Guild Wars 2-betan närmar sig

Robot
Guild Wars 2-betan närmar sig

ArenaNet meddelar att betainbjudningar skickas ut inom kort och tackar alla som ansökte till betan med en film, som vilar lugnt i vårt arkiv.

#guild-wars-2, #arenanet


Medlem
Guild Wars 2-betan närmar sig

Jag har inte fått något "tack"-mail. Är det ett bra eller dåligt tecken?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Fick ett tack mejl personligen från Obama, men ncsofts var viktigare.... så jag slängde det andra !

Medlem

Detta är mycket mer intressant än Diablo 3 imo. Om de släpps inom samma tidsram så skiter jag i D3 så länge.

Medlem

Blad glad i någon sekund tills jag såg att det var faktiskt ett tack mail men får väl se om man har lyckan..

Medlem

Lär ju ta en vecka eller två innan GW 2 också kallas för en jävla WoW klon av folket. Så fort det har quests är det ren kopiering.

Medlem

Blir nog ännu en gång man får sätta sig vid nitlotts-hörnan & snyfta.. om man inte har medvind och vinner en plats.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Fick inget mail jag heller

Medlem

Jag håller tummarna så de blir blå! Det här spelet ser ut att vara the real deal


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sugen sugen sugen !

Medlem
Skrivet av wichax:

Lär ju ta en vecka eller två innan GW 2 också kallas för en jävla WoW klon av folket. Så fort det har quests är det ren kopiering.

Jupp, så fort ett spel har en fraction benämd som "Humans" så är det en direkt stöld från Pappa Blizzard & Mamma WoW... ^^
Men GW2 ska inte ha quests i egentlig mening, dvs du får uppdrag genom att bara vara nära den plats där ett event händer och du går inte tillbaka till en speciell nisse för att få din reward, sen i den personliga storyn så ska du prata med speciella personer etc för att föra din historia framåt, kan man väll kalla quest om man vill, men de vanliga ! & ? ska vara borta säger de, den personliga storyn är utmärkt med gröna * så jag vet inte hur stor skillnad det verkligen kommer vara, vi får se!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Antar att jag inte var den enda som fick en hjärtattack när man trodde att man kommit med...

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av wichax:

Lär ju ta en vecka eller två innan GW 2 också kallas för en jävla WoW klon av folket. Så fort det har quests är det ren kopiering.

Jupp, så fort ett spel har en fraction benämd som "Humans" så är det en direkt stöld från Pappa Blizzard & Mamma WoW... ^^
Men GW2 ska inte ha quests i egentlig mening, dvs du får uppdrag genom att bara vara nära den plats där ett event händer och du går inte tillbaka till en speciell nisse för att få din reward, sen i den personliga storyn så ska du prata med speciella personer etc för att föra din historia framåt, kan man väll kalla quest om man vill, men de vanliga ! & ? ska vara borta säger de, den personliga storyn är utmärkt med gröna * så jag vet inte hur stor skillnad det verkligen kommer vara, vi får se!

Har inte checkat in spelet så mycket, kommer garanterat att köpa det, men vad jag menar är att det kommer på tok för många MMO på för kort tid. Om det istället skulle kommit kanske 7-10 år mellan varandra (skulle aldrig hända men) så hade varje spel haft ny teknologi, egna koncept och eget liv om man säger så. Nu vet jag som sagt var inte mycket om Guild Wars 2, men som när The Old Republic kom ut och hypades var det suveränt, efter några dagar fick man läsa "jävla WoW klon" överallt.

Inaktiv

Grind partyyy!!

Medlem

spelet borde heta Guild wars 2 return of the spamm button..

Nä men seriöst spelet i sig saker som t,ex wvwvw och sådana saker är nice,, men efter att ha spelat Tera så kommer inget hotkey mmo vara detsamma..

Medlem

Kanske har mer tur med det här än med D3-betan, men antagligen inte.

Medlem

Vill ha,Vill ha,Vill ha!
Kollat på så mycket ingame material så jag vet inte vad jag ska göra med allt!

Vill in och köra WvWvW!!!


signatur

The spiders won,t find us here.

Vi som inte fått något tackmail, vad innebär detta?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Vi som inte fått något tackmail, vad innebär detta?

Undrar detsamma, det enda tackmailet jag fick var när jag registrerade mig i feb...

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av TheShadyShader:

Vi som inte fått något tackmail, vad innebär detta?

Undrar detsamma, det enda tackmailet jag fick var när jag registrerade mig i feb...

