fz mobil app !! :)

Medlem
fz mobil app !! :)

mobil app skulle va något kunna sitt och läsa lite när man har tråkigt !

Medlem

Håller med!
Jag sökte faktisk efter en FZ app idag

Medlem

ja!
har varigt uppe någon tråd med detta innan om jag inte minns fel.

Hade varigt sjukt nice för att det blir jobbigt att zomma med mobilen hela tiden och vissa videos fungerar ej, sen tar det en jävla tid att ladda sidan o massa andra problem, så en app skulle sitta fint!

jag änvänder Iphone 3gs


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Steg 1 skulle ju kunna vara att ge stöd för iPhone-Safaris "Läsare". FZ borde kanske göra en community-tävling om vem som kan utveckla en bra app på kortast tid ? Bara spekulerar

Medlem
Skrivet av Famest:

Steg 1 skulle ju kunna vara att ge stöd för iPhone-Safaris "Läsare". FZ borde kanske göra en community-tävling om vem som kan utveckla en bra app på kortast tid ? Bara spekulerar

Android ska det vara! Alla får ha appar i market och man får 100% av vinsterna. App-store tar avgifter och alla får inte ha med sina appar.
Annars bra idé med tävlingen

inK
Medlem
Skrivet av lludde:
Skrivet av Famest:

Steg 1 skulle ju kunna vara att ge stöd för iPhone-Safaris "Läsare". FZ borde kanske göra en community-tävling om vem som kan utveckla en bra app på kortast tid ? Bara spekulerar

Android ska det vara! Alla får ha appar i market och man får 100% av vinsterna. App-store tar avgifter och alla får inte ha med sina appar.
Annars bra idé med tävlingen

Det är lite lustigt det där.
Har sökt på 'FZ' på Android-Market ett par gånger. Hittar 'Frendz4m', en app med FZ-loggan. Extremt störande!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Skulle också gärna vilja se att detta bli verklighet. Riktigt uppskattat från min sida iaf

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av lludde:
Skrivet av Famest:

Steg 1 skulle ju kunna vara att ge stöd för iPhone-Safaris "Läsare". FZ borde kanske göra en community-tävling om vem som kan utveckla en bra app på kortast tid ? Bara spekulerar

Android ska det vara! Alla får ha appar i market och man får 100% av vinsterna. App-store tar avgifter och alla får inte ha med sina appar.
Annars bra idé med tävlingen

Det är lite lustigt det där.
Har sökt på 'FZ' på Android-Market ett par gånger. Hittar 'Frendz4m', en app med FZ-loggan. Extremt störande!

Ha! Det är ju exakt samma logga De måste kopierat den!

Medlem
Skrivet av lludde:
Skrivet av Famest:

Steg 1 skulle ju kunna vara att ge stöd för iPhone-Safaris "Läsare". FZ borde kanske göra en community-tävling om vem som kan utveckla en bra app på kortast tid ? Bara spekulerar

Android ska det vara! Alla får ha appar i market och man får 100% av vinsterna. App-store tar avgifter och alla får inte ha med sina appar.
Annars bra idé med tävlingen

Aa menar så klart också att android ska inkluderas, är själv en nöjd android-user

Medlem

Just nu ligger faktiskt stort fokus från digitala avdelningen på just mobilen. Men det är inte appar vi utvecklar utan en ny mobilsajt till FZ. Och den är här snabbare än ni tror...

Medlem

Trevligt att höra, ser fram emot att testa på min Nokia 6210 med monokrom LCD display, funkar det inte håller jag FZ som ansvarig

Men ärligt talat så hade jag hellre sett en FZ app till iphone/android/WM, kör mer än gärna FZ fulla sida på min Transformer Prime, på en telefon känns en app smidigare.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv
Skrivet av musse1:

Just nu ligger faktiskt stort fokus från digitala avdelningen på just mobilen. Men det är inte appar vi utvecklar utan en ny mobilsajt till FZ. Och den är här snabbare än ni tror...

Skulle precis göra en tråd om detta.

