ME3 , cirkus 25timmar in

Testpilot
ME3 , cirkus 25timmar in

Tror jag ligger på 27-28 timmar spelat just nu.

Skulle aldrig tvivlat på att de gjorde ett bra spel , jösses !

Mot 2an har de lagt in betydligt mer filmiska sekvenser då man gör uppdrag och mellansekvenser då man kommer till avgörande punkter i spelet vilket gör stämningen blytung i många fall , man sitter där helt fascinerad och chockskadad i många fall efter ganska stora saker som händer med dina gamla kompisar.

De höjer ribban för filmiska spel helt enkelt , nu är den satt ruskigt högt.

Kul också att få in snabba simpla cameos med beslut man gjorde i 1a spelet tex.

Det mindre bra:
Trist o rörigt med vapen , man får rätt snabbt in massor av vapen , ganska fattigt beskrivet för varje vapen och version 1-5 av samma vapen & mods är ju helt cp tycker jag.
Tur man har skjutbana i spectre HQ't så man kan testa hur vapnen känns efter ett tag då man har 67363563 olika att prova + mods.
Fick dessutom en bugg då jag alltid fick pistol efter uppklarat uppdrag men jag kör ju med SMG och sniper , skönt att den försvann efter några timmar (puh)

En annan irriterande "bugg" är att hittar man vapen på fält och vill använda det så 0 ställs man till vapen 1 av det man bar på + ammo-mods som armorpiercing ammo stängs av.

Planetscanningen ger inte mycket info , hittar man ploppar de upp en minimal ruta och reapers som jagar dig haha vilket nedköp , känns rätt sunk.

Skeppets layout e ju fasen sämre tycker jag , mer springa runt och fler ställen att hålla koll på saker , dels privat terminal , uppgraderingsterminal , vapenterminal osv .. vafan har de inte molntjänster med allt på samma ställe?
Jo förresten de har det då man handlar saker , eh men sorterat på tillverkare och inte på kategori av prylar (klent)

Rätt fattig info på extraquests , dessutom en del saker man får hålla i huvudet som inte dyker upp som quests ens , vissa av dem pekar mot en planet men inte i vilket solsystem .. som tur är åker man runt en hel del så man missar det nog inte.

Men ? 1000 i fuel till skeppet och inget mer .. eerhm 25 timmar utan fuel upgrade känns lite illa - hoppas det kommer.

På det stora hela är det ju skitdetaljer , det är mäktigt , striderna är betydligt roligare rent taktiskt och man känner verkligen med sina gamla kompisar som Liara och Garrus.

Nu ska jag snart hem och mörda lite Cerberus !

#blogg

Medlem
ME3 , cirkus 25timmar in

Håller med dig på varje punkt! Direktlina för kommunikation till jorden har man gått och fixat, men inte nätverk mellan terminalerna på skeppet ^^

Nån mer än jag som fick gåshud när man lämnar jorden ca 10-15 minuter in i spelet? Fasen så episkt det var!

Medlem

Du lär inte tycka så gott om spelet efter avslutet tyvärr.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Vart glatt överraskad av Tuchanka och hur det slutade, eller ja det var ganska samvetsbetungande... men mycket bra gjort. Har väl kanske kommit halvvägs in i spelet nu hoppas jag iaf., fast än min Shepard är väldigt lik en terminator alla redan.

Testpilot

Har nyss varit på thessia (asari hemvärlden) jösses ! mäktigt och coolt.
Har fått gåshud flera ggr faktiskt då olika scener utspelat sig i olika uppdrag , episkt ! - får se om jag diggar slutet som så många verkar hata ...

1
Skriv svar