"Peter Molyneux är en av de mest felciterade personerna"

Robot
"Peter Molyneux är en av de mest felciterade personerna"

Fable-serien är i goda händer insisterar de ursprungliga skaparna, trots att Peter Molyneux lämnat Lionhead.

#fable-the-lost-chapters, #lionhead, #big-blue-box, #another-place-productions, #22-cans, #fable-the-journey


Medlem
"Peter Molyneux är en av de mest felciterade personerna"

Kan inget annat än gilla den här mannen, en av få som fortfarande brinner för att utveckla spel och det är väldigt sällsynt att se numera i denna pengagiriga bransch.

Håller med. Det är sällan jag har tid att spela igenom hans spel, men jag älskar passionen och glöden han har för mediet... även om jag inte alltid håller med honom i sak så förtjänar han all respekt.

Medlem

Fel citerade eller inte, han är onekligen en av dom mest citerade för i huvud taget, så då är det inte kanske så konstigt att han blivit "fel citerad" fler gånger.

Men nog köper jag att han gillar det han gör, få är väll dom som är lika entusiastiska, men det skulle ju vara kul om man fick höra annat folks idéer ibland med.

Medlem

Dungeon Keeper 3 Plz
Black & White 3 Plz

Medlem

Han är en av de personer nuförtiden inom spelbranchen som jag tycker är rolig att lyssna på. Just för att han verkligen har sån brinnande passion för spel.


signatur

Nämen!

Inaktiv

Gillade aldrig Fable serien tyvärr, men Populus, Theme Park, Dungeon Keeper, Black and White.

Den här mannen vet hur man gör "guda spel", jag spenderade majoriteten av mina ungdoms år med att lira hans spel, specielt Dungeon Keeper :).

Medlem

Spelvärldens störste glidare! Sättet han slinker undan obekväma frågor på för att istället styra hela konversationen mot ett tillfälle där han redan innan förberett något "over the top"-galet statement vilket totalt omintetgör alla tvivel...genialt. Enbart hans entré på senaste E3 gjorde kvällen till guld. Kort sagt, skön kille!

Medlem

Jag kommer sakna honom när han går i pension

Medlem
Skrivet av Susurrous:

Spelvärldens störste glidare! Sättet han slinker undan obekväma frågor på för att istället styra hela konversationen mot ett tillfälle där han redan innan förberett något "over the top"-galet statement vilket totalt omintetgör alla tvivel...genialt. Enbart hans entré på senaste E3 gjorde kvällen till guld. Kort sagt, skön kille!

Haha, det låter som du beskriver en Svensk politiker om man läser det fetstilta!


signatur

Nämen!

Medlem

Ja, säga vad man vill om hans spel men det är svårt att göra annat än gilla snubben

Medlem

Den enda inom spelvärlden värd att citera

Medlem

kan dom inte göra en uppföljare till GeneWars det va ett kul spel tycker jag men vet inte om någon annan gjör det för det är nog det minst sålda bullfrog spelet tror ja. börjar faktiskt tycka att peter är en episk skitsnackare men som sagt så borde han inte prata så mkt så blir det inga konstigheter och folk blir inte så besvikna på spelen som inte håller va det lovas. Dungeonkeeper får vi nog aldrig se en uppföljare på för den licensen har la ett china företag som skulle göra ett mmo av spelet om ja inte mins fel men man kan ju hoppas på GeneWars 2 BW 3 ett nytt theme park o theme hospital... o så klart som gammla bullfrog spel så ska det ju finnas på svenska med hehe,

Medlem

inte bara obekväma frågor han slinker undan, byter arbetsplats rätt frekvent oxå..?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Dungeon Keeper 3 Plz
Black & White 3 Plz

Det där får du nog ta upp med EA.

Medlem

Äh, give him a break! Han är en av de få inom spelindustrin med faktisk karisma och genomlysande passion för det han gör! Finns ju stora svin därute som troligtvis inte ens rört en spelkontroll.

Redaktör
Skrivet av toast:

inte bara obekväma frågor han slinker undan, byter arbetsplats rätt frekvent oxå..?

#Bullfrog i slutet av 80-talet, #Lionhead 1998, och nu #22 Cans.


signatur
Medlem

"Felciterad", lol. Det är snarare så att han sagt helt sanslösa saker. Vilket har lett att ingen kan tro på vad han säger längre.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av toast:

inte bara obekväma frågor han slinker undan, byter arbetsplats rätt frekvent oxå..?

#Bullfrog i slutet av 80-talet, #Lionhead 1998, och nu #22 Cans.

Då hade jag fel, Trodde det var många fler, hmm vem kan jag ha blandat ihop honom med då Richard Garriot? ne jag vet inte varför jag fått för mig att Molyneux hade bytt bolag ofta? Skulle ha försökt bekräftat mina tankar innan jag postade så hade jag sluppit bära dumstrut nu..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

1
Skriv svar