Se gameplay från Mechwarrior Online

Robot
Se gameplay från Mechwarrior Online

Gigantiska stålkolosser som regnar raketer och sprejar varandra med lasrar, direkt i FZ:s filmarkiv.

#mechwarrior-online, #piranha-games, #mechwarrior, #call-of-duty, #diablo


Medlem
Se gameplay från Mechwarrior Online

Såg rätt ballt ut, ska bli kul när det går att testa

Medlem

Skall bli intressant att se vad de har att komma med för att skilja sig från mwll moddet till crysis wars.

Medlem

le me: "en mix av Mechwarrior, Call of Duty och Diablo?...fffffffffff"

kollar le video

*everything went better than expected*

Pansarknekt
Skrivet av Wartex:

le me: "en mix av Mechwarrior, Call of Duty och Diablo?...fffffffffff"

kollar le video

*everything went better than expected*

WÖrd! Det här såg extremt lovande ut. Såg mer likt ut MW3 än MW4 när det gäller pace vilket är väldigt willkommet! thumbs up all the way.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Ser riktigt bra ut, fördärva nu inte det här spelet med att anpassa det till en så stor målgupp som möjligt, med andra ord "fördumma" inte denna IP.

Inaktiv

Verkar lovande.

Men varför har de lagt HUD:en ovanpå instrumentpanelen? Ser knasigt ut.

Medlem

en bushwhacker med flametrhover och nån laser special designad för att överhetta stora bulkiga mechar, det är min plan, är ju inte så hig på namnen men jag tror en av dom små snabba hette så..om man möter en liten mech får man ju fly för då är man chanslös...kanske inget vidare med über speciliserade mechar?

Inaktiv

Ser riktigt kul ut - Testade Crysis Wars modden men den communityn va ju stel som en råtta som fastnat i frysen.

Dvs Man fick INGEN hjälp alls - (förutom massa grekiska i mina öron, som egentligen va benämningar på vapen - mechs m.m) Så avinstallerade det DIRR

Men det här ser lovande ut , ska nog testas - dock så kommer ju planetside 2 också snart - sen tera online - sen guild wars 2 - HUR FAN SKA JAG HINNA MED OCH SPELA ALLT?!


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Ser roligt ut! Om det har samma känsla som de gamla spelen så skall detta inhandlas.

Undrar om den gamla taktiken att låsa alla vapensystem på motståndarens ben fungerar? Jag menar, när man blåst bort ett ben så har han lite svårt med att manövrera.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Dvs Man fick INGEN hjälp alls - (förutom massa grekiska i mina öron, som egentligen va benämningar på vapen - mechs m.m) Så avinstallerade det DIRR

Det är ju precis samma kontroller och koncept som i de första Mechwarrior-spelen till DOS. Om du inte har koll på serien alls så kanske det är lite överoptimistiskt att folk skall hålla dig i handen när det finns en wiki. Men för någon som har spelat ett MW-spel tidigare tar det högst några minuter att sätta sig in i.

Inaktiv
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Dvs Man fick INGEN hjälp alls - (förutom massa grekiska i mina öron, som egentligen va benämningar på vapen - mechs m.m) Så avinstallerade det DIRR

Det är ju precis samma kontroller och koncept som i de första Mechwarrior-spelen till DOS. Om du inte har koll på serien alls så kanske det är lite överoptimistiskt att folk skall hålla dig i handen när det finns en wiki. Men för någon som har spelat ett MW-spel tidigare tar det högst några minuter att sätta sig in i.

Ja nu menar jag ju inte riktigt att dom ska "hålla mig i handen" utan menar mera att dom kan ju ialf svara på en sån liten fråga som : Vilken "mech" ska jag använda om jag vill vara i front linjen? eller vilken mech ska jag ha om jag vill ha massor av misiler. Jag menar hur svårt kan det va att svara på en sån sak lite snabbt?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Dvs Man fick INGEN hjälp alls - (förutom massa grekiska i mina öron, som egentligen va benämningar på vapen - mechs m.m) Så avinstallerade det DIRR

Det är ju precis samma kontroller och koncept som i de första Mechwarrior-spelen till DOS. Om du inte har koll på serien alls så kanske det är lite överoptimistiskt att folk skall hålla dig i handen när det finns en wiki. Men för någon som har spelat ett MW-spel tidigare tar det högst några minuter att sätta sig in i.

Ja nu menar jag ju inte riktigt att dom ska "hålla mig i handen" utan menar mera att dom kan ju ialf svara på en sån liten fråga som : Vilken "mech" ska jag använda om jag vill vara i front linjen? eller vilken mech ska jag ha om jag vill ha massor av misiler. Jag menar hur svårt kan det va att svara på en sån sak lite snabbt?

Tycker jag absolut att de borde kunna göra, finns ju de som inte var många år gamla när de här spelen var som populärast. Dålig stil är det enda jag kan säga och jag är själv uppväxt med den här typen av spel. Men som någon nämnt tidigare finns denna om du skulle vilja köra spelet igen http://wiki.mechlivinglegends.net/index.php?title=Main_Page

Medlem

Synd att det likt det turbaserade strategispelet som släpps är PvP only med någon form av F2P. Ge mig ett nytt Mechwarrior med singleplayer, gärna Mercenaries form så man får shoppa loss. Med en modern grafikmotor som har stöd för dynamisk förstörelse av terräng och byggnader kunde det verkligen bli hur bra som helst, men sitta o spela några random deathmatches med unlocks och köpa gear för pengar? Nejtack.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Ja nu menar jag ju inte riktigt att dom ska "hålla mig i handen" utan menar mera att dom kan ju ialf svara på en sån liten fråga som : Vilken "mech" ska jag använda om jag vill vara i front linjen? eller vilken mech ska jag ha om jag vill ha massor av misiler. Jag menar hur svårt kan det va att svara på en sån sak lite snabbt?

Att döma ut hela spelet och omedelbart avinstallera det bara för att de du spelade med just då inte var särskilt benägna att svara på dina frågor (de kanske var upptagna med annat?) var inte lite förhastat av dig.

Nog för att det finns några rötägg precis som i alla communities men överlag så tycker jag att de flesta är hjälpsamma mot nybörjare. Jag personligen svarar gladeligen på frågor som en nybörjare har om jag inte är oerhört upptagen med att utkämpa en strid just då. Jag kan ha fel men du verkar vara den sortens person som vill ha allting serverat på ett silverfat omedelbart annars så ger du upp.

Det finns något som på engelska heter 'Learning by doing'. Jag skulle kunna berätta vilka mechar som jag föredrar i vissa situationer men det är inte alls säkert att de passar dig lika bra. Du dör inte (förutom virtuellt) av att prova dig fram litegrann.

Dessutom så ser det ju ut som att folk faktiskt försökte hjälpa dig men felaktigt trodde att du åtminstone var lite insatt i Battletech och dess förkortningar vilket de flesta är som provar på MWLL. Men istället för att göra lite research och prova på igen så ger du omedelbart upp och avinstallerar spelet DIRR (sic).

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Ja nu menar jag ju inte riktigt att dom ska "hålla mig i handen" utan menar mera att dom kan ju ialf svara på en sån liten fråga som : Vilken "mech" ska jag använda om jag vill vara i front linjen? eller vilken mech ska jag ha om jag vill ha massor av misiler. Jag menar hur svårt kan det va att svara på en sån sak lite snabbt?

Att döma ut hela spelet och omedelbart avinstallera det bara för att de du spelade med just då inte var särskilt benägna att svara på dina frågor (de kanske var upptagna med annat?) var inte lite förhastat av dig.

Nog för att det finns några rötägg precis som i alla communities men överlag så tycker jag att de flesta är hjälpsamma mot nybörjare. Jag personligen svarar gladeligen på frågor som en nybörjare har om jag inte är oerhört upptagen med att utkämpa en strid just då. Jag kan ha fel men du verkar vara den sortens person som vill ha allting serverat på ett silverfat omedelbart annars så ger du upp.

Det finns något som på engelska heter 'Learning by doing'. Jag skulle kunna berätta vilka mechar som jag föredrar i vissa situationer men det är inte alls säkert att de passar dig lika bra. Du dör inte (förutom virtuellt) av att prova dig fram litegrann.

Dessutom så ser det ju ut som att folk faktiskt försökte hjälpa dig men felaktigt trodde att du åtminstone var lite insatt i Battletech och dess förkortningar vilket de flesta är som provar på MWLL. Men istället för att göra lite research och prova på igen så ger du omedelbart upp och avinstallerar spelet DIRR (sic).

Okej okej : ) va inte BARA därför : ) . Hade andra spel som jag gillade mera men tog en paus på för att inte tröttna och hörde polare snacka galet om det liret , därav att jag testade, därav att jag blev lite shockad av den "tråkiga" communityn online och därav att jag installerade av det


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

FOR THE REPUBLIC!!!

1
Skriv svar