Min första musikvideo

Medlem
Min första musikvideo

Blev precis klar med min första musikvideo som jag gjort åt bandet Martin Berglund & Stödorkestern. (ett förbannat bra band för övrigt)

Åsikter?

Vi har också släppt en teaser på kommande musikvideo som också är gjord utav mig, den kan ni se här:

edit*
Fan, jag får inte in musikvideorna.. vad gör jag fel?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Bra att du gjorde den svartvitt annars hade den inte varit lika intressant att se på.
Bra låt och video

för att kunna visa direkt här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Bra att du gjorde den svartvitt annars hade den inte varit lika intressant att se på.
Bra låt och video

https://www.youtube.com/embed/idsträng

för att kunna visa direkt här.

Tack.. jo jag testade å skriva precis som du visade ovan, men den vill inte

edit* Du ser..


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Använd bara _D_b99BlfSw och sDc_qXeAehQ


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Id strängen är den delen av URLen som är efter =

Exempel, på din länk http://www.youtube.com/watch?v=sDc_qXeAehQ&feature=youtu.be så är ID strängen sDc_qXeAehQ. Jag har fixat till det på en av dina klipp nu.

Har en del kritik och tankar på videon, men får be att återkomma med den lite senare


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Id strängen är den delen av URLen som är efter =

Exempel, på din länk http://www.youtube.com/watch?v=sDc_qXeAehQ&feature=youtu.be så är ID strängen sDc_qXeAehQ. Jag har fixat till det på en av dina klipp nu.

Har en del kritik och tankar på videon, men får be att återkomma med den lite senare

Tack.

Ja ge gärna feedback..


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Bra musik och video Men skulle varit enn plus med 720 ist


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Bra musik och video Men skulle varit enn plus med 720 ist

Tar sån himla tid att göra då, och ladda upp.
Men kanske värt det till nästa video


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Okej, glömde bort denna så utsäktar det sena svaret

För det första, svartvitt är definitivt rätt beslut. Det hade inte alls varit lika intressant i färg. Men jag gillar inte att du i många bilder verkar peta på bländaren så att bilden antingen blir mörkare eller ljusare. Det ser lite... ogenomtänkt ut. Exempel på detta finns vid 2.52, 3.25 och 1.21.

Jag tycker också att du ska klippa lite mer efter musiken. Ibland så känns det som om bilderna bara ligger där utan att de följer musiken, och de ligger ofta för länge. Låten skulle må bra av ett snabbare klipptempo imo.

Tycker att du ska använda musikerna mycket mer också, och specifikt sångaren. Bilderna på han är jävligt sköna, exempelvis vid 2.11, och egentligen skulle jag vilja se den ganska så extrema kontrasten oftare i videon, för det är där den är RIKTIGT läcker. 1.08 är ett exempel där jag tycker att bristen på kontraster gör bilden väldigt ointressant. Där blir den mest bara "grådassig" i brist på bättre ordval Efterlyser också här och där lite mer intressanta vinklar på bandmedlemmarna, bilden på 0.39 ligger lite för länge och eftersom den inte visar något intressant eller annorlunda så blir bilden snabbt tråkig. Sångarens bilder är än en gång ett exempel på där det skötts bra imo

Det är väl det jag kan tänka på. Vissa saker av det jag tagit upp kanske är medvetna val som jag missförstår, men det är de tankar jag får när jag tittar på videon. Overall, det är en väldigt bra början för en första musikvideo, men det finns en del att bygga vidare på. För övrigt på Teasern, jag hoppas ni inte tänkt ha den 1 minuters introt i början i den slutgiltiga videon? För jag som tittare tråkas ut lååååångt innan musiken börjar då det ärligt talat inte händer något spännande eller intressant på nästan hela det introt. Du kan lätt piska till det en hel del med jumpcuts för att korta ner det och göra att spänningen byggs i klippningen mer än i det visuella.

My five cents bah


signatur

Videomupp

Medlem

Fan vad kul med konstruktiv feedback.. och jag håller med dig till fullo.
Exponeringen/kontrasten ville vi först ha där den växlar mellan grymt svart till överexponerat vitt.. så det var lite experiment, dock så skulle jag ha LÅST autoexposure så att den hade samma hela tiden, nu blir det ju helt fel i många av scenerna. Och ja, håller med om att det är lite för många långdragna scener som visas för länge.. och nej, vi har kanske inte synkat den riktigt bra med musiken.

Den andra musikvideon har vi fått samma feedback som du ger.. intro är sjukt långt. Det kommer att kortas ned avsevärt.

Kul med feedback.. tackar!


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar