Crytek visar upp nytt "spektakulärt" projekt i april

Robot
Crytek visar upp nytt "spektakulärt" projekt i april

Gänget bakom bland annat Crysis och inte minst CryEngine enligt egen utsago nästa månad visa någonting utöver det vanliga.

#crytek, #crysis-3


Crytek visar upp nytt "spektakulärt" projekt i april

Den infon finns väl redan på hemsidan?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ska det vara en ny crysis så får de se till att den släpps till next-gen

Medlem

nej tack, aldrig gillat var crytek har att erbjuda, cryris spelan var ju flopp båda två, fanni nget som var bra med dom..


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Blir det PC/Konsol så hoppas jag INTE att det är Crysis, annars blir det flopp igen.

"...men vi gillar också att hänföra folk grafiskt och visuellt." Hur menar dom nu? Få en att bli trött i ögonen på grund av lågupplösta texturer och 2D sprites som Crysis 2..?

Medlem

Älskade Crysis med sin öppna värld, riktigt nyskapande fysik och fantastiska grafik. Hatar dom "korridor-shooters" som släpps idag med "copy-paste" grafik, icke existernade fysik och urusla animationer, bara för att folk blivit dumma i huvudet av allt dockusåpa-tittande och Aftonbladsläsande.

Men ni såg ju vad dom gjorde med Crysis 2... Gissar att vad dom än jobbar med nu kommer att vara ytterligare en IQ-befriad korridor-shooter anpassad för konsollspelare.
Antagligen med en instant gratification-knapp i mitten av skärmen.

Medlem

är det inte Warface de menar då?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Crytek har väl haft sin tid tycker jag.

Far Cry och Crysis, sen var det slut.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Det låter som Warface men i samma stund inte XD

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Spelar ingen roll vad folk säger om Crysis, det är mer än bara ett spel för de flesta. Jag ser väldigt mycket fram emot Cryteks projekt vad det än är.

Skrivet av miffot:

nej tack, aldrig gillat var crytek har att erbjuda, cryris spelan var ju flopp båda två, fanni nget som var bra med dom..

Tyvärr, då vet du inte vad ett bra spel är.

Vad menar du med det? Tyckte själv att Crysis och Crysis 2 var extremt tråkiga spel. Så du anser då att även jag inte vet vad ett bra spel är?
Alla har vällan rätt till sitt eget tycke? Eller ska alla tyckte precis som du gör?

Medlem

Far Cry, Crysis och Crysis Warhead var fantastiska. Crysis 2 var ren skit.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av zhrooms:

Spelar ingen roll vad folk säger om Crysis, det är mer än bara ett spel för de flesta. Jag ser väldigt mycket fram emot Cryteks projekt vad det än är.

Skrivet av miffot:

nej tack, aldrig gillat var crytek har att erbjuda, cryris spelan var ju flopp båda två, fanni nget som var bra med dom..

Tyvärr, då vet du inte vad ett bra spel är.

Vad menar du med det? Tyckte själv att Crysis och Crysis 2 var extremt tråkiga spel. Så du anser då att även jag inte vet vad ett bra spel är?
Alla har vällan rätt till sitt eget tycke? Eller ska alla tyckte precis som du gör?

Nej men du kan inte förneka att det är ett bra spel? Bara för jag inte tycker Starcraft 2 är roligt så betyder det inte att jag tycker det är dåligt, det är ett jävligt bra spel men jag gillar det inte.. likaså är Crysis ett av dom bättre spelen, de flesta gillar det inte pga storyn, då dömer dom hela spelet som att grafiken är skit, fysiken suger, dåligt optimerat, dåligt spel allmänt.. men det stämmer ju inte riktigt eller hur? De flesta på FZ har säkerligen provat på Crysis nån gång sedan 2007, jo varför? Tyckte alla att spelet var sämst som många säger, varför har då de flesta provat på det ändå? Jo för det är faktiskt bra.. en tavla kan man antingen gilla eller ogilla, men bara för man inte gillar den betyder det inte att måleriet är jävligt bra av en riktigt duktig målare, och då kan du ändå gilla den till en viss del även som själva innehållet i sig inte gillas.

