Mass Effect 3 blir trollat på Metacritic

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av PeTTs0n:

Är väl skitbra att man kan välja hur mycket av spelet man vill köpa? Skulle du hellre velat att spelet kostade en femtiolapp mer och att "DLCn" var obligatorisk?

Ser inget negativt i det - att folk förväntar sig att få så mycket gratis är löjligt. Spelet är komplett även utan nämnda DLC, skit i att köpa den om du inte vill ha den.

Du är allt bra naiv om du tror att Bioware har tänkt att spelet är 50 spänn billigare än normalt, och att det kommer upp i "standardpris" om man köper till DLCn.

Vidare, det kvittar vad DLCn innehåller, är den färdig på releasedagen ska den ligga på skivan eller släppas som patch. Men i detta fallet är det inget smått och oviktigt som säljs som DLC. Jag har förstått att en Promethean är en rätt stor grej i ME-universet. Ungefär som en Xel'Naga i Starcraft osv.

Att jag kommer skita i att köpa den är väl uppenbart, jag är inte intresserad av spelet alls. Men jag ser en fara inför framtiden, då tillverkare av spel jag _är_ intresserad av använder sig av samma fula knep eftersom de ser att konsumenterna lydigt lapar upp all skit de hittar på.

Vi kan väl göra såhär istället: DLCn släpps gratis, och ni som älskar BioWare till den milda grad att ni gärna betalar extra för något som borde ingå i spelet kan donera 50 spänn till dem via PayPal eller något.

Alla vinner.

Nja, inte riktigt - DLC utvecklas separat i de flesta fall, och att hävda att alla sådana skulle ingå kommer att generera en längre utvecklingstid alternativt högre kostnad för konsument. (Alternativt lägre vinstmarginal, men eftersom vi inte känner till den ska vi inte gå in på det.)

Det är lika naivt att tro att allt vad DLC och dylikt heter skall vara gratis eller automagiskt integrerat, eftersom det i praktiken inte fungerar så.

Med tanke på att vi inte i detalj känner till utvecklingscykeln för material X kan vi heller inte säga hur lätt det hade varit att integrera den eller hur många utvecklingstimmar det har tagit. (=kostnad)

Återigen; spelet är komplett utan, låt bli att köpa om du inte vill lägga pengarna på det. Jag tycker det är utmärkt att valmöjligheten finns. Och kom inte med någon idioti om att spel har blivit dyrare, det har de inte. (Justera för inflation så är de i värsta fall lika dyra/billiga som de var för 10-20 år sedan.) (Minns att Age of Empires 1 kostade 399:- ex. när jag köpte det 1997 - "399 kronor år 1997 (Årsmedeltal) motsvarar 483,47 kronor år 2012 (Januari)." enligt SCB. Det var en standardutgåva, mind you.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av neonille:

Svinigt är bara förnamnet. Förstår inte hur folk kan försvara day 1 dlc.

Jag ska öppna en pizzeria i stan där folk får betala 30:- extra om dom vill ha ost på pizzan. Folk verkar ju tillräckligt tröga för att gå på och acceptera sånt här...

...sorgligt

Men om dom köper en pizza med allt på för normalpriset, och dom får välja ett glas läskeblask till, med en citronskiva och ett litet paraply för en tia extra, hur ställer du dig till det? Ska du ranta runt i pizzerian och kräva att dom inte kan sälja en pizza utan att colan ska ingå?

Kanske inte är så svart på vitt ändå.

Dessutom, inte fan betalar man samma pris för alla pizzor, en Mexicana deluxe special kebab oxfilé pizza kan ju inte kosta lika lite som en Capricciosa, smakar det så kostar det. Bättre råvaror/fler utvecklings timmar = dyrare


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av neonille:

Svinigt är bara förnamnet. Förstår inte hur folk kan försvara day 1 dlc.

Jag ska öppna en pizzeria i stan där folk får betala 30:- extra om dom vill ha ost på pizzan. Folk verkar ju tillräckligt tröga för att gå på och acceptera sånt här...

