Fenomenala lanseringssiffror för Mass Effect 3

Robot
Fenomenala lanseringssiffror för Mass Effect 3

Branschföretaget Chart-Track avslöjar att Mass Effect 3-lanseringen var större än de båda föregångarnas i Storbritannien – tillsammans!

#bioware, #mass-effect-3


Medlem
Fenomenala lanseringssiffror för Mass Effect 3

Ja första halvan av spelet har iaf. levt upp till förväntningarna, är lite oroad av all klagan över hur pass uselt slutet ska vara men det ska ju finnas flera.

Medlem

Något som EA verkligen inte förtjänar, fanns en tid då de tveklöst gjorde det men den tiden är sedan länge förbi. Hade jag vetat hur det skulle gå med denna bransch när jag var yngre hade jag nog helt struntat i att vara en del av den.

Medlem

Spelet är fantastiskt kul och bra tills man kommer till sluttampen då blir man tyvärr besviken..

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Något som EA verkligen inte förtjänar, fanns en tid då de tveklöst gjorde det men den tiden är sedan länge förbi. Hade jag vetat hur det skulle gå med denna bransch när jag var yngre hade jag nog helt struntat i att vara en del av den.

Oj så sanna ord, håller verkligen med! Som i denna filmen, slutet gör en nästan gråtfärdig....

http://www.penny-arcade.com/patv/episode/an-open-letter-to-ea...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Något som EA verkligen inte förtjänar, fanns en tid då de tveklöst gjorde det men den tiden är sedan länge förbi. Hade jag vetat hur det skulle gå med denna bransch när jag var yngre hade jag nog helt struntat i att vara en del av den.

Skulle precis skriva detta. Håller helt och hållet med!

http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

Medlem

Stora kända spel säljer oavsett kvalité, eller restriktioner med DLC. Synd bara att folk gärna köper först och tänker efter sedan, annars hade vi nog sett en annan spelutveckling än vi ser idag.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Stora kända spel säljer oavsett kvalité, eller restriktioner med DLC. Synd bara att folk gärna köper först och tänker efter sedan, annars hade vi nog sett en annan spelutveckling än vi ser idag.

Spelet är också väldigt bra. Skulle kunna bli bli årets bästa spel i sin katerori. Med en så här stor produktion är det inte konstigt att dom inte tar så stora risker.

Spelen blir bara bättre och bättre imo, finns också en enorm mängd indie-spel nuförtiden för den som tröttnar på de stora titlarna

Medlem

Jag känner mig besviken av ME3 baserat på det jag spelat det hittils... ME2 var bättre...

Medlem

Förvånar mig icke. Ett utmärkt spel rakt igenom. Slutet, särskilt mittengången, var det bästa slut i något spel. Skönt med en utvecklare som vågar vara lite nyskapande.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Stora kända spel säljer oavsett kvalité, eller restriktioner med DLC. Synd bara att folk gärna köper först och tänker efter sedan, annars hade vi nog sett en annan spelutveckling än vi ser idag.

Fast dom köper ju faktiskt för att de tycker det är bra. Folk kan skälla hur mycket de vill men man ser tydligt vad de verkligen tycker är bra på hur de spenderar pengar. Det kostar ju ingeting att skälla och kräva.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det här är ett av de bästa spel jag har spelat i sin genre på PC. Jag tycker att de är enkelt att lära sig vad som har hänt och vilken roll de andra karaktärerna har om man är lite nyfiken och tar del av all information som kommer fram.

Det är också enkelt att fatta tycke för vissa karaktärer som gör spelet mer intressant. Jag kan säga att i slutsekvenserna när man har fått med Krogan i kriget mot Reapers- så fällde jag en tår för första gången i mitt liv när man SPELAR ETT SPEL. Det blev dock en sorts antiklimax när man skulle försöka förklara händelserna till en ointresserad fru i tv-soffan.

Jag har spelat 1-2 timmar ME1 på Xbox360 tidigare, så mina förväntningar var kanske inte på samma nivå som hos fansen, som är väldigt insatta i ME världen. Bioware har iaf lyckats med att nå en bredare målgrupp, då jag inte klarade av att spela ettan.

Spontana reaktioner från en ny spelare tills nu:

Bra

+ Sättet hur man berättar storyn
+ Det är lätt att fatta tycker för raser/karaktärer som i sin tur gör mig mer nyfiken på att luska ut mer
+ Stabil funktionalitet på en 2-5 år gammal dator (prestanda,connectivity)

Dåligt

- Valen man gör under spelets gång verkar inte ha så stor påverkan på konsekvenserna
- Gameplay (i strid tex, så är det lite klumpigt att styra med mus+tangentbord)
- Sidoquests (probe's exl) - detta kunde man utvecklat lite till på hur man får questen och genomför dessa.

