John Romero twittrar om ny old school-pangare

Robot
John Romero twittrar om ny old school-pangare
Medlem
John Romero twittrar om ny old school-pangare

Romera?

Inaktiv

Är det Oscar Romero?


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Warren Spector känner man ju igen såklart! Men den andra killen har jag lite svårare att placera. Vacker bild på honom iaf.

MFZ
Medlem

John Romero: "Jag är färdig med hardcore-spelarna"

så, om det nu är oldschool och casual.. lär det bli duktigt tråkigt (imho).


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

tom hall? Och Spector?

Sen så ska man ska inte gnälla så mycket på Romero, Han fick ta smällen för väldigt mycket skit som han inte kunde rå för.

GameSpot hade en sjukt bra artikel om vad som gick åt helvete på Diakatana - och varför
tror att den hette "Knee deep in a dream"

Medlem

Frågan är väl om inte detta också bara rinner ut i sanden?

Vad hände med JRs Severity, spelet som skulle förändra hela tävlingsspels genren?

http://www.youtube.com/watch?v=WYzi19ylLyE

Medlem

Tom Hall till vänster i alla fall. Också en viktig person gällande grundandet av FPS-gengren.

Hoppas på en uppföljare till gamla godingen Rise Of The Triad om jag får säga det själv
Jag tror dock att det utvecklades innan John Romero jobbade tillsammans med Tom Hall.
Tom jobbade för Apogee som utvecklade det spelet, så det är nog inte aktuellt i just detta sammanhang.

Medlem

Gabe: They will break upon this platform like water on rock. Kotick's hordes will pillage and burn, we’ve seen it before. Mods can be resown. Maps rebuilt. Within these firewalls we will outlast them.

Notch: They do not come to destroy PC mods or levels; they come to destroy its games. Down to the last indie title.

Gabe:[Whispered] What would you have me do? Look at my PC gamers. Their courage hangs by a thread. If this is to be our end then I would have them make such an end as to be worthy of remembrance.

Notch: Send out tweets, my lord, you must call for aid.

Gabe: And who will come? Warren Spector? Tim Schafer? We are not so lucky in our friends as you. The old alliances are dead.

Notch: Romero will answer.

Gabe: Romero?! Where was Romero when ID Software fell, where was Romero when EA, Sony, Microsoft, Ubisoft, Activision closed in around us! No, my lord Notch. We are alone.

MFZ
Medlem
Skrivet av Abbey:

Frågan är väl om inte detta också bara rinner ut i sanden?

Vad hände med JRs Severity, spelet som skulle förändra hela tävlingsspels genren?

http://www.youtube.com/watch?v=WYzi19ylLyE

vilken skojjare!


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Kul att höra! John Romero är en av de tyngsta pc-spelsutvecklarna någonsin, det kan inget Daikatana i världen ta ifrån honom. Kan definitivt bli värt att hålla ögonen på .)

Medlem

att John Romero inte lägger ner snart visst han var stor för 10-20år sedan men har inte gjort något vettigt spel sedan dess, allt han gör är att säga massa skit som folk skriver om.

Medlem

Doom, Quake säger allt! Romero is the king, hell make u his bitch

Medlem

Som gammalt fan av Doom/Quake tycker jag detta låter kanon...MEN jag tror tyvärr att hans tid som groundbreaker är förbi.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Branchens mest överskattade person. Och för fan. Klipp dig!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Skrivet av Eisenhart73:

Branchens mest överskattade person. Och för fan. Klipp dig!

Doom, Quake, Wolfenstein... ringer några klockor? Få personer har haft så stor betydelse för den tidiga FPS-genren som John Romero, men om du fortfarande vidhåller att han är "överskattad" får du mer än gärna argumentera för din sak. Jag är idel öra.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Eisenhart73:

Branchens mest överskattade person. Och för fan. Klipp dig!

Doom, Quake, Wolfenstein... ringer några klockor? Få personer har haft så stor betydelse för den tidiga FPS-genren som John Romero, men om du fortfarande vidhåller att han är "överskattad" får du mer än gärna argumentera för din sak. Jag är idel öra.

Jo det är sant - dock vill jag personligen påstå att dessa personer trotts sina historiska spel är passe' vad det gäller speltillverkning. Man kan bara inte leva på sina tidigare verk.

Sen vad det gäller Doom/Wolfenstein/Quake så råder det definitivt ingen tvekan om att dessa är milstolpar inom PC gaming (gaming överhuvudtaget vill jag dock påstå..),


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Eisenhart73:

Branchens mest överskattade person. Och för fan. Klipp dig!