...sorgligt

Men om dom köper en pizza med allt på för normalpriset, och dom får välja ett glas läskeblask till, med en citronskiva och ett litet paraply för en tia extra, hur ställer du dig till det? Ska du ranta runt i pizzerian och kräva att dom inte kan sälja en pizza utan att colan ska ingå?

Kanske inte är så svart på vitt ändå.

Dessutom, inte fan betalar man samma pris för alla pizzor, en Mexicana deluxe special kebab oxfilé pizza kan ju inte kosta lika lite som en Capricciosa, smakar det så kostar det. Bättre råvaror/fler utvecklings timmar = dyrare


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av neonille:

Svinigt är bara förnamnet. Förstår inte hur folk kan försvara day 1 dlc.

Jag ska öppna en pizzeria i stan där folk får betala 30:- extra om dom vill ha ost på pizzan. Folk verkar ju tillräckligt tröga för att gå på och acceptera sånt här...

...sorgligt

Men om dom köper en pizza med allt på för normalpriset, och dom får välja ett glas läskeblask till, med en citronskiva och ett litet paraply för en tia extra, hur ställer du dig till det? Ska du ranta runt i pizzerian och kräva att dom inte kan sälja en pizza utan att colan ska ingå?

Kanske inte är så svart på vitt ändå.

Dessutom, inte fan betalar man samma pris för alla pizzor, en Mexicana deluxe special kebab oxfilé pizza kan ju inte kosta lika lite som en Capricciosa, smakar det så kostar det. Bättre råvaror/fler utvecklings timmar = dyrare


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av neonille:

Svinigt är bara förnamnet. Förstår inte hur folk kan försvara day 1 dlc.

Jag ska öppna en pizzeria i stan där folk får betala 30:- extra om dom vill ha ost på pizzan. Folk verkar ju tillräckligt tröga för att gå på och acceptera sånt här...

...sorgligt

Men om dom köper en pizza med allt på för normalpriset, och dom får välja ett glas läskeblask till, med en citronskiva och ett litet paraply för en tia extra, hur ställer du dig till det? Ska du ranta runt i pizzerian och kräva att dom inte kan sälja en pizza utan att colan ska ingå?

Kanske inte är så svart på vitt ändå.

Dessutom, inte fan betalar man samma pris för alla pizzor, en Mexicana deluxe special kebab oxfilé pizza kan ju inte kosta lika lite som en Capricciosa, smakar det så kostar det. Bättre råvaror/fler utvecklings timmar = dyrare


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Nja, inte riktigt - DLC utvecklas separat i de flesta fall, och att hävda att alla sådana skulle ingå kommer att generera en längre utvecklingstid alternativt högre kostnad för konsument. (Alternativt lägre vinstmarginal, men eftersom vi inte känner till den ska vi inte gå in på det.)

Det är lika naivt att tro att allt vad DLC och dylikt heter skall vara gratis eller automagiskt integrerat, eftersom det i praktiken inte fungerar så.

Med tanke på att vi inte i detalj känner till utvecklingscykeln för material X kan vi heller inte säga hur lätt det hade varit att integrera den eller hur många utvecklingstimmar det har tagit. (=kostnad)

Återigen; spelet är komplett utan, låt bli att köpa om du inte vill lägga pengarna på det. Jag tycker det är utmärkt att valmöjligheten finns. Och kom inte med någon idioti om att spel har blivit dyrare, det har de inte. (Justera för inflation så är de i värsta fall lika dyra/billiga som de var för 10-20 år sedan.) (Minns att Age of Empires 1 kostade 399:- ex. när jag köpte det 1997 - "399 kronor år 1997 (Årsmedeltal) motsvarar 483,47 kronor år 2012 (Januari)." enligt SCB. Det var en standardutgåva, mind you.)

