Din karaktär i Dark souls.

Medlem
Din karaktär i Dark souls.

Jag märkte att många jämförelser mellan vapen och så diskuterades i nyhetstråden "From Software: Vänta dig mer Dark Souls i framtiden"

Jag startade därför detta forum för att vidare diskutera vad andra tycker om tänker kring vilka vapen som är bäst samt armors. Kanske också diskutera vilken boss som var roligast och vilken som var svårast just för dig!

Dela gärna med er om "Rare" items och andra skatter ni hittat.

Beskriv gärna din karaktär och diskutera!!

Min karaktär startade som en Soldier.

Slutade med detta som gear:

Armor: Dark Set +5.

Vapen: Black knight Halberd. / Lifehunt Scythe.

Sköld / Offhand: Dark hand.

Dark souls var ett otroligt bra spel med många utmanande bossar.

Min favorit strid var Four Kings eller Ornstein and Smough.

Vad tyckte ni om spelet?


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Grymt lir, ska ta och kolla upp min karaktär senare, kan inte minnas vad jag kör med för gear atm.

Medlem

Nu har jag inte kört så mycket även fast jag köpte det tidigt. Men jag kör theif med halberd och sköld(?). Namn vet jag ej.

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Nu har jag inte kört så mycket även fast jag köpte det tidigt. Men jag kör theif med halberd och sköld(?). Namn vet jag ej.

Skulle rekommendera dig att droppa ditt Halberd =P Du kan får en väldigt bra dagger / Shortsword i Valley of the Drakes. Du kan ta dig dit med hjälp av din nyckel som du har när du väljer thief. Den kommer kosta dig en 90% chans att dö och du måste dra upp lite i faith men det är ett otroligt bra vapen att ha i början som thief. Vet inte hur långt du kommit dock.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Startade som pyromancer, fast efter ett tag så började jag lägga mer och mer poäng faith för att kunna heala sig när estusen tar slut när man grinda souls genom att döda gudinnan i Anor Londo och vänta på att bli invaded

Gearet>

Fire Great Axe +10
Grasscrest shield +10 / Greatshield of Astoria (+5?)
Darkset +5
Ringen som gör att du hjular om din eqload är under 50% och den du får ifrån killen i guldarmor (som man fritar i undead church)

Jag körde tills jag fick platinum sen tyckte jag att spelet dog av lite, ser gärna att det släpps ett större spel i samma anda som Dark Souls, fast gärna med ännu svårare grejer (kanske rentutav ett spel som kräver co-op) och mer replayvärde även när du tagit platinumtrophyn.


signatur
Medlem

Spelat igenom med många karaktärer men just nu (lr ja, senast jag spelade, vilket var ett tag sen) spelar jag igenom andra NG:n som en Vitality build

Skulle testa ifall det var lönsamt att bara lvla upp Vitality och Endurance och sedan använda Fire/lightning vapen.

Kan säga att med en bra bit över 2k hp och över 600AP så blev spelet löjligt lätt.
Det lär nog dock inte vara lika effektivt i NG8 när fienderna har lite mer defence.

En annan build jag testade var Faith/dex Hyper mode build.

SPOILER:

för er som inte vet så finns det en ring som ökar AP med 50% vid 20% hp och att konstant spela med uinder 20% hp, så man får AP buffen kallas Hyper mode.

använde mig sedan av Sunlight Blade och Power Within vilket gjorde att jag kan skada en bit över 2k per slag i pvp. (beroende på vilket vapen jag använder och vad för armor fienden jag möter har)

I sig älskar jag Dark souls men några mindre "Casualiseringar" dem gjorde är lite av en besvikelse.

Dessa inkluderar: Ingen Item burden - plocka upp alla items du hittar, du behöver inte vara orolig över att väskan ska bli full.

Jag gillade i demon's souls där man var tvunget att tänka på vad man tog med sig inför en bana, så man inte hittade mer items en man kunde bära.

Sen har dem total förstört uppgraderings systemet.

Nu kostar det exakt 8,2K att uppgradera vilket standard vapen som helst till +5 (om du köper alla stenar du behöver.) Sedan är utbudet av uppgraderingar väldigt litet gentemot Demon's Souls

Du har liksom bara Fire; lightning, magic, Divine, crystal (vilket jag sällan använder då det inte går att reparera) och standard.
sedan kan du visserligen göra om fire till chaos och Divine till occult etc, men det är ju ingen större skillnad om man jämför med Demon's Souls.

Där kunde du antingen ta standard uppgradering, eller välja något som Crushing/Sharp om du var STR/DEX build. du hade quality, om du var en hybrid mellan båda, sen har vi cresent och moon om du var magic build etc.

Bara en sån sak som att lira Dex och välja mellan Tearing/Mercury/Sharp/Fatal var roligare en I Dark souls där vi har standard/crystal.

Dessutom så kostade olika vapen olika många stenar, vilket jag tyckte balanserade väldigt bra.

Vrf ska jag i Dark souls uppgradera ett shortsword till +5 istället för ett longsword?

Sen så var det aningens svårare att hitta stenar i Demon's en i Dark.

Förutom just dem 2 sakerna så älskar jag Dark souls.

Oh en sak till, saknar djupt de dedikerade servrarna i Demon's, så mycket mer omspelnings värde när man kan spela med polare, lira i organiserade pvp tournaments etc.


signatur

Rwa?

Medlem

Hej o hå, jo det var ett tag sen jag spelade Dark Souls men vad jag märkte på pvpsidan så var det många som körde med +15 vapen och faith enchanten man får från guden i Anor Londo.. nu va "hen" hette (den längst ner i mitten av anor londo, inte hon efter smough & company) vilket dödar en på en backstab vilke är lite störande när folk från långtbortistan laggar runt och kan backstaba en när man inte ens är i närheten

Bra spel var det men blir nog inte att jag kör det igen om dom nu inte hostar upp nått häftigt DLC nån gång.


signatur
Medlem
Skrivet av pierreB:

Hej o hå, jo det var ett tag sen jag spelade Dark Souls men vad jag märkte på pvpsidan så var det många som körde med +15 vapen och faith enchanten man får från guden i Anor Londo.. nu va "hen" hette (den längst ner i mitten av anor londo, inte hon efter smough & company) vilket dödar en på en backstab vilke är lite störande när folk från långtbortistan laggar runt och kan backstaba en när man inte ens är i närheten

Bra spel var det men blir nog inte att jag kör det igen om dom nu inte hostar upp nått häftigt DLC nån gång.

Lite det jag menar med tidigare inlägg i diverse trådar, Mage/Faith build är extremt obalanserat gentemot STR/DEX. Inte ens en sönder speccad Dex med maxad Bandit's Knife får ut sån hög dmg.

Nej håller mig till Demon's Souls, tills att Dark Souls släpps på pc.


signatur

Rwa?

1
Skriv svar