Fans kräver bättre slut i Mass Effect 3

Robot
Fans kräver bättre slut i Mass Effect 3

Tiotusentals besvikna fans protesterar mot slutet av Mass Effect-trilogin. De vill att Bioware ska ändra det genom patchning eller dlc.

#mass-effect-3


Medlem
Fans kräver bättre slut i Mass Effect 3

har ej klarat spelet ännu, men har mina förvarningar...kan ju hoppas på det bästa att Bioware lyssna på sina fans


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Körde klart det idag och ja vad ska man säga.... rätt f***ed up, Hoppas verkligen att de kan hitta på ngt bättre

Medlem

Ett nytt slut, ja tack. Ett nytt spel, ett ordentligt sådant... Spelat om ME2 3~4 gånger. ME1 3 gånger, och det gilladej ag inte ens så värst. ME3 kan jag inte ens tänka mig spela om en gång till... :\

Medlem

Att det ibland klagas på RPG-element och att det inte finns så mycket hit och dit, det brukar jag slå ett dövöra till. Men att läsa om att ett av de mest efterlängtade spelen för mig just nu skulle ha ett hemskt slut, som folk säger....då blir jag faktiskt nervös och orolig. Jag hoppas att det hinner återgäldas innan jag får min CE av spelet. Vill INTE behöva bli besviken... ='(

Medlem

Inte spelat än, men hoppas inte slutet är så illa som folk säger.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Inte spelat än, men hoppas inte slutet är så illa som folk säger.

Trodde heller inte slutet skulle vara så dåligt.... Själva slutet var väl meh men det var allt runt omkring det som förstörde för mig

Medlem

Tyckte hela spelet var fantastiskt, ja förutom slutet då. Totalt jävla värdelöst!

Medlem
Skrivet av FrenchHotCat:

Tyckte hela spelet var fantastiskt, ja förutom slutet då. Totalt jävla värdelöst!

Indeed

Medlem

De slut man kan få är helt urusla och har ingen som helst logik och lämnar enorma hål i handlingen. Superbt spel hela vägen fram till slutet, där jag satt och svor över hur idiotiskt det var.

Medlem

Det som förvånar mig är hur folk verkar klaga på hur slutena är dystra, inte över hur totalt ologiska och idiotiska dom var. Det var så mycket som sas på slutet som var i total motsägelse mot vad som faktiskt var sant.

Medlem

Inte klarat spelet än, men än så länge är jag nöjd med storyn. Vi får väl se. Slutar det dåligt så tänker jag dock inte klaga, har i alla fall haft kul med trilogin.

Medlem

Slutet var väl inte direkt enastående. Det jag tyckte var lite tråkigt var väl

att det inte var någon större skillnad mellan de sista valen. Visst, syntetiskt liv får leva eller dö, men vad vi fick se var antingen en blå eller orange explosion. Hade gärna velat se lite mer av Rachni-rasen också om man valde att rädda dem i ettan. I slutändan blev väl bara några extra siffror på ens War Assets men man såg dem aldrig i action.

Inaktiv

Slutet kom för plöstligt och var helt WTF
Gillar dock slutet mer i ME2, det var perfekt imo.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Slutet var bra lutar ju mot att de kommer troligtvis att göra ett mmo i framtiden.

Medlem

varför skriver alla som att det bara finns ett slut? det finns 3 för fan!
SPOILER!!!!

1 (renegade) du spränger reapers och allt syntetiskt liv.
2 (paragon) du blir energi som sedan tar kontroll över reapers och flyger iväg med dem (typ)
3 (neutral) allt organiskt liv blir blir blandat med syntetiskt liv och där för räddas de från cykeln de behöver inte längre genomföra cykeln eftersom organiska varelser inte längre behöver bygga AI's

Medlem

Jag får faktiskt hålla med. Trilogin hade inget bra slut Ändå fick jag "perfect ending".


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av maxlar93:

varför skriver alla som att det bara finns ett slut? det finns 3 för fan!
SPOILER!!!!

1 (renegade) du spränger reapers och allt syntetiskt liv.
2 (paragon) du blir energi som sedan tar kontroll över reapers och flyger iväg med dem (typ)
3 (neutral) allt organiskt liv blir blir blandat med syntetiskt liv och där för räddas de från cykeln de behöver inte längre genomföra cykeln eftersom organiska varelser inte längre behöver bygga AI's

Kanske ska använda den riktiga spoiler funktionen så att du gömmer texten?

OnT:

Blev besviken på romanserna och slutet. Känns så avhugget på något sätt, saknades konversationer...

Hade Tali som LI.

Medlem

Man måste öka sin readiness rating i multiplayer för att få det bästa slutet. 5000 military strength och 100% readiness.

Har dock inte kommit till det slutet än.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Spoiler, spoiler, spoiler:

Gör man bra ifrån sig och väljer "renegade/destroy" får man en mycket liten cliffhanger på slutet och jag hade inte blivit förvånad om det kommer en DLC på det någon gång i framtiden.

Medlem
Skrivet av Fritjof92:
Skrivet av maxlar93:

varför skriver alla som att det bara finns ett slut? det finns 3 för fan!
SPOILER!!!!

[spoiler]1 (renegade) du spränger reapers och allt syntetiskt liv.
2 (paragon) du blir energi som sedan tar kontroll över reapers och flyger iväg med dem (typ)
3 (neutral) allt organiskt liv blir blir blandat med syntetiskt liv och där för räddas de från cykeln de behöver inte längre genomföra cykeln eftersom organiska varelser inte längre behöver bygga AI's

[!spoiler]

Kanske ska använda den riktiga spoiler funktionen så att du gömmer texten?

OnT:

Blev besviken på romanserna och slutet. Känns så avhugget på något sätt, saknades konversationer...