Du har inte ens läst vad jag har skrivit i denna tråden. Jag har inte sagt något om att alla DLC och expansioner ska vara gratis. Inte heller har jag varit inne på att spelen skulle vara dyrare idag. Däremot är jag rädd att de kommer bli onödigt dyra om fler utvecklare inser hur enkelt det är att blåsa folk som t.ex dig på extra pengar.

Våra meningar skiljer sig därför att jag inte tror att DLCn har blivit utvecklad av ett helt separat team - det skulle dra upp produktionskostnaden, och göra det svårare att integrera denna specifika DLCn i spelet. Det är mycket enklare och billigare (läs: högre vinstmarginal, för BioWare sänker inte priset när de inte behöver) att göra hela spelet och sedan "skära loss" en bit av tårtan och kalla det för en Day0 DLC. Alternativt att ta folk från teamet som skulle utvecklat Mass Effect 3 och sätta dem på DLCn istället, vilket ger ett sämre (fast det är svårt att tro att ME3 kan bli så mycket sämre) spel i slutändan, en sämre produkt som köparna får betala _mer_ för.

Medlem

Ta religionsdiskussionen i en egen tråd i forumet eller i PM. Keep it on track.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av White:

När vi dör händer samma sak som innan vi var födda. Icke-existens.

Har inte följt diskussionen, eftersom den är så fruktansvärt dryg. Men jag blev så otroligt nyfiken eftersom du lägger fram detta som ett faktum. Skulle du vilja vara så vänlig att lägga fram konkreta, ofelbara bevis för detta?
Tack på förhand. Ska bli skönt att äntligen lägga världens tiotusenåriga funderingar kring detta bakom oss.

Vad skulle dock gå vidare när vi dör? Allt som gör oss till de vi är, är kopplingar och kemikaler i hjärnan. När vi dör slutar dessa att arbeta. The end. Detta är den absolut bästa teorin, eftersom vi inte har bevis för något annat.

Medlem
Skrivet av Augustus:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Augustus:

Ateism på det respektlösa och ointelligenta sättet är precis lika illa som homofobisk eller hatisk religiositet. Man måste se till de filosofiska bakgrunderna till religioner samt den funktion det fyller hos större delen av världens befolkning.

Frågor till ateisterna:
1. Vad händer när vi dör?
2. Vad är universum?
3. Vad är meningen med livet?

Go.

För övrigt tycker jag att Bioware gör helt rätt i att ta med homosexualitet och jag blir stolt över min favoritserie.

respektlöst? Hur talar religioner till människor? Jo att det är något fel på dem och att bara deras religion kan rädda dem. Born sick, commanded to be well. Särkilt illa talar de om kvinnor och homosexuella.

1. Vi överlever inte döden bättre än en död växt gör. Vi bryts ner. Vi återgår till icke-existens.
2. Universum är ett mysterium, men den fanns innan din religion hittades på och den kommer att finnas efter att din religion slutat att existera.
3. Överlev, föröka dig och finn din väg. Lev inte livet för påhittade gudar.

Nej, religioner försöker ge svar på smärtan att leva, vad som är syftet med vår tillvaro och har gett människor tröst och styrka under mänsklighetens existens (det fanns religion innan både Hinduism och judendom) och att du bara drar slutsatser från ditt eget lilla fönster är precis som jag sa, respektlöst. Religion är inte bara krig och förtryckarstrukturer.

Sen måste du ha storhetsvansinne med tanke på hur du svarar på fråga ett. Hur vet du det!?

På fråga två är det först och främst illa att du utgår från att jag är religiös ovh du har fortfarande inte en aning om vad universum är.

Är andas, äta och knulla allt du tänker på alltså? Förlåt att jag störde din världsbild... kram

Nej, religioner ger smärtan för att sedan försöka ta bort den. Den skapar ett problem som inte behöver finnas där från första början. Det finns ingen religion som inte säger att det är något fel på människan som man sedan skall få bort. Enligt kristendomen så är t.ex hela mänskligheten skyldiga för vad Adam och Eva gjorde (felet ligger på den som skapade allt). Att leva i buddhism är smärta och man ska slippas återfödas. Dessa tankegångar är normen inom religion. Och att det ger tröts tror jag är tveksamt. Kristna i USA är t.ex. mest rädda för döden, medans icke-troende..inte direkt välkomnar det men är i alla fall inte lika rädda för icke-existensen. Många troende har rädsla för att evigt bli torterad i helvetet för att man inte lever efter himmel-diktaturens order.

