Ingen skivenhet till Xbox 720?

Inaktiv

jag tänker köpa den även får kåsta på mig 7000 kr

Medlem

Jag vill ha:

* Blu-ray
* Jättemycket RAM - minst 16 GB
* Många och snabba processorkärnor
* Många och snabba grafikprocessorkärnor
* Smidig utvecklingsmiljö som tar vara på all hårdvara
* Inbyggt 802.11n, Gigabitnätverk
* Att kunna bygga ut lagringen med flera USB-hårddiskar
* Blåtand för att koppla headset till enheten

Samma önskelista för PS4


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Det börjar luta mer och mer åt ett inköpp av en framtida PS4a istället, specielt om de tar bort så man kan spela begagnade spel på Xbox 720.

Medlem

Tycker det är helt fel att ta bort skivläsaren. Vill fortfarande ha en fysisk vara, det gör det hela så otroligt mycket roligare. En digital kopia känns ganska "Jaha?" eller "Meh...".

Medlem

Också ett sätt att döda begagnatmarknaden på....
Förutsatt att det nu blir såhär så kanske MS säljer en extern USB DVD-spelare för en fin summa för dom som vill köra sina 360 spel på nästa XBOX, eller så resonerar MS som så att vill du köra 360 spel så får du ha kvar din gamla 360 konsoll.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Bakåtkompatibiliteten kan de gärna skippa. Vill man spela XBOX 360-spel så kan man väl göra det på sin XBOX 360.

Vem köper br-filmer? När det är så enkelt o ladda hem rippar direkt från nätet?

Medlem
Skrivet av Exxo:

Vem köper br-filmer? När det är så enkelt o ladda hem rippar direkt från nätet?

Jag gör. Skulle aldrig falla mig in att köpa BD-R 50GB-skivor för 156 spänn styck (billigaste Dustin har att erbjuda) och ladda hem ~45GB per film. Det skulle varken spara tid eller pengar.

Medlem

Många spännande rykten, ska bli intressant att se vad 720 blir i slutänden, flopp eller succé...
Tvivlar på att MS vågar slopa skivor men man vet aldrig.

Medlem
Skrivet av Jarnehall:
Skrivet av DrBagguette:

Rea, prispress, sjukamde priser på äldre spel, andrhandsmarknad, låna spel av polare....
Hur menar ni förespråkare att allt det där ska fungera?

Så det går inte att ha Rea på material online? Oj, Steam och alla andra liknande tjänster höll nästan på att lura mig, måste sett fel när de erbjuder massa spel med 70% rabatt och liknande...

Om spel kommer på USB-sticka eller liknande (samt också nerladdningsbart för dem som har Internetuppkoppling som inte är från 90-talet) så finns det inga problem med att låna din kompis sticka, eller att butiker pressar priserna på stickorna gentemot varandra, eller att man sänker priser på äldre spel (som t.ex Steam gör idag).

Och andrahansmarknaden kommer de såklart inte att stödja, varför skulle det? Det vore ju som att stödja piratmarknaden genom att lägga upp sina egna spel på piratebay.

Jag argumenterar inte för att _dom_ ska t.ex stödja andrahandsmarknaden.
Jag säger bara att det blir sämre för oss slutkunder...

Och usb-sticka? Vore ju rätt idiotiskt att skippa skivor för att byta mot usb? Som sagt, hela grejen är ju att dom vill låsa enskilda köp mot konton och slippa hela distributionsnätet, då är ju en usbsticka +/- noll mot idag. (Samt såklart slippa andrahandsmarknaden).
Själv ser jag ingen skillnad på att köpa en Volvo, köra den 1 år, sälja den, mot att köpa ett spel, spela 1 år, sälja det begagnat. Eller ett bord från ikea.. etc etc.

Sen finns det ju säkert reor, men jag tar bara nått på måfå nu:
http://store.steampowered.com/app/115300/
Modern warfare 3, pc, 60 euro, = 560:-, hutlöst.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=823114
219:- på komplett.se....

Går ju aldrig att argumentera för att ett monopol skulle vara bättre för oss slutkunder.

Och nu, rykande färskt av pressarna, verkar det alltså (om jag inte läste fel), som att Diablo 3 kommer kosta 59.90 Euro som digial download från blizzard för oss i Europa.... vääääldigt billigt va?

123
Skriv svar