Gratistesta The Old Republic under helgen

Robot
Gratistesta The Old Republic under helgen

Veckoslutet fylls med ljussablar när första gratishelgen drar igång. Prova alla åtta klasser från och med torsdag.

#bioware, #star-wars-the-old-republic


Medlem
Gratistesta The Old Republic under helgen

Nice! Skall provar!

Medlem

Har de redan tappat så mycket folk så att de måste locka med gratishelger?

Medlem

Det lät intressant, tills jag såg att dom bara tillåter en att komma upp till level 15 innan spelet avbryts.

Medlem

spelet dör ju vid 50 så ... varför ska man spela det ?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Har de redan tappat så mycket folk så att de måste locka med gratishelger?

Kul med tanke på att wow sålde med direkt 10 gratis dagar vid köp av det, så de här inte så ovanligt tror jag

Medlem
Medlem

Är ju perfekt att det bara går till 15, då slipper man värdelösa lvl50

Medlem
Medlem

Säkert roligt för dem som inte hunnit testa och bra att dem släpper trail så tidigt imo... Fler borde göra detta.

Gillade inte spelet från betan så blir inte att testa för mig del.

Jahadu, det var en lång glanstid det spelet hade.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Har de redan tappat så mycket folk så att de måste locka med gratishelger?

Inte så att dom -kanske- kör såna här trials och gratis helger, enbart för att locka nya kunder? Och inte pga några påstådda "förlorade kunder" ?

Haters gonna hate...


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Jozo:

Har de redan tappat så mycket folk så att de måste locka med gratishelger?

Inte så att dom -kanske- kör såna här trials och gratis helger, enbart för att locka nya kunder? Och inte pga några påstådda "förlorade kunder" ?

Haters gonna hate...

Det var mest ett skämt. Jag är en enorm Star Wars-fanboy, men har ännu inte lirat TOR, så att jag vore en så kallad "hater" är bara fel.

Medlem

"Från klockan 06:01 på torsdagsmorgonen till och med 18:00 på måndagsmorgonen håller det på". Så hur är det egentligen? 18:00 eller 06:00 på måndag?

Medlem

Hmm, om det är så som folk säger så är det ju fruktansvärt klantigt av dom att inte ha höglvl content som i WoW vid spelsläpp. Som jag förstår så har dom ju apat efter WoW en hel del, så varför utelämna saker från världens framgångsrikaste MMORPG? Är ju lite som att ignorera facit.

Medlem

Kanske provar om jag orkar, vore iaf kul att se hur det ser ut.

Medlem

Ender, att påstå att wow hade mkt endgame-content före patcher är ju överdrift.

Medlem

Ok, där schabblade jag bort en hel post genom att trycka på fel knapp

Vill minnas att WoW hade 40-manna Molten Core redan vid release (även om jag inte är 100%), fanns iallafall där när jag dingade 60 med min första karaktär. Dessutom fanns det gott om instancer som faktiskt var svårare på den tiden, där man började samla på sig bättre gear. BWL kom väl kort därefter?
Nu vet jag ju inte vad som väntar en vid lvl 50 i TOR, men ifall dom inte har mer att göra än vad WoW hade vid releasen för 7 år sedan så har dom ju missat något vitalt. Klart man inte kan förvänta sig att ett nytt MMORPG idag ska vara lika finputsat som WoW varit de senaste 5-6 åren, det kommer alltid att vara lite trubbigt i början, men dom måste ju samtidigt se vilka koncept som gjort andra spel så framgångsrika som dom är/var.

Att inte ha något att göra när man når max lvl kan ju inte varit ett av de koncepten om man säger så.

Skrivet av Ender:

Ok, där schabblade jag bort en hel post genom att trycka på fel knapp

Vill minnas att WoW hade 40-manna Molten Core redan vid release (även om jag inte är 100%), fanns iallafall där när jag dingade 60 med min första karaktär. Dessutom fanns det gott om instancer som faktiskt var svårare på den tiden, där man började samla på sig bättre gear. BWL kom väl kort därefter?
Nu vet jag ju inte vad som väntar en vid lvl 50 i TOR, men ifall dom inte har mer att göra än vad WoW hade vid releasen för 7 år sedan så har dom ju missat något vitalt. Klart man inte kan förvänta sig att ett nytt MMORPG idag ska vara lika finputsat som WoW varit de senaste 5-6 åren, det kommer alltid att vara lite trubbigt i början, men dom måste ju samtidigt se vilka koncept som gjort andra spel så framgångsrika som dom är/var.