Doom, Quake, Wolfenstein... ringer några klockor? Få personer har haft så stor betydelse för den tidiga FPS-genren som John Romero, men om du fortfarande vidhåller att han är "överskattad" får du mer än gärna argumentera för din sak. Jag är idel öra.

Jo det är sant - dock vill jag personligen påstå att dessa personer trotts sina historiska spel är passe' vad det gäller speltillverkning. Man kan bara inte leva på sina tidigare verk.

Sen vad det gäller Doom/Wolfenstein/Quake så råder det definitivt ingen tvekan om att dessa är milstolpar inom PC gaming (gaming överhuvudtaget vill jag dock påstå..),

Frågan var om John Romero var överskattad eller ej – inte om hur pass bra/dålig hans output varit de senaste åren. Jag håller självklart med om att han inte gjort något direkt groundbreaking de senaste ~fem åren eller mer (vad jag minns i alla fall), men det förtar inte det enorma inflytande han haft tidigare.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Gabe: They will break upon this platform like water on rock. Kotick's hordes will pillage and burn, we’ve seen it before. Mods can be resown. Maps rebuilt. Within these firewalls we will outlast them.

Notch: They do not come to destroy PC mods or levels; they come to destroy its games. Down to the last indie title.

Gabe:[Whispered] What would you have me do? Look at my PC gamers. Their courage hangs by a thread. If this is to be our end then I would have them make such an end as to be worthy of remembrance.

Notch: Send out tweets, my lord, you must call for aid.

Gabe: And who will come? Warren Spector? Tim Schafer? We are not so lucky in our friends as you. The old alliances are dead.

Notch: Romero will answer.

Gabe: Romero?! Where was Romero when ID Software fell, where was Romero when EA, Sony, Microsoft, Ubisoft, Activision closed in around us! No, my lord Notch. We are alone.

Hahaha! Made my day.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Eisenhart73:

Branchens mest överskattade person. Och för fan. Klipp dig!

Doom, Quake, Wolfenstein... ringer några klockor? Få personer har haft så stor betydelse för den tidiga FPS-genren som John Romero, men om du fortfarande vidhåller att han är "överskattad" får du mer än gärna argumentera för din sak. Jag är idel öra.

Jo det är sant - dock vill jag personligen påstå att dessa personer trotts sina historiska spel är passe' vad det gäller speltillverkning. Man kan bara inte leva på sina tidigare verk.

Sen vad det gäller Doom/Wolfenstein/Quake så råder det definitivt ingen tvekan om att dessa är milstolpar inom PC gaming (gaming överhuvudtaget vill jag dock påstå..),

Frågan var om John Romero var överskattad eller ej – inte om hur pass bra/dålig hans output varit de senaste åren. Jag håller självklart med om att han inte gjort något direkt groundbreaking de senaste ~fem åren eller mer (vad jag minns i alla fall), men det förtar inte det enorma inflytande han haft tidigare.

Helt klart - jag förnekar definitivt inte hans inflytande


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Avtr:

Warren Spector känner man ju igen såklart! Men den andra killen har jag lite svårare att placera. Vacker bild på honom iaf.

Tom Hall, medgrundare till Ion Storm och Id Software.

Skrivet av Sapiens:

Gabe: They will break upon this platform like water on rock. Kotick's hordes will pillage and burn, we’ve seen it before. Mods can be resown. Maps rebuilt. Within these firewalls we will outlast them.

Notch: They do not come to destroy PC mods or levels; they come to destroy its games. Down to the last indie title.

Gabe:[Whispered] What would you have me do? Look at my PC gamers. Their courage hangs by a thread. If this is to be our end then I would have them make such an end as to be worthy of remembrance.

Notch: Send out tweets, my lord, you must call for aid.

Gabe: And who will come? Warren Spector? Tim Schafer? We are not so lucky in our friends as you. The old alliances are dead.

Notch: Romero will answer.

Gabe: Romero?! Where was Romero when ID Software fell, where was Romero when EA, Sony, Microsoft, Ubisoft, Activision closed in around us! No, my lord Notch. We are alone.

Väldigt bra skrivet, om det nu är du som har skrivit det...

Medlem
Skrivet av asdfg:

Väldigt bra skrivet, om det nu är du som har skrivit det...

Tror det var Tolkien som skrev det, jag bytte bara ut lite av orden ;).

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av asdfg:

Väldigt bra skrivet, om det nu är du som har skrivit det...

Tror det var Tolkien som skrev det, jag bytte bara ut lite av orden ;).

HAHA!

1
Skriv svar