Epic: Samaritan ser ut som skräp jämfört med UE4

Medlem

Haters gonna hate.... Oh wait ;S ....

Medlem
Skrivet av lang:

Det jag såg av trailern var inget speciellt. Ser ut som första spelet till xbox fast lite lite snyggare. Thats it. När ska vi få se något grounbreaking? Väntat länge på de nu.

[http://download.udk.com/Samaritan_Realtime_Demo_Sm.mp4]

kika där istället så slipper du kvalitetsförluster som onlinetjänsterna medför.

jag tycker det ser fint ut, du kan ju urskilja individuella skäggstrån på huvudkaraktären.

hans ansikte är inte uppbyggt av 4 st trekanter, etc etc.
vissa delar av demot skulle kunna kvalicifiera sig som en cg trailer för ett annat spel.

Medlem

Men så kördes ju inte heller Samaritan demot (på kepler) med samma höga upplösing, AA och framerate som med de 3x GTX580 korten heller, så dålig jämförelse.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Inaktiv

Haha säkert, tror att det är någon som överdriver lite...
I slutändan är det ändå inte grafik som avgör om spelet är bra eller inte


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Ska bli spännande att se :). Garvar åt slutet på den bifogade samaritan videon. Stenhård snubbe.

Medlem

10 xbox360 för att köra old samaritian? Men nya xbox ska ju vara 7 gånger så snabb som den gamla, så den kommer alltså inte ens upp i den grafiknivån?

Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:

För att på konsoler så kan de programmera direkt till hårdvaran och slipper därför directx.

Så fungerar det inte. XBox 360 har ett grafik-API som baseras på DirectX 9c. Även PS3 har ett eget API för detta (tror det är baserat på OpenGL). Ett bra API ger inte så stor prestandaförlust att det är värt besväret att göra på något annat sätt.

Medlem

UE4 : Native support for Voxels, and Sparse Voxels.
Källa : Min röv.

Skämt åsido, hoppas det imponerar. Man kan ju snacka mycket om grafikkrav osv, men det finns trots allt spel från nintendo 8bit som fortfarande ser bra ut. Det är helheten, så att säga, som avgör.

Medlem

Ja! Gör ett spel så snyggt att det blir ospelbart som alla andra Epic spel!

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av flyawaynille:

För att på konsoler så kan de programmera direkt till hårdvaran och slipper därför directx.

Så fungerar det inte. XBox 360 har ett grafik-API som baseras på DirectX 9c. Även PS3 har ett eget API för detta (tror det är baserat på OpenGL). Ett bra API ger inte så stor prestandaförlust att det är värt besväret att göra på något annat sätt.

Jag gav han tom en länk men han fatta iaf inte.
Han kanske inte är läskunnig.

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av lang:
Skrivet av shocker:
Skrivet av zhrooms:

Det är inget speciellt alls lol, Unreal Engine 3 är svingammal.

Den största skillnaden är fullt DX11 stöd, UE4.0 utvecklas i "princip" till nästa generations konsoller, och Xbox 720 tex kommer använda en GPU som presterar likvärdigt med Radeon HD4850.

Kommer knappast se bättre ut än CryEngine 3/Frostbite 2, Unreal Engine har alltid varit en motor som är anpassad för massan.

Vad spelar det för roll om UE3 är gammalt när dom uppdaterat motorn som fan, skulle inte bli någon skillnad om dom hade bytt namn på den varannan månad...

4850 i en konsoll är mkt kraftfullare än en 4850 i en pc då dom slipper trixa med directX som tar en hel del prestanda.

Btw försöker du bli lemasive 2.0? Spelar ingen roll vilket forum man är på, man ser bara att du klagar och klagar...

Varför skulle dom inte använda directx i konsoler? Det underlättar för programmerarna inte tvärtom. Det avnänds kan du haja. Här ta en snabbkurs.

http://level7.nu/texter/read.php?id=130903

För att på konsoler så kan de programmera direkt till hårdvaran och slipper därför directx.

na... läs länken istället.

Citat:

Tekniker som länge funnits i DirectX, till exempel DirectDraw, DirectInput och DirectSound har några år på nacken och ska i version tio ersättas av modernare teknik som utvecklats av Xbox-teamet. Även om mycket teknik i DirectX 10 utvecklats av Xbox-teamet kommer konsolspelare inte att få ta del av allt det godis som kommer i version tio då grafikkortet som sitter i Xbox 360 bygger på DirectX 9 och därmed inte stöder den nya arkitekturen i DirectX 10.

Medlem

Det finns ju 3 kepler-kort, k104,k107 och k110. Vilket används i demot?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

En sak att tänka på är ju att även om en grafikmotor är kapabel till en viss grafik så betyder det inte att någon utvecklare kommer anse det värt besväret att verkligen skapa ett spel med sådan grafik.

Det lönar sig helt enkelt inte att lägga ner FÖR mycket tid och arbete på grafiken.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Får väl hoppas att den grafik som de presterar för den stora massan också blir bra, teoretiska maxgrafiken lär vi ändå inte se.
Dock är unlimited detail fortfarande så otroligt mycket mer imponerande, om än den ifrågasätts av rätt skäl, så får den dagens monstergrafik att se rätt daterad ut.

12
Skriv svar