Att inte ha något att göra när man når max lvl kan ju inte varit ett av de koncepten om man säger så.

WoW hade både Onyxia och MC tillgängliga vid release.

Medlem

Synd att de gjorde ett vanligt grind-mmo av det hela. Skulle hellre sett ett rent SP-spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Synd att de gjorde ett vanligt grind-mmo av det hela. Skulle hellre sett ett rent SP-spel.

Spelar du det eller?

isf har du en "friend invite?" Läste att man kunde testa det redan nu isf.

Om någon vill eller har en friend invite så skulle jag uppskatta groft om någon kunde ge ut en : )


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv
Skrivet av SithSon:
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

För dom som undrar " Varför måste du röka en gås för?"
Well upplevelsen av spelet imo blir mycket bättre - Du flyter verkligen in i världen.

Meh herregud...
Gåsa du.
Eller gåsa inte.
De som gåsar känner till anledningen

Välkommen till Forumet btw : )
Enjoy Your stay


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

man kan tydligen invita för tre polare till en 7-dagars trial också....

Medlem

Som vanligt ett jävla gnäll så fort det står något om swtor.

Rättelse: som vanligt ett jävla gnäll så fort det står något om vilket spel som helst.
Det har blivit så negativ stämning på FZ att det inte ens är kul att läsa kommentarer längre.

Medlem

Synd det inte fungerar på frusna konton, hade man ju kunnat aktivera och leka lite i helgen, lagom lir.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Ender:

Ok, där schabblade jag bort en hel post genom att trycka på fel knapp

Vill minnas att WoW hade 40-manna Molten Core redan vid release (även om jag inte är 100%), fanns iallafall där när jag dingade 60 med min första karaktär. Dessutom fanns det gott om instancer som faktiskt var svårare på den tiden, där man började samla på sig bättre gear. BWL kom väl kort därefter?
Nu vet jag ju inte vad som väntar en vid lvl 50 i TOR, men ifall dom inte har mer att göra än vad WoW hade vid releasen för 7 år sedan så har dom ju missat något vitalt. Klart man inte kan förvänta sig att ett nytt MMORPG idag ska vara lika finputsat som WoW varit de senaste 5-6 åren, det kommer alltid att vara lite trubbigt i början, men dom måste ju samtidigt se vilka koncept som gjort andra spel så framgångsrika som dom är/var.

Att inte ha något att göra när man når max lvl kan ju inte varit ett av de koncepten om man säger så.

WoW hade både Onyxia och MC tillgängliga vid release.

Som var så lätta att komma in i.. Tog ju sin lilla tid att göra prequesten till dom..

Medlem
Skrivet av Eragord:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Ender:

Ok, där schabblade jag bort en hel post genom att trycka på fel knapp

Vill minnas att WoW hade 40-manna Molten Core redan vid release (även om jag inte är 100%), fanns iallafall där när jag dingade 60 med min första karaktär. Dessutom fanns det gott om instancer som faktiskt var svårare på den tiden, där man började samla på sig bättre gear. BWL kom väl kort därefter?
Nu vet jag ju inte vad som väntar en vid lvl 50 i TOR, men ifall dom inte har mer att göra än vad WoW hade vid releasen för 7 år sedan så har dom ju missat något vitalt. Klart man inte kan förvänta sig att ett nytt MMORPG idag ska vara lika finputsat som WoW varit de senaste 5-6 åren, det kommer alltid att vara lite trubbigt i början, men dom måste ju samtidigt se vilka koncept som gjort andra spel så framgångsrika som dom är/var.

Att inte ha något att göra när man når max lvl kan ju inte varit ett av de koncepten om man säger så.

WoW hade både Onyxia och MC tillgängliga vid release.

Som var så lätta att komma in i.. Tog ju sin lilla tid att göra prequesten till dom..