http://s10.postimage.org/64yg3v4af/1294934491933.gif

Tycker första Crysis är ett perfekt exempel på hur ett FPS ska vara.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Nej men du kan inte förneka att det är ett bra spel? Bara för jag inte tycker Starcraft 2 är roligt så betyder det inte att jag tycker det är dåligt, det är ett jävligt bra spel men jag gillar det inte.. likaså är Crysis ett av dom bättre spelen, de flesta gillar det inte pga storyn, då dömer dom hela spelet som att grafiken är skit, fysiken suger, dåligt optimerat, dåligt spel allmänt.. men det stämmer ju inte riktigt eller hur? De flesta på FZ har säkerligen provat på Crysis nån gång sedan 2007, jo varför? Tyckte alla att spelet var sämst som många säger, varför har då de flesta provat på det ändå? Jo för det är faktiskt bra.. en tavla kan man antingen gilla eller ogilla, men bara för man inte gillar den betyder det inte att måleriet är jävligt bra av en riktigt duktig målare, och då kan du ändå gilla den till en viss del även som själva innehållet i sig inte gillas.

Jag kan inte hålla med dig. Om JAG inte gillar ett spel så kan inte JAG säga att det är ett bra spel.
I min bok, och troligtvis i många andras, så ska ett bra spel vara ett spel som jag har kul att spela. Varför skulle jag spela ett spel som JAG inte tycker är bra? Jag är ingen spel recensent som tvingar sig själv att spela igenom spelet för att kunna ge den det betyg den ska få. Än en gång, om jag inte klarar av att spela spelet, av anledningen att jag tycker det är tråkigt, så tycker JAG att spelet inte är bra. Men jag säger inte att någon annan tycker att spelet är dåligt utan jag säger bara vad JAG tycker. Jag hoppar inte på någon annan och säger att den personen inte vet vad ett bra spel är bara för att han inte tycker likadant som mig.

Visst, det är nog bra GJORT, det var snyggt för sin tid. Men det gör fortfarande inte spelet bra i min bok. Jag TVINGADE mig att spela igenom första Crysis och har aldrig startat det igen efter det. Skulle aldrig skaffat Crysis 2 om jag inte fick det gratis med min Playstation 3a (har inte spelat klart spelet och kommer nog aldrig att göra det).

TL;DR: Hoppa inte på någons tycke bara för att han inte ser världen på ditt sätt.

Medlem

har redan ansäkt till betan för Warface. Såg ganska bra ut så hoppas det inte blir att spelare kan köpa sig till vinst.

Medlem

Ett nytt Time Splitters månne? Köpte inte Crytek företaget som gjorde dom?

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av zhrooms:

Spelar ingen roll vad folk säger om Crysis, det är mer än bara ett spel för de flesta. Jag ser väldigt mycket fram emot Cryteks projekt vad det än är.

Skrivet av miffot:

nej tack, aldrig gillat var crytek har att erbjuda, cryris spelan var ju flopp båda två, fanni nget som var bra med dom..

Tyvärr, då vet du inte vad ett bra spel är.

Vad menar du med det? Tyckte själv att Crysis och Crysis 2 var extremt tråkiga spel. Så du anser då att även jag inte vet vad ett bra spel är?
Alla har vällan rätt till sitt eget tycke? Eller ska alla tyckte precis som du gör?

Nej men du kan inte förneka att det är ett bra spel? Bara för jag inte tycker Starcraft 2 är roligt så betyder det inte att jag tycker det är dåligt, det är ett jävligt bra spel men jag gillar det inte.. likaså är Crysis ett av dom bättre spelen, de flesta gillar det inte pga storyn, då dömer dom hela spelet som att grafiken är skit, fysiken suger, dåligt optimerat, dåligt spel allmänt.. men det stämmer ju inte riktigt eller hur? De flesta på FZ har säkerligen provat på Crysis nån gång sedan 2007, jo varför? Tyckte alla att spelet var sämst som många säger, varför har då de flesta provat på det ändå? Jo för det är faktiskt bra.. en tavla kan man antingen gilla eller ogilla, men bara för man inte gillar den betyder det inte att måleriet är jävligt bra av en riktigt duktig målare, och då kan du ändå gilla den till en viss del även som själva innehållet i sig inte gillas.

http://s10.postimage.org/64yg3v4af/1294934491933.gif

Om man föredrar FPS-spel men tycker att Crysis är tråkigt då får man väl ändå säga att det är ett dåligt spel?

Själv tycker jag att Crysis är ganska enformigt och utomjordingarna drar ner betyget.

För mig är Crysis mer en benchmark och jag tror många har spelat Crysis för att dom vill pressa sin nya hårdvara och njuta lite av det grafiska i spelet.

Medlem

Själv tyckte jag att Crysis var ett riktigt bra spel, och jag gillade även utomjordingarna som gav ett nytt inslag i djungeln. Tvåan kunde varit mer öppet men njöt av det också pga grafiken och all action. Så jag tycker inte att någon av spelen var en flopp.

Själv hatar jag fotbollsspel, de flesta enformiga fantasy-MMO och det mesta inom RPG (förutom Bethesdas spel och Diablo-serien). Men jag skulle aldrig säga att spelen är dåliga. Tycker många av er borde skärpa er och vara lite mer ödmjuka, ni behöver inte gilla spelen men det betyder inte att de var en flopp eller är dåliga. De var helt enkelt spel som inte föll er i smaken.

Medlem

Jag vill ha Far Cry 2 uppföljare! (med legoknektar i Afrika
Far Cry 3 ser ju okej ut, men jag är en inbiten fan av Far Cry 2 och vill gärna ha en uppföljare med samma tema.

Medlem
Inaktiv

Inget mer crysis bara. Det var snyggt, men inte mycket mer. Höll inte crytek på med nåt arena actionlir? "Forged by chaos" eller nåt? Var iaf cryengine om jag inte minns fel. Såg rätt coolt ut.

Medlem

Har mer eller mindre alltid känt att folk som påstår att Crysis enbart var bra grafikmässigt inte spelat igenom det på riktigt.

Var det bästa FPSet sedan HL2 när det kom ut i min mening.

OT: Hoppas verkligen inte att det är Crysis 3, tvåan var ju ingen höjdare, och hade hellre sett att de väntade med utvecklingen till nästan generations konsolsläpp, i och med att multiplatform (och förmodligen PC-konvertering) nog är oundvikligt.

Medlem

Farcry, spelet som kom från ingenstans, peta undan Doom3 från att det året vara det snyggaste spelet samt bästa shootern efter HL2 och UT2004.

Crysis, spelet som har gjort att hälfen av alla gamers inte längre vet hur man stavar ordet crisis.

Crysis 2, spelet som dem flesta glömde bort en månad efter det släpptes, aka "next-gen AAA-titel syndromet"

Medlem

Intressant...

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ja du säger det ju själv, du tycker det var "tråkigt".. sen när betyder tråkigt = dåligt? Jag kan utan tvekan hålla med om att Crysis kanske är halv-tråkigt spel, men det är ändå bra.

Sen säger du även "njuta lite av det grafiska i spelet".. det tolkar jag som att det underhåller dig.. dvs det är inte tråkigt eller "dåligt" enligt dig.

Så ja.. point proven

Tråkigt betyder inte Dåligt
Dåligt betyder inte Tråkigt

Exempel: Stalker när det kom var fyllt med buggar, då var det ganska "dåligt".. men det var ändå roligt (dåligt men inte tråkigt)

Lets agree to disagree. Mer går inte att säga.

<-- Skickar tillbaka den.

Medlem

Crysis spelen är väl inga vidare lir. Riktigt snygga är dom, men bara halvbra shooters tyvärr.
Men säga vad man vill - spelmotorn är brutalt bra. Just nu anser jag att bästa grafikmotorerna är Cryengine, Frostbyte och Unreal.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av jimbow1234:
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av zhrooms:

Spelar ingen roll vad folk säger om Crysis, det är mer än bara ett spel för de flesta. Jag ser väldigt mycket fram emot Cryteks projekt vad det än är.

Skrivet av miffot:

nej tack, aldrig gillat var crytek har att erbjuda, cryris spelan var ju flopp båda två, fanni nget som var bra med dom..

Tyvärr, då vet du inte vad ett bra spel är.

Vad menar du med det? Tyckte själv att Crysis och Crysis 2 var extremt tråkiga spel. Så du anser då att även jag inte vet vad ett bra spel är?
Alla har vällan rätt till sitt eget tycke? Eller ska alla tyckte precis som du gör?

Nej men du kan inte förneka att det är ett bra spel? Bara för jag inte tycker Starcraft 2 är roligt så betyder det inte att jag tycker det är dåligt, det är ett jävligt bra spel men jag gillar det inte.. likaså är Crysis ett av dom bättre spelen, de flesta gillar det inte pga storyn, då dömer dom hela spelet som att grafiken är skit, fysiken suger, dåligt optimerat, dåligt spel allmänt.. men det stämmer ju inte riktigt eller hur? De flesta på FZ har säkerligen provat på Crysis nån gång sedan 2007, jo varför? Tyckte alla att spelet var sämst som många säger, varför har då de flesta provat på det ändå? Jo för det är faktiskt bra.. en tavla kan man antingen gilla eller ogilla, men bara för man inte gillar den betyder det inte att måleriet är jävligt bra av en riktigt duktig målare, och då kan du ändå gilla den till en viss del även som själva innehållet i sig inte gillas.

http://s10.postimage.org/64yg3v4af/1294934491933.gif

Om man föredrar FPS-spel men tycker att Crysis är tråkigt då får man väl ändå säga att det är ett dåligt spel?

Själv tycker jag att Crysis är ganska enformigt och utomjordingarna drar ner betyget.

För mig är Crysis mer en benchmark och jag tror många har spelat Crysis för att dom vill pressa sin nya hårdvara och njuta lite av det grafiska i spelet.

Ja du säger det ju själv, du tycker det var "tråkigt".. sen när betyder tråkigt = dåligt? Jag kan utan tvekan hålla med om att Crysis kanske är halv-tråkigt spel, men det är ändå bra.

Sen säger du även "njuta lite av det grafiska i spelet".. det tolkar jag som att det underhåller dig.. dvs det är inte tråkigt eller "dåligt" enligt dig.

Så ja.. point proven

Tråkigt betyder inte Dåligt
Dåligt betyder inte Tråkigt

Exempel: Stalker när det kom var fyllt med buggar, då var det ganska "dåligt".. men det var ändå roligt (dåligt men inte tråkigt)

http://i13.photobucket.com/albums/a270/nyaman/deal-with-it-ac...

Grafiskt sett kan det vara "underhållande" en liten liten stund för att testa ny hårdvara men det blir fortfarande inget bra spel bara för att det är snyggt...

Nåja, vi tänker alla olika så tycker vi kan lämna det där

Medlem

Hmmm jag har bara tyckt Crysis var något att ha ifrån crytek 2an va ju värdelös och homefront va inte heller någon höjdare :/


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Grafiskt sett kan det vara "underhållande" en liten liten stund för att testa ny hårdvara men det blir fortfarande inget bra spel bara för att det är snyggt...

Detta. !!!11113131313 Speciellt Crytec! Det är kul att spela deras spel med fetaste super grafiken. Men man spelar sällan ut spelen!

AW8
Medlem

Crysis 3 skulle vara något!

Men jag hoppas på mer öppenhet 'a la 1:an och mindre Call of Duty-stil. Det blev lite väl mycket CoD över det hela i Crysis 2.
Behåll den där science fiction-författaren dock, 1:ans story är ju inte direkt något speciellt.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Crysis 1 och 2 är underbara lir. ^^
Speciellt Crysis 1 plus expansion. Finns massor av vägar och taktiker för att slå ut fienden, Underbar grafik, rolig fysik, underbara vapen och trevliga moddningsverktyg och riktigt bra optimerat. PC-spelarens dröm!
Men men har tagit för vana på FZ att pc-användare gnäller på allt oavsett hur bra något är.

12
Skriv svar