From Ashes del av Mass Effect 3 från början

Robot
From Ashes del av Mass Effect 3 från början

Spelare har hittat filer från det kontroversiella dlc:et From Ashes på skivan. Endast genom att ändra text i en fil går det att aktivera dlc-gruppmedlemmen.

#electronic-arts, #bioware, #mass-effect-3


Medlem
From Ashes del av Mass Effect 3 från början

Riktigt jävla uselt av dem, deras spel kommer sälja enorma mängder ändå så varför måste de vara så förbannat gnidna??

Medlem

HAHAHHAHAHAHAHAHAHA

Medlem

Jag fick med detta med mitt CE och spelade igenom uppdraget under helgen. Det är idiotiskt att det inte är med i originalspelet. Storyn man får och själva grejen med teammembern gör att det inte kan räknas som "Ett bra sidoäventyr utan stor inverkan på storyn" likt vissa av tvåans DLC.


signatur

Videomupp

Medlem

Men fy fan vad jävla uselt av dom. Jag anser att The Protheans har en på tok för viktig roll i storyn för att göra på det här viset.

Medlem

JÄVLAR! Så fult gjort av dem. Det här är RIKTIGT illa enligt mig!


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Att Electronic Arts är kräk det visste man redan sedan tidigare men det här bekräftar ju Bioware som lögnare och kräk också. Tråkigt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Inte för att försvara Bioware eller något sånt. Men detta verkar ju bara gälla själva karaktären, och inte uppdraget, etc.

Medlem
Medlem

Förlorade förtroendet för bioware/ea någonstans mellan dragon age 2 och The old republic

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Haha, det där var nog det bästa jag sett på länge

Medlem
Skrivet av Zmizk:

Inte för att försvara Bioware eller något sånt. Men detta verkar ju bara gälla själva karaktären, och inte uppdraget, etc.

Nja, uppdragen hör till karaktären så man kan inte göra dem utan den extra filuren.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Så jävla ägda. Hur kan de vara så dumma?


signatur

I drank what?

Medlem
Inaktiv

Då har dom ljugit sina kunder rakt upp i ansiktet.

Dom har ju själva sagt att detta utvecklades EFTER spelet gick guld, detta är då en lögn.

Edit: nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Dom själva förnekar det fortfarande. Min tanke är att endast karaktären finns med i "Vanilla Me3", men att DLCn trots allt har gjorts tidigare, bara att dom tog bort den innan release, htittar på en story om att det är utvecklat efter och sen släppa det som ett DLC. har svårt att tänka mig att dom gör klart spelet, och sen därefter gör ett DLC, självklart gjorde dom det under det vanliga arbetet och sen bara klippte bort det.

Nåja här är deras uttalande:

http://social.bioware.com/forum/1/topic/323/index/9792158/1

Michael Gamble

Created about 11 hours ago, Modified about 11 hours ago
Hi,

There has a been a lot of discussion this weekend about our DLC, and i just wanted to say a few things...

From Ashes is a 600 MB+ download with all new content, including the mission on Eden Prime, new dialogue options and conversations with Javik, new cinematics, the Prothean weapon, and new appearances for all squad members. All of the above content was completed while the main game was in certification and are not available on the disc.

As stated previously, in order to seamlessly integrate Javik into the core campaign, certain framework elements and character models needed to be put on disc. We did something similar with Zaeed and Kasumi in Mass Effect 2.

Testpilot
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Zmizk:

Inte för att försvara Bioware eller något sånt. Men detta verkar ju bara gälla själva karaktären, och inte uppdraget, etc.

Nja, uppdragen hör till karaktären så man kan inte göra dem utan den extra filuren.

Det han menade var att karaktären finns ju med i spelet men uppdraget man måste göra för att få karaktären laddas hem extra ,

De har ju åkt dit med handen i syltburken eftersom karaktären finns på skivan redan då det gick guld men det enda de egentligen gjort som DLC är uppdraget för att få gubben.

Medlem

Helt i EA stil, trodde ni att dom skulle bli snälla i år?;)

Medlem

Oj vilken nyhet... det är precis samma sak med många andra spel.

Man installerar HELA spelet på sin dator... men eftersom man saknar en "kod" så får man inte tillgång till alla filerna.

Men detta är ju extra fult då de påstår att detta DLC är skapat efteråt fast så inte är fallet.

Medlem

Och vad får man i de 600 MB man laddar ner för DLC:t då?

Medlem

Det var ju iaf ganska snyggt intigrerat i spelet, märkte inte äns att jag hade gjort det föräns jag klarat ut spelet.

Medlem

Det var ju exakt detta dom gjorde med DA2, att dom inte lärt sig. Hade tänkt att köpa ME3 men avbokade ganska snabbt när jag fick veta att dom skärt bort content från spelet för att sälja separat. Nu blir det till att pirata det istället.

KoP
Medlem

Så det är bara själva karaktären ifrån dlc't som är med på skivan och inte uppdraget med ny location osv?
(dlc't är ju trots allt på flera 100 mb när man laddar ner det)

Då var det ju inte mycket att hetsa upp sig för..

Medlem

Och så blir företag arga på pirater. Undrar varför... Och det är pga sånt här jag faktiskt tankar saker. Dag 1 DLC'er osv sånt skit förtjänas ärligt talat (enligt mig ja) inte att betalas för. lots of bullshit!


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem
Skrivet av KoP:

Så det är bara själva karaktären ifrån dlc't som är med på skivan och inte uppdraget med ny location osv?
(dlc't är ju trots allt på flera 100 mb när man laddar ner det)

Då var det ju inte mycket att hetsa upp sig för..

precis..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Så sjukt jävla dåligt faktiskt, nu räcker det Bioware tänker i fortsättningen inte betala eller spela era spel.
Efter Me3 får det vara nog, man får inte uppmuntra till sån här skit

Medlem

Trodde att i uppdraget man träffa honom i var med i vanilla mass effect 3 O_o


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Det är sista delen i en väldigt populär serie, självklart vill EA tjäna så mycket de kan och de vet om att det finns många där ute som bara måste spela klart spelet. Ni har er själva att skylla, bolagen testar hela tiden gränser och så länge de inte märker ett stort motstånd kommer de göra allt de kan för att flytta dessa.

Jag gillar Bioware, jag har en stor avsky till hur EA behandlar sina kunder, min avsky mot EA gör att jag inte kan köpa detta samt att det är Black March och jag har bestämt mig för att bojkotta all media månaden ut.

Medlem

Att yttra sig att man tänker ladda ner spelet i protest är bara hur ett småbarn skulle reagera..
Pirater försöker alltid komma med däliga ursäkter att stjäla..
Ni gillar inte hur EA å biowsre är skurkar.. så ni hömnas med att vara skurk själv... grattis du är babystämplad, köp istället complete edition eller spelet om 6 månader när det är på 50% rabatt istället... då visas i alla fall att folk helmre betalar 200 än 400 för spelet...
Det är att sätta ett värde i ansiktet på dem.. Att ladda hem det märker dom inte ens.

Medlem

jahapp, då kan jag vänta med att köpa detta spel några år eller helt låta bli(om man inte vinner ett ex). Tråkigt med all Girighet, Skönt att de blir avslöjade med byxorna nere dock. Lite jävla ärlighet kan man väll få begära? Betalar heldre mer direkt än känner mig lurad på dlcer.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

*Facepalm*

Vilket fail.

Skriv svar