Hur vet religiösa att Gud finns? Vad han tänker, vad vi bör och inte bör göra? Det är ultimata arrogansen, för de vill inte bara att de själv tror på utan även andra.
Vadå storhetsvansinne? Vi kan vara rätt så säkra på att hjärnan inte överlever, själen är rent hokus pokus som folk har uppfunnit för att hantera döden bättre.
http://www.youtube.com/watch?v=Juriylw7B0g

Du talar för religionen, ateister och t.o.m. agnostiker gör sällan det.
Det är ganska vanligt att säga vi vet inte hur det här fungerar - therefore God, ett mycket vanligt argument. Det är ett mysterium, därför så finns Gud, s.k. God of the gaps argumentet.

Läs om Maslows behovstrappa. Grundsaker som alla är ute efter...Alla djur, även människan lägger enormt mycket energi på grundliga saker. För människan så är det överleva och reproducera. Mycket annat går ut på att göra dessa två grunder få fungera bättre. Tjänar du mycket pengar så har du mer tur hos det motsatta könet, och man har med pengar större möjlighet för överlevnad, resurser ger mat o mat ger överlevnad.
Andning är knappast något människan medvetet lägger mycket energi på, men om den skärs av så kan folk göra vad som helst för att få luft igen. Inget fel med det eftersom vi behöver syret för att överleva. Några minuter utan och människan kan bli hjärndöd. Det är knappast intelligent design. Inte heller att både människan och djur drabbas av enormt många genetiska fel och hanterar inte sjukdomar speciellt bra.

Medlem

Är inte ME3 den mest mjölkade titeln någonsin?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Är inte ME3 den mest mjölkade titeln någonsin?

Call of Duty? =D

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Tybalt:

Är inte ME3 den mest mjölkade titeln någonsin?

Call of Duty? =D

Sims?

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Tybalt:

Är inte ME3 den mest mjölkade titeln någonsin?

Call of Duty? =D

Sims?

Haha fan! Tänkte just edita in det!

Medlem
Skrivet av virgol:

Är så fruktansvärt besviken/irriterad över EA och Origin att jag bojkottar ME3. Allt detta skit med DLC gör ju sitt också.

PS. Diggar FZs röstning, bara positiva alternativ?

Bara för att Bioware väljer att ha med DLC så behöver det ju inte betyda att ME3 är ett dåligt spel.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av White:

När vi dör händer samma sak som innan vi var födda. Icke-existens.

Har inte följt diskussionen, eftersom den är så fruktansvärt dryg. Men jag blev så otroligt nyfiken eftersom du lägger fram detta som ett faktum. Skulle du vilja vara så vänlig att lägga fram konkreta, ofelbara bevis för detta?
Tack på förhand. Ska bli skönt att äntligen lägga världens tiotusenåriga funderingar kring detta bakom oss.

Vad skulle dock gå vidare när vi dör? Allt som gör oss till de vi är, är kopplingar och kemikaler i hjärnan. När vi dör slutar dessa att arbeta. The end. Detta är den absolut bästa teorin, eftersom vi inte har bevis för något annat.

Utan bevis är det bara en tro. Varför skulle denna tron vara mer korrekt än en annan?

Inaktiv
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av White:

När vi dör händer samma sak som innan vi var födda. Icke-existens.

Har inte följt diskussionen, eftersom den är så fruktansvärt dryg. Men jag blev så otroligt nyfiken eftersom du lägger fram detta som ett faktum. Skulle du vilja vara så vänlig att lägga fram konkreta, ofelbara bevis för detta?
Tack på förhand. Ska bli skönt att äntligen lägga världens tiotusenåriga funderingar kring detta bakom oss.