Varför väljer ni att göra en ny mobilsajt istället för en app? Ser hellre en riktigt välutvecklad app. Blir på något sätt lite mera personlig osv. När jag besöker Facebook i telefonen så använder jag inte "Internet webläsaren" utan Facebook appen och så fungerar det på alla appar. Bara en synpunkt!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av musse1:

Just nu ligger faktiskt stort fokus från digitala avdelningen på just mobilen. Men det är inte appar vi utvecklar utan en ny mobilsajt till FZ. Och den är här snabbare än ni tror...

Skulle precis göra en tråd om detta.

Varför väljer ni att göra en ny mobilsajt istället för en app? Ser hellre en riktigt välutvecklad app.

Visst, en app skulle vara fantastiskt men hur ska vi då prioritera? Vi vill kunna få ut mobilsajten till så många mobiler som möjligt och har vi en och samma sajt så kan vi lägga mer energi på den och göra det riktigt bra. Har vi däremot appar så är det betydligt fler plattformar som måste stödjas och vi kanske inte kan lägga allt krut på att få in bra innehåll på mobilen. Jag tror att med en mobilsajt så kan vi hålla ett högre tempo med utvecklingen. Och det gynnar oss alla!

Inaktiv
Skrivet av musse1:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av musse1:

Just nu ligger faktiskt stort fokus från digitala avdelningen på just mobilen. Men det är inte appar vi utvecklar utan en ny mobilsajt till FZ. Och den är här snabbare än ni tror...

Skulle precis göra en tråd om detta.

Varför väljer ni att göra en ny mobilsajt istället för en app? Ser hellre en riktigt välutvecklad app.

Visst, en app skulle vara fantastiskt men hur ska vi då prioritera? Vi vill kunna få ut mobilsajten till så många mobiler som möjligt och har vi en och samma sajt så kan vi lägga mer energi på den och göra det riktigt bra. Har vi däremot appar så är det betydligt fler plattformar som måste stödjas och vi kanske inte kan lägga allt krut på att få in bra innehåll på mobilen. Jag tror att med en mobilsajt så kan vi hålla ett högre tempo med utvecklingen. Och det gynnar oss alla!

Jo jag förstår vad du menar. Lättare att satsa på en riktigt bra mobilsajt för alla mobiler istället för att hålla på med olika osv. Men samtidigt så besöker jag aldrig webläsaren så ofta i telefonen längre. Ska jag in på Facebook så går jag in via appen och så gör jag på allt.

Skulle bli mer aktivitet via apparna. (tror jag) för det blir mera personligt. Men vi får vänta och se på mobilsajten.

inK
Medlem
Skrivet av lludde:
Skrivet av inK:
Skrivet av lludde:
Skrivet av Famest:

Steg 1 skulle ju kunna vara att ge stöd för iPhone-Safaris "Läsare". FZ borde kanske göra en community-tävling om vem som kan utveckla en bra app på kortast tid ? Bara spekulerar

Android ska det vara! Alla får ha appar i market och man får 100% av vinsterna. App-store tar avgifter och alla får inte ha med sina appar.
Annars bra idé med tävlingen

Det är lite lustigt det där.
Har sökt på 'FZ' på Android-Market ett par gånger. Hittar 'Frendz4m', en app med FZ-loggan. Extremt störande!

Ha! Det är ju exakt samma logga De måste kopierat den!

Det känns som att de enkelt har använt sig av en Google-sökning på just 'FZ'.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Om det skulle vara så att någon onamngedd tredje-part skulle vara villig att utveckla en sådan app, vore FZ intresserat av det?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Redaktör

Nej, det tror jag inte vi är. Vi har beslutat att inte göra en app i nuläget, och om vi ändrar oss har vi en utvecklingsavdelning som sköter det.


signatur
Medlem

Alright, bättre att fråga än att inte. Går nämligen programmerings-utbildning, så det skulle ju sitta fint som projekt. Hör av er om läget förändras.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Redaktör

Tack för tanken, bra att veta!


signatur
Medlem

Tycker verkligen inte en mobil app är nödvändig. Bara att browsea in på FZ.se i lurens webbläsare ?

1
Skriv svar