Årets glass?

Flakmonkey
Årets glass?

Lyckades under lunchpromenade runt Lilla Essingen motstå frestelsen att köpa årets första GB-glass, trots att några andra i sällskapet skulle göra det. Jag kan ju inte stoppa i mig vad som helst en vanlig vardag nu när beach 2012 närmar sig med stormsteg. Hur som så fick det mig iaf att börja fundera vilken glass som blir årets glass för mig. Varje år brukar jag nämligen snöa in mig på någon glass, inte medvetet direkt utan det bara blir så. För två år sedan var det TipTop medan jag 2011 åt farligt många 88:or.

Så vad kommer det då bli i år? Sandwich kanske? Daim-strut? Eller varför inte vara lite galen och våga mig på någon ny glass som inte funnits sedan jag gick på lågstadiet? Kan ju kanske vara läge att pröva någon av nykomlingarna till och med? Det har jag inte gjort på väldigt många år...

Ett sådär härligt angenämnt ilandsproblem är det iaf, men det ska bli intressant att se vad jag själv faller för när jag står där och ska välja årets första glass.

#blogg

Medlem
Årets glass?

Finns Igloo fortfarande? Jag har inte köpt glasspinnar på evigheter så jag har ingen koll, men den var min favorit när jag var liten iaf

Medlem

Varje år går Piggelin varm hos mig i alla fall!


signatur
Medlem

Daimstrut!

Saknar "Puck jordgubb" från GB.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

88:an eller Daimstrut. Som palt var Calippo en favorit.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

88: eller "nya" cornetto strutarna


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

88:an eller sandwich här, Daimstrut emellanåt dock!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Ramrod:

Varje år går Piggelin varm hos mig i alla fall!

Mah nigga!


signatur

Imperator

Inaktiv

Daimstrut! går alltid!

1
Skriv svar