Instant level 80 – så ska Blizzard locka tillbaka WoW-spelarna

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Woffen:

Plötsligt blev jag... ännu mindre sugen på att gå tillbaks till wow. Boosta till 80? *suck* Idioter.

Ingen har bett dig gå tillbaka. Du hade inte ens behövt kommentera, detta var till för dom som kanske känner suget igen. Och inte för gråtande barn som dig

Gråta? Gnälla? Nä, det var bara ett konstaterande. Det är ju inte så att det finns en regel att bara folk som "kanske känner suget igen" får kommentera. Vill jag kommentera så gör jag det. Ska du inte gnälla på alla andra som tycker likdadant som mig? Ingen har bett dig att göra det.

För övrigt var det precis gamla wow rävar som mig det var riktat till,ja alla som spelat wow. Att jag sen sa nej tack är en helt annan sak.

Jag testade 1 timme, fick huvudvärk, köpte en pizza som tyvärr fick mig att må illa. Tittade på pizzan och insåg att den var som WoW, en sörja av massa ingredienser som inte passade ihop.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jag bad en polare att skicka sån scroll till mig, mest för att jag ska få min gubbe till 80.. annars hade jag inte gjort det

Medlem

Fett trött på wow, inte spelat på typ 5 år. Kommer dock inte ifrån de faktum att jag inte spelat något i närheten så bra som wow sen wow....

Inaktiv
Skrivet av DrAbraham:

desperata och desperata... om Blizzard gör något snällt för sina spelare så klassas de som desperata, gör de inte något så är de snåla jävlar istället.
Vart har den tiden tagit vägen då Blizzard älskades av alla gamers? Är det verkligen så att när ett företag blir störst så börjar de "automatiskt" suga, eller är det bara att vissa måste bara vara anti det som är störst, oavsett om det är bra eller dåligt?

Det är MÅNGA som spelat wow kanske under vanilla eller BC tiden, och/eller som aldrig levlat en char till maxlevel. När dessa folk hör kompisar prata om hur kul det är att raida och spela endgame blir de sugna testa men kommer sen på att det kommer ta en jävla tid att levla upp gubben de har, alternativt att de måste betala extra för att flytta över till samma server/faction som kompisarna spelar på.... när det blir för många såna hinder så skiter folk i det istället... alltså är Blizzard snälla och ger folk som kommer tillbaka en möjlighet att slippa köpa alla expansioner, komma till endgame snabbare och få byta dit kompisarna är gratis.... vad är problemet? Levla från 80 till 85 kommer vara gott om tid att lära sig spela karaktären om man vill.

Visst, Blizzard vill i slutändan ha fler betalande spelare.... men glöm inte att de fortfarande är överlägset störst på mmo-marknaden. De har nog inga skäl att känna sig desperata än, de kommer bara med nya möjligheter för folk att för en billigare slant få uppleva spelet.
Skulle nåt annat företag skänka bort 3 expansioner till sitt storsäljande spel som miljoner spelar fortfarande så skulle folk jubla över hur snälla de är mot sina spelare, men när Blizzard gör det så är det visst idioter och skitstövlar... jaja, folk får tycka vad de vill

Håller med det är schysst. Men kul för dom som kanske precis kämpat sig upp till 80 efter ett tags lvlande, inte sant?
Sen att Blizzard förstört WoW kan vi ju ta i en annan tråd.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Ja tack gärna.

Förresten så skulle jag inte direkt vilja påstå att en minskning ifrån 11.4 till 10.3 miljoner är "kraftig". xD

1.1 miljoner spelare är ändå ganska många.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Wreathez?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Låt skräpet dö med värdighet Blizzard!!!

Medlem
Skrivet av Styggve:

Låt skräpet dö med värdighet Blizzard!!!

Det gör dom nog, i framtiden, när ytterligare 9 miljoner slutat spela.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

desperata och desperata... om Blizzard gör något snällt för sina spelare så klassas de som desperata, gör de inte något så är de snåla jävlar istället.
Vart har den tiden tagit vägen då Blizzard älskades av alla gamers? Är det verkligen så att när ett företag blir störst så börjar de "automatiskt" suga, eller är det bara att vissa måste bara vara anti det som är störst, oavsett om det är bra eller dåligt?

Det är MÅNGA som spelat wow kanske under vanilla eller BC tiden, och/eller som aldrig levlat en char till maxlevel. När dessa folk hör kompisar prata om hur kul det är att raida och spela endgame blir de sugna testa men kommer sen på att det kommer ta en jävla tid att levla upp gubben de har, alternativt att de måste betala extra för att flytta över till samma server/faction som kompisarna spelar på.... när det blir för många såna hinder så skiter folk i det istället... alltså är Blizzard snälla och ger folk som kommer tillbaka en möjlighet att slippa köpa alla expansioner, komma till endgame snabbare och få byta dit kompisarna är gratis.... vad är problemet? Levla från 80 till 85 kommer vara gott om tid att lära sig spela karaktären om man vill.

Visst, Blizzard vill i slutändan ha fler betalande spelare.... men glöm inte att de fortfarande är överlägset störst på mmo-marknaden. De har nog inga skäl att känna sig desperata än, de kommer bara med nya möjligheter för folk att för en billigare slant få uppleva spelet.
Skulle nåt annat företag skänka bort 3 expansioner till sitt storsäljande spel som miljoner spelar fortfarande så skulle folk jubla över hur snälla de är mot sina spelare, men när Blizzard gör det så är det visst idioter och skitstövlar... jaja, folk får tycka vad de vill

Vart tog det blizzard vägen som gjorde ALLT för sina gamers?

Medlem

Skitbra inlägg till DrAbraham. håller med till 100% men vill lägga till lite.

hur kan folk palla ens att skriva massa skit om ett företag som blizzard som ärligt
talat har lyckats med det som alla spel företag strävar efter. Allt folk där ute som håller
på att grinar över att blizzard faktiskt försöker få tillbaka spelare, Sen att folk tycker att
det bara ska lägga spelet på hyllan och låta det dö är ju lite som att skjuta sig själva i
foten för blizzard. Blizzard går miljoner dollar i vinst varje månad på spelet så varför.
Många här vill att de ska gå tillbaka till expansioner / vanilla som var innan och det kan
man förstå men varför inte uppdatera spelet liksom, folk säger att de mjölkar vidare spelet
men det är ju som att "höga förvåning" Apple skulle gå och sluta göra nya macbook's eller
Iphone's och stanna kvar på gammla produkter när de kan tjäna enorma pengar på att göra
nya modeller eller att säg volvo stannar kvar på 2010 års modell av V70 för många köpte den.

patetiskt hur folk kan hålla på att grina över detta.

nu är dom väl väldigt desperata ?

Medlem

10.3 miljoner subs. Och ni tror de ar desperata. :/


signatur

Taskigt.

Medlem
Medlem
Skrivet av neonille:

Hahahahaha Tack men Nej tack Blizzard....Måste ni lysa med er desparation så mycket??? Jag tror inte det är till er fördel direkt...

Desperation? Skojar du? Det sista Blizzard är så är de desperata. Spelet har förlorat mycket men är fortfarande världens största MMO.

Inaktiv
Medlem

tänkte bara tilläga att inte alla 10 miljoner spelare betalar en månadsavgifft, är ju några miljoner chineser som slipper det.

Medlem

Känns som att Blizzard börjar bli desperata^^

Medlem

Hur ska det här locka tillbaks spelarna?

123
Skriv svar