allt ifrån Oden till Ra till Zeus osv med massa demi-gudar som npc's och religionerna är mer som factions, fast jordklotet kan vara fantasy byggt, eftersom alla religionerna hade sin syn på den yttre världen, ungefär om man skulle blanda prince of persia, god of war, viking och typ asuras wrath fast i landskap som skyrim x4 så stort

Medlem

skulle vilja se fler spel i samma period som mount and blade och war of the roses, fast jag är inte särkillt intresserad av war of the roses

Medlem

Post-apocalyptic eller i rymden/djungeln.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Cyberpunk. Deus Ex, Blade Runner, Gemini Rue, Binary Domain osv.

Skulle verkligen vilja se ett öppen utforskningsbart spel ungefär som Fallout 3, fast som utspelar sig i ett dystopiskt metropolis istället för postapokalyptiskt ödemark. Är inget större fan av ruiner och ödeläggelse, det blir snabbt för enformigt för min del.

Medlem

Jag gillar mina miljöer snygga och varierande, och unika!
Med unika menar jag att dungeons inte får vara copy/paste ala Dragon age 2...
Sen blir man alltid less när man får mycket av samma... När WW2 shooters började var det ballt, nu är man less osv...
Miljöer i spel som jag på rak arm kan komma ihåg att jag gillat skarpt är från bl.a. mass effect serien och witcher 2

Medlem

vad sägs om Final Fantasy 7 Remake! allting exakt likadant fast uppdaterad grafik, det hade vart direkt köp för min del

Medlem
Medlem

Föredrar fullständigt påhittade, så mycket roligare att utforska en sådan värld.
Spelar ingen roll om det är i en viss tappning typ sciencefiction, fantasy eller vad nu än Mario och liknande kan tänkas tillhöra.

Det jag absolut inte vill se mer av är nutids FPS, Zombies och nästa fluga om jag inte misstar mig steampunk, har fått nog av det senare på annat håll.
Fantasilösa rollspel med drakar, orcer, dvärgar och alver - och någon generic evil som bara hatar allt av någon oförklarlig anledning.
Wii "spel"
Och detta fokus på att konstant behöva döda saker.

Medlem

Lummiga skogar och undervattensmiljöer.

Medlem

dark fantasy eller steampunk är det bästa


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Jag vill ha något riktigt mörkt, med det menar jag närmast ondskefull miljö. Ett moraliskt dekadent universum som gör närmast psykologiskt ont att spela. Det vore intressant.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

WWII är min favorit, kanske är uttjatat men för mig så är det massa mys. Tanks o andra fordon på den tiden is the omnomnomnom..

Medlem

Östeuropa under stort sett hela 1900-talet.
Något slags övervaknings-samhälle likt Orwells "1984" alternativt något i stil med Blade-runner.
Till slut är även post-apokalyps jävligt vackert ibland.

Medlem

Måste säga steampunk. Det har gjorts allt för få riktigt bra spel i steampunk-miljö. Tänk att få se ett lika episkt äventyr som Mass Effect i en miljö med ånga, kugghjulsmekanik och skitiga maskiner!

Medlem

Steampunk! Varför görs så få spel i den genren? :/
Annars så skulle jag kunna tänka mig något sci-fi spel med tropiska miljöer. Typ Avatar The Game/Crysis, fast bättre gameplay.

Medlem

Kanske något nytt tropiskt pirat-lir? Sist var det väl Pirates of the Burning Sea eller nått sånt där, men det var rätt risigt om jag inte minns helt fel...

Medlem

Hybrid scifi blandat med medeltid /fantasy typ.

123
Skriv svar