Hårdvara:

Samsung 22" LCD
2x 64GB SSD RAID 0
Asus P5E Deluxe
Intel Q8400 3,2Ghz
Asus 560Ti
Corsair 650W

Uppkoppling: Telia fiber 100/10

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av PcGamer:

Något som EA verkligen inte förtjänar, fanns en tid då de tveklöst gjorde det men den tiden är sedan länge förbi. Hade jag vetat hur det skulle gå med denna bransch när jag var yngre hade jag nog helt struntat i att vara en del av den.

Skulle precis skriva detta. Håller helt och hållet med!

http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

haha, Anti EA
jävla dagisbarn, skrattretande löjligt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av PcGamer:

Något som EA verkligen inte förtjänar, fanns en tid då de tveklöst gjorde det men den tiden är sedan länge förbi. Hade jag vetat hur det skulle gå med denna bransch när jag var yngre hade jag nog helt struntat i att vara en del av den.

Skulle precis skriva detta. Håller helt och hållet med!

http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

haha, Anti EA
jävla dagisbarn, skrattretande löjligt

Tror nog att jag är både äldre än vad du är och har nog lagt ut mer pengar på spel än vad du gjort. Det som är skrattretande löjligt är personer som går med på vad som helst bara för att få spela det där nya grymma spelet, det om något är löjligt.

själv växte jag upp med C64,Amiga och PC
det är patetiskt att vuxna människor lägger ner energi & hata företag för att dom inte "gör" som DU VILL...

du kanske borde hitta en ny hobby? samla frimärken eller nått...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Floppydisk:

Jag kan säga att i slutsekvenserna när man har fått med Krogan i kriget mot Reapers- så fällde jag en tår för första gången i mitt liv när man SPELAR ETT SPEL. Det blev dock en sorts antiklimax när man skulle försöka förklara händelserna till en ointresserad fru i tv-soffan.

Jag råkade faktiskt ut för precis samma sak med just krogans, men jag försökte förklara för en kollega istället för en fru

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av PcGamer:

Något som EA verkligen inte förtjänar, fanns en tid då de tveklöst gjorde det men den tiden är sedan länge förbi. Hade jag vetat hur det skulle gå med denna bransch när jag var yngre hade jag nog helt struntat i att vara en del av den.

Skulle precis skriva detta. Håller helt och hållet med!

http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

haha, Anti EA
jävla dagisbarn, skrattretande löjligt

Tror nog att jag är både äldre än vad du är och har nog lagt ut mer pengar på spel än vad du gjort. Det som är skrattretande löjligt är personer som går med på vad som helst bara för att få spela det där nya grymma spelet, det om något är löjligt.

själv växte jag upp med C64,Amiga och PC
det är patetiskt att vuxna människor lägger ner energi & hata företag för att dom inte "gör" som DU VILL...

du kanske borde hitta en ny hobby? samla frimärken eller nått...

Spel är ingen hobby för mig, jag hade aldrig lagt ut så mycket pengar och så mycket tid på en simpel hobby. För dig kanske den är det men verkligen inte för mig.

Nej vad som är patetiskt är att bolagen kan ändra våra lagar och folk som resonerar som du gör inte reagerar, att dessa sedan kommer och klagar trots att många redan varnat dom det är ännu mer tragiskt. Jag hatar inte EA, jag ogillar bara deras agerande mot sina kunder, jag har sedan länge gått över till att köpa deras spel till ett pris jag anser de vara värda och kunde inte bry mig mindre om detta företag. Fortsätt du försvara dessa bolag, så får vi se hur framtiden blir, finner ingen som helst anledning att föra en debatt med dig längre för det är uppenbart att du inte kan se båda sidor av myntet.

Men fine låt lagar som ACTA gå igenom, kom inte sedan och klaga på att medicinen blir dyrare. Sedan kan du tycka det är löjligt eller inte, det här handlar om så mycket mer än bara något sabla spel, det handlar om vår yttrandefrihet, om vår framtid.

Medlem

Ja, spelet är faktiskt bra, trots lite halvkassa animationer, rent ut sagt dålig CGI i cutscenes och ett minst sagt "billigt" slut på spelet.

Kan man bortse från det så har man många timmar riktigt bra underhållning framför sig.

Medlem

Mycket gnäll blir det. Jag tycker faktiskt att det är betydligt bättre än tvåan så här långt.

Medlem
Skrivet av Xion:
Skrivet av Floppydisk:

Jag kan säga att i slutsekvenserna när man har fått med Krogan i kriget mot Reapers- så fällde jag en tår för första gången i mitt liv när man SPELAR ETT SPEL. Det blev dock en sorts antiklimax när man skulle försöka förklara händelserna till en ointresserad fru i tv-soffan.

Jag råkade faktiskt ut för precis samma sak med just krogans, men jag försökte förklara för en kollega istället för en fru

Det är ju förfärligt. Vi får hitta fler digitala självsfränder som uppskattar denna typen berättelser och lever in i dessa. Nu ska jag fortsätta med kampanjen med nästa ras där vid galax kanten. Först måste jag "probe'a" några planeter Risken finns att jag springer runt på skeppet och pratar med alla istället..... så är klockan 00:00

1
Skriv svar