Hade Tali som LI.

Hur gör jag det?
Är ny på att lägga in post's på FZ

Medlem

Jag gillar spelet över lag, men det är ett par saker som irriterar mig.

Slutet.. tja, folk har ju dragit paralleller till Deus Ex. En möjlig lösning på det "perfekta" slutet är att de försöker bygga upp reläerna igen, eller att de hittar något Cerberus-projekt, typ en omodern kryssare som använts för ett FTL experiment (utan behovet av reläer). Sen var det visserligen trevligt att se Talis ansikte, en det gjordes på ett väldigt billigt sätt och att använda sig av ett "fritt foto" på en vacker kvinna är rent ut sagt ett hån mot Tali fans. Sen var det en del buggar.. mest squad mates som fastnar på sina ställen och blir "blocked".


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag postar samma sak som jag gjorde i Mass Effect 3 recensions tråden. Och jag tyckte slutet var fatalt dåligt för en som har varit väldigt engagerad i Mass Effect storyn sen första spelet.

Allt man hade kämpat för, alla mina val och hårda beslut över seriens gång spelade helt plötsligt ingen roll. Flera hål stod och blängde en i ansiktet.

The Catalyst säger att organiska och syntetiska liv kan aldrig leva tillsammans i fred, skapare och skapade är dömda att alltid vara i krig med varandra, medans Shepard (om man arbetade riktigt hårt för det) ungefär 3-4 timmar tidigare lyckades skapa fred mellan Geth och Quarrian raserna. Som inte nog är bara i fred, utan lever nu i symbios.

. Ingen av sluten kändes meningsfulla eller motiverade.

Och mängder av frågor och karaktärer stod obesvarade.

Vad hände med flottan? Vart tusan gjorde Joker med att fly istället för att desperat söka efter Shepard? Vad hände med Harbinger? All denna build-up för hur han var den stora onda och det kulminerar med en kort scen av att han skjuter lite laser överallt. Vad var denna mörka materia som höll på att äta upp insidan av Haestroms sol? Är nu alla döda för att Mass Relayerna exploderade (som visat i The Arrival DLCn till ME2, resulterar i att hela solsystem exploderar)?

Jag är en av skaran som inte är nöjd med slutet, det fanns uppenbart andra alternativ. Inte bara det, mängder av story arcs och plot points ignorerades totalt i slutet.

När slutet presenterades för mig

(som känns nu som en uppenbar rip-off från serien bilden kommer ifrån)

, så var detta vad jag tänkte mig att min Shepard hade chansen att bli;
http://images5.fanpop.com/image/photos/28100000/Simon-tengen-toppa-gurren-lagann-28143568-1024-576.jpg
men det tyckte uppenbarligen inte Mass Effect 3s writers som bara slängde ut allt ur fönstret och hittade på ett hastigt slut utan någon riktig avslutning eller vettig förklaring. Ärligt talat, allt detta om ett episkt slut och vi får en urfånig

Deus Ex Machina som lämnar alla ledsna

.

Och detta är inte bara ett rantande från ett ensamt fan av serien. Kolla runt lite löst på internet och se den allmänna reaktionen på hur Bioware valde att avsluta detta. Några väldigt fåniga anledningar (homo-sex scenerna som var ändå extremt fattiga, tillochmed i Bioware standard), men generellt sett i frustration om slutet. Lite lust att skicka in detta som ett tips till eran nyhetslåda.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

"eller komma som DLC"
Klart som korvspad att Bioware kommer släppa det som dlc när fansen lägger upp det som förslag

Måste även passa på att tacka alla forumiter som har strykt sina inlägg med spoilerskydd
*hug*


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av maxlar93:

Hur gör jag det?
Är ny på att lägga in post's på FZ

Med *[spoiler]* taggar (utan stjärnor).

Och för att kommentera det du postade först.
Det pratades i spelet om att vara olika slut, men alla var i slutändan samma saker, samma cutscene med minimala ändringar mellan varje. Det kändes som ingen riktigt skillnad mellan valen man gjorde.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av maxlar93:

Hur gör jag det?
Är ny på att lägga in post's på FZ

Med *[spoiler]* taggar (utan stjärnor).

För att avsluta en spoilerrad så skriver du *[/spoiler]* (fast utan stjärnor ofc)


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hade inte spelat någon roll hur det än slutade, med all hype som byggts upp så var det självklart att alla skulle blivit besvikna.

Jag är mer besviken att de inte följde Mass Effect 1 fotspåren istället för att göra 2 och 3 till hjärndöda shooters. Älskar ME1, 2 och 3 är också väldigt bra men inte i närheten av hur 1 var.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Man måste öka sin readiness rating i multiplayer för att få det bästa slutet. 5000 military strength och 100% readiness.

Har dock inte kommit till det slutet än.

Och inte ens det slutet är något bättre. Det enda du får som ett "perfekt" slut är 5 sekunder extra cutscene. Thats it.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av wichax:

Hade inte spelat någon roll hur det än slutade, med all hype som byggts upp så var det självklart att alla skulle blivit besvikna.

Jag är mer besviken att de inte följde Mass Effect 1 fotspåren istället för att göra 2 och 3 till hjärndöda shooters. Älskar ME1, 2 och 3 är också väldigt bra men inte i närheten av hur 1 var.

Jag förväntade inte mig det bästa slutet någonsin i världshistorien, men det här har ingenting med hur slutet var jämfört med hypen. Det här har med att slutet var ett riktigt kasst och dåligt skrivet slut.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Inte spelat klart det än. Hade väl kommit längre om jag inte lagt ner ett antal timmar på MP. Väl inte en av de bästa men har kul som fasen med min level 19 human engineer.

Stöter ni på en Blakkwolfe så är det jag

123
Skriv svar