Fable: The Journey

Robot
Fable: The Journey

En av fjolårets mest hånade utannonseringar är kanske bättre än vad alla tror. FZ träffade Peter Molyneux innan Lionhead-avhoppet, och vi tittar närmare på spelet som ska få oss att överge handkontrollen för gott.

#lionhead, #fable-the-journey, #lionhead-studios, #fable-4, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Fable: The Journey

Detta ska köpas

Medlem

Hela spelvärlden går ju mot rälskjutare så detta är väl det mest innovativa som finns just nu? Vem kunde gissat att Virtua Cop skulle vara målet.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Citat:

Molyneux som personligen tycker om att styra spelet lojt med ena handen samtidigt som han håller en rykande kopp kaffe i den andra

Skrivet av Peter Molyneux:

Vi har experimenterat med Kinect under några år och vi tycker faktiskt att, även om ni såklart inte kommer tro mig, det är ett bättre verktyg för hardcore-spel än en kontroll.

Inaktiv

jag vill inte stå framför tvn och skrika och studsa runt som någon jävla skitunge som för första gången har druckit en kopp kaffe. vägra kinect.

Medlem

"den högra näven används till renodlade attacker medan vänstern står för kontroll."

"Du drar bakåt med respektive hand för att svänga höger och vänster."

"tillägger Molyneux som personligen tycker om att styra spelet lojt med ena handen samtidigt som han håller en rykande kopp kaffe i den andra."

Har jag missat något?

Medlem

Riktigt bra artikel, Fredrik!
Efter att ha läst ett par stycken så började jag känna hur intresset för det här spelet faktiskt började öka och öka. Jag väntar på en recension innan jag bestämmer mig för om det blir ett köp.

Jag har längtat efter ett bra Kinect spel, har bara spelat Kinect Sports ända sedan Kinect kom >.<


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Gillar både röresle och handkontrollspel,
omväxling förnöjer.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Jättebra förhandstitt Fredrik!

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Riktigt bra artikel, Fredrik!
Efter att ha läst ett par stycken så började jag känna hur intresset för det här spelet faktiskt började öka och öka. Jag väntar på en recension innan jag bestämmer mig för om det blir ett köp.

Jag har längtat efter ett bra Kinect spel, har bara spelat Kinect Sports ända sedan Kinect kom >.<

Så du har inte provat nåt annat kinect spel ? Då vet du ju inte vad som är bra eller dåligt,

Brunswick Bowling , Child of Eden , Dr. Kawashima's Body and Brain Exercises ,
Kinect Sports: Season Two (2) , Puss in Boots, Rapala for Kinect , Yoostar 2 - In the movies, Your Shape - Fitness Evolved , Michael Jackson - The Experience

är några av dom kinect spel som man haft kul med.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av Javas:

Riktigt bra artikel, Fredrik!
Efter att ha läst ett par stycken så började jag känna hur intresset för det här spelet faktiskt började öka och öka. Jag väntar på en recension innan jag bestämmer mig för om det blir ett köp.

Jag har längtat efter ett bra Kinect spel, har bara spelat Kinect Sports ända sedan Kinect kom >.<

Så du har inte provat nåt annat kinect spel ? Då vet du ju inte vad som är bra eller dåligt,

Brunswick Bowling , Child of Eden , Dr. Kawashima's Body and Brain Exercises ,
Kinect Sports: Season Two (2) , Puss in Boots, Rapala for Kinect , Yoostar 2 - In the movies, Your Shape - Fitness Evolved , Michael Jackson - The Experience

är några av dom kinect spel som man haft kul med.

aah ok Kanske tar och kollar in Child of Eden och Michael Jacksson spelen en vacker dag, tack för tipset


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vill hellre se en remake på Fable 1. Bättre grafik och ljud.
Fable The Lost Chapters slår ju de andra Fable-spelen lätt (enligt mej).
2:an och 3:an är fina exempel på kvantitet före kvalitet :S

Medlem
Skrivet av Fejkr:

Vill hellre se en remake på Fable 1. Bättre grafik och ljud.
Fable The Lost Chapters slår ju de andra Fable-spelen lätt (enligt mej).
2:an och 3:an är fina exempel på kvantitet före kvalitet :S

Lost Chapters är ju helt klart bäst men jag tycker ändå att trean var näst intill likvärdig. En återgång till rötterna i form av en remake eller spin-off i medeltids-Fable skulle dock vara trevligt.

Medlem

Vem är det som efterfrågar nya kontroller? Varför inte använda ett redan vinnande koncept och lägga mer energi på att göra ett bra spel?

Inaktiv

Spelet ser väl lite intressant ut, men det blir inget köp. Jag har inget intresse i andra kinect spel och det känns lite väl mycket att betala 1000kr för en kontroll för ett enda intressant spel.

Inaktiv

Ser fram emot det här, kanske blir det och Steel Battalion (2) som sätter Kinect på hardcorekartan?!

Medlem

Ska man skrika för att göra magi? Så fan heller att jag tänker sitta o gapa som ett jävla kioskmongo för att få lite eld från händerna Nä usch, jag föredrar nog vanlig handkontroll men annars lät det intressant.

Medlem

Molyneux är så full med skit så det är fan inte sant. Bättre att veva runt händerna i en rail-shooter och sen kalla det hardcore? Va i helvete...
Vart fan är spelindustrin på väg? Blir fan deprimerad av all denna idioti.

1
Skriv svar