Vad skulle dock gå vidare när vi dör? Allt som gör oss till de vi är, är kopplingar och kemikaler i hjärnan. När vi dör slutar dessa att arbeta. The end. Detta är den absolut bästa teorin, eftersom vi inte har bevis för något annat.

Utan bevis är det bara en tro. Varför skulle denna tron vara mer korrekt än en annan?

Vi har bevis för att hjärnan slutar arbeta efter död, och att det är i hjärnan våra minnen osv sitter. Det är ingen tro. Att något finns efter död är bara en förlänging av supernaturlig karaktär. Något man kan göra med allt.

Till exempel vet vi att jag andas syre. Men vissa tror att vi även andas en gas som dämpar våra superkrafter. Vi har inget bevis för den gasen eller de påstådda krafterna. Ska vi då behandla den teorin som lika trolig som faktat att vi andas syre?

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av PeTTs0n:

Nja, inte riktigt - DLC utvecklas separat i de flesta fall, och att hävda att alla sådana skulle ingå kommer att generera en längre utvecklingstid alternativt högre kostnad för konsument. (Alternativt lägre vinstmarginal, men eftersom vi inte känner till den ska vi inte gå in på det.)

Det är lika naivt att tro att allt vad DLC och dylikt heter skall vara gratis eller automagiskt integrerat, eftersom det i praktiken inte fungerar så.

Med tanke på att vi inte i detalj känner till utvecklingscykeln för material X kan vi heller inte säga hur lätt det hade varit att integrera den eller hur många utvecklingstimmar det har tagit. (=kostnad)

Återigen; spelet är komplett utan, låt bli att köpa om du inte vill lägga pengarna på det. Jag tycker det är utmärkt att valmöjligheten finns. Och kom inte med någon idioti om att spel har blivit dyrare, det har de inte. (Justera för inflation så är de i värsta fall lika dyra/billiga som de var för 10-20 år sedan.) (Minns att Age of Empires 1 kostade 399:- ex. när jag köpte det 1997 - "399 kronor år 1997 (Årsmedeltal) motsvarar 483,47 kronor år 2012 (Januari)." enligt SCB. Det var en standardutgåva, mind you.)

Du har inte ens läst vad jag har skrivit i denna tråden. Jag har inte sagt något om att alla DLC och expansioner ska vara gratis. Inte heller har jag varit inne på att spelen skulle vara dyrare idag. Däremot är jag rädd att de kommer bli onödigt dyra om fler utvecklare inser hur enkelt det är att blåsa folk som t.ex dig på extra pengar.

Våra meningar skiljer sig därför att jag inte tror att DLCn har blivit utvecklad av ett helt separat team - det skulle dra upp produktionskostnaden, och göra det svårare att integrera denna specifika DLCn i spelet. Det är mycket enklare och billigare (läs: högre vinstmarginal, för BioWare sänker inte priset när de inte behöver) att göra hela spelet och sedan "skära loss" en bit av tårtan och kalla det för en Day0 DLC. Alternativt att ta folk från teamet som skulle utvecklat Mass Effect 3 och sätta dem på DLCn istället, vilket ger ett sämre (fast det är svårt att tro att ME3 kan bli så mycket sämre) spel i slutändan, en sämre produkt som köparna får betala _mer_ för.

Läste det du skrev i det inlägg där du citerade mig - att beta av massa dumheter om religion känns förbannat irrelevant. Vad gäller våra meningsskiljaktigheter är det inte så mycket att säga - ingen av oss sitter på information för att befästa något av påståendena, och åsikter är fria.
Jag tycker att ME3 är ett groteskt stort och bastant spel utan någon som helst DLC, men för de som vill lägga en slant extra för att få den där grädden på moset, så finns den möjligheten också. Valfrihet, helt enkelt. 100% win, i mina ögon.