Inte fått något mail?
hmm ni borde få det om ni blivit signade.
Skulle inte tro att ni är uteslutna bara för det


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Antar att jag inte var den enda som fick en hjärtattack när man trodde att man kommit med...

När jag började läsa tackbrevet så tog jag det som ett "Tack för att du sökte men tyvärr gick platsen till någon annan" typ av brev.. hehe *so there is a chance?*


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Natrium:

spelet borde heta Guild wars 2 return of the spamm button..

Nä men seriöst spelet i sig saker som t,ex wvwvw och sådana saker är nice,, men efter att ha spelat Tera så kommer inget hotkey mmo vara detsamma..

Svårt att ta dig seriöst när du utalar dig om ett spel du inte spelat!, Tera blir nog oxå bra, lite mkt troll bara.

Hot-key MMO brukar mena att man står still och spammar sina rotations, I GW2 har du ingen dedikerad healer så om du inte dodgar så dör du, du har inte heller nån auto-aim så om du gör en lunge framåt så måste du sikta. Har hört bra om combaten i Tera oxå, men i övrigt verkar inte mkt skilja från random MMOs.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Natrium:

spelet borde heta Guild wars 2 return of the spamm button..

Nä men seriöst spelet i sig saker som t,ex wvwvw och sådana saker är nice,, men efter att ha spelat Tera så kommer inget hotkey mmo vara detsamma..

Svårt att ta dig seriöst när du utalar dig om ett spel du inte spelat!, Tera blir nog oxå bra, lite mkt troll bara.

Hot-key MMO brukar mena att man står still och spammar sina rotations, I GW2 har du ingen dedikerad healer så om du inte dodgar så dör du, du har inte heller nån auto-aim så om du gör en lunge framåt så måste du sikta. Har hört bra om combaten i Tera oxå, men i övrigt verkar inte mkt skilja från random MMOs.

Snodde inte Tera en del ingame material from Arenanet?


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Jag är super taggad inför släppet av GW2 det kommer att bli awesome vill jag medge

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av toast:
Skrivet av Natrium:

spelet borde heta Guild wars 2 return of the spamm button..

Nä men seriöst spelet i sig saker som t,ex wvwvw och sådana saker är nice,, men efter att ha spelat Tera så kommer inget hotkey mmo vara detsamma..

Svårt att ta dig seriöst när du utalar dig om ett spel du inte spelat!, Tera blir nog oxå bra, lite mkt troll bara.

Hot-key MMO brukar mena att man står still och spammar sina rotations, I GW2 har du ingen dedikerad healer så om du inte dodgar så dör du, du har inte heller nån auto-aim så om du gör en lunge framåt så måste du sikta. Har hört bra om combaten i Tera oxå, men i övrigt verkar inte mkt skilja från random MMOs.

Snodde inte Tera en del ingame material from Arenanet?

FZ skrev ngt om det för några veckor sedan.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av toast:
Skrivet av Natrium:

spelet borde heta Guild wars 2 return of the spamm button..

Nä men seriöst spelet i sig saker som t,ex wvwvw och sådana saker är nice,, men efter att ha spelat Tera så kommer inget hotkey mmo vara detsamma..

Svårt att ta dig seriöst när du utalar dig om ett spel du inte spelat!, Tera blir nog oxå bra, lite mkt troll bara.

Hot-key MMO brukar mena att man står still och spammar sina rotations, I GW2 har du ingen dedikerad healer så om du inte dodgar så dör du, du har inte heller nån auto-aim så om du gör en lunge framåt så måste du sikta. Har hört bra om combaten i Tera oxå, men i övrigt verkar inte mkt skilja från random MMOs.

Snodde inte Tera en del ingame material from Arenanet?

Nej, NCSoft som är utgivare/producenter för många MMOs och däribland GW2 (och andra typer av spel) anklagade några föredetta anställda som hade arbetat på Lineage3 för att ha stulit med sig art & kod när de sedan började arbeta för Tera.

En kul grej är att en av grundarna för Arena.Net & som oxå jobbade på GW1, Patrick Wyatt, är nånsorts Chef på En Masse Entertainment som utvecklar Tera projektet. Precis som de andra 2 grundarna av A.net kom Patrick Wyatt först från Blizzard.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Jah... 2-0 till Gw2 lätt..

Tera har onödigt mycket actionbars såsom alla Mmos.. Ser inte njutbart ut någonstands.. PvE verkar vara alldeles för enkelt till skillnad mot Gw2 som har lite mer utmanande. Och Pvp var som att titta på wow...

Gw 2 vann överlägset..


signatur

The spiders won,t find us here.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

ohh jag vill så gärna testa PvP


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

12
Skriv svar