Om man inte har råd med DLCer? Tough shit, jag skulle inte ha råd med all extrautrustning på en ny bil heller, men gnäller inte på tillverkaren för att alternativet finns. (Som sagt, vi kan debattera ändlöst om vinstmarginaler och hur DLCerna har tagits fram, men vi kan ändå inte verifiera det - och valet är i slutändan ditt huruvida du vill köpa dem eller inte.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av White:
Skrivet av neonille:

Svinigt är bara förnamnet. Förstår inte hur folk kan försvara day 1 dlc.

Jag ska öppna en pizzeria i stan där folk får betala 30:- extra om dom vill ha ost på pizzan. Folk verkar ju tillräckligt tröga för att gå på och acceptera sånt här...

...sorgligt

Haha. Vet inte vilka pizzerior du går till men alla jag varit på så har man kunnat köpa till extra tillbehbör till sin pizza. Direkt när man köper pizzan på Day One.

Så det hade varit ok och sälja osten som "extra tillbehör"??

Kanske ska sälja kebaben till en kebabpizza för 30:- extra med?

Inaktiv
Skrivet av neonille:
Skrivet av White:
Skrivet av neonille:

Svinigt är bara förnamnet. Förstår inte hur folk kan försvara day 1 dlc.

Jag ska öppna en pizzeria i stan där folk får betala 30:- extra om dom vill ha ost på pizzan. Folk verkar ju tillräckligt tröga för att gå på och acceptera sånt här...

...sorgligt

Haha. Vet inte vilka pizzerior du går till men alla jag varit på så har man kunnat köpa till extra tillbehbör till sin pizza. Direkt när man köper pizzan på Day One.

Så det hade varit ok och sälja osten som "extra tillbehör"??

Kanske ska sälja kebaben till en kebabpizza för 30:- extra med?

Argumentet att pizzan inte kommer med alla ingredienser fungerar inte riktigt. För det finns alltid mer pålägg. Så i fallet med ett spel måste utvecklaren bestämma när spelet är klart. Man kan inte bara fortsätta lägga till mer content. Då släppts det aldrig. Release day DLC är dessutom, som sagt, något de jobbar med efter att spelet är klart och skickas för certifiering, producering av fysiska kopior osv. Sånt som tar tid.

Medlem
Skrivet av virgol:
Skrivet av Ender:
Skrivet av virgol:

Är så fruktansvärt besviken/irriterad över EA och Origin att jag bojkottar ME3. Allt detta skit med DLC gör ju sitt också.

PS. Diggar FZs röstning, bara positiva alternativ?

Bara för att Bioware väljer att ha med DLC så behöver det ju inte betyda att ME3 är ett dåligt spel.

Har aldrig sagt någonting huruvida ME3 är ett dåligt spel. Tvärtom tror jag det är ett jävligt bra spel. Däremot tycker jag det är jävligt fult av EA/Bioware att ta bort content från spelet för att kunna sälja det som DLC dagen det släpps (!).

Ah, sorry, då missförstod jag dig, även om det verkar vara andra (på tex Metacritic) som tycker att DLC verkar vara skäl nog att ge spelet en etta i betyg. Med det sagt så måste man kanske inte nödvändigtvis utgåt ifrån att dom tagit bort content från spelet för att säljas sepparat, även om jag kan hålla med att det känns så. Är som sagt kluven i frågan om DLC själv.
Märkte även att de som förbokat spelet fick tillgång till andra vapen, vilket känns en smula störande också, även om man inte behöver betala något för dem.

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av White:
Skrivet av neonille:

Svinigt är bara förnamnet. Förstår inte hur folk kan försvara day 1 dlc.

Jag ska öppna en pizzeria i stan där folk får betala 30:- extra om dom vill ha ost på pizzan. Folk verkar ju tillräckligt tröga för att gå på och acceptera sånt här...

...sorgligt

Haha. Vet inte vilka pizzerior du går till men alla jag varit på så har man kunnat köpa till extra tillbehbör till sin pizza. Direkt när man köper pizzan på Day One.

Så det hade varit ok och sälja osten som "extra tillbehör"??

Kanske ska sälja kebaben till en kebabpizza för 30:- extra med?

Nu är det ju definitionen av ett spel (eller pizza i din metafor) du rubbar på. Det är ju inte så att dom tar fullt betalt för 2-timmars demot, och sedan låter dig ladda ner resten av spelet mot en ytterligare avgift.
Sugen på att jämföra med om man köpt StarCraft2, och vid första påloggningen får alternativet att (förutom de 2 spelbara Terran och Zerg) ladda ner ytterligare en ras, Protoss via DLC. Å ena sidan så är det ju inte långt ifrån vad Blizzard gjorde, då SC2 inte är komplett än, Zerg blir spelbara i SP vid nästa expansion. Å andra sida är väl skillnaden just att det inte är klart än, och därför inte fanns tillgängligt vid releasen av SC2.

Hmm, näe, min åsikt kan svänga en hel del beroende på vad DLC'n består av, och hur stor påverkan det har på nuvarande gamepley. Är inte så insatt i ME serien överhuvud taget.

Fast iofs, här har jag förbokat en CE av D3, mest för att jag inte står ut med tanken på att tillbringa 1 - fler år med D3 utan dom där coola vingarna Det jag brottas med nu är om dom (och övrigt plusmaterial) verkligen är värda 550:- till.

PS.

Skrivet av Kaleid:

Intressent, och håller med det du sa i stora drag, även om jag antar att man till de troendes fördel kan vara öppen nog att disskutera vissa saker.

Det jag ville säga var att jag följde länken, och lyckades även hitta fullverisionerna av 2 intressanta debatter, tack! Den där Sam Harris är rätt skärpt, han bekräftar ju de flesta av mina teorier

Medlem

Får 4/10 av mig, ett okej spel med kass action och halvdan story. Och DLC har jag alltid hatat eftersom jag vill ha hela spelet, inte betala extra för att få "complete edition". Men min åsikt om DLC har ingen påverkan på mitt betyg.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av neonille:
Skrivet av White:
Skrivet av neonille:

Svinigt är bara förnamnet. Förstår inte hur folk kan försvara day 1 dlc.

Jag ska öppna en pizzeria i stan där folk får betala 30:- extra om dom vill ha ost på pizzan. Folk verkar ju tillräckligt tröga för att gå på och acceptera sånt här...

...sorgligt

Haha. Vet inte vilka pizzerior du går till men alla jag varit på så har man kunnat köpa till extra tillbehbör till sin pizza. Direkt när man köper pizzan på Day One.

Så det hade varit ok och sälja osten som "extra tillbehör"??

Kanske ska sälja kebaben till en kebabpizza för 30:- extra med?

Argumentet att pizzan inte kommer med alla ingredienser fungerar inte riktigt. För det finns alltid mer pålägg. Så i fallet med ett spel måste utvecklaren bestämma när spelet är klart. Man kan inte bara fortsätta lägga till mer content. Då släppts det aldrig. Release day DLC är dessutom, som sagt, något de jobbar med efter att spelet är klart och skickas för certifiering, producering av fysiska kopior osv. Sånt som tar tid.

Jag kanske ska klargöra att det jag stör mig på är dlc som finns på skivan. dvs du har redan pröjsat för det, det finns framför dig, du har det där. Men måste betala MER för att kunna använda det.

För mig är det ej ok

Medlem

Helt rätt av användarna.

Medlem

jag förstår inte ens hur man kan bli upprörd över att man kan få fram homosexuella romanser i spelet. det vore väl kanske konstigt om man var tvungen att göra det för att klara spelet.
fast jag tvivlar på att lite stock där bak tar hand om reapers...
om man inte tvingas till det så är det ju bara att låta bli.
hoppas de riktigt rabiata citaten är från amerikanare. vore pinsamt om vi är lika efterblivna och religiöst hysteriska.

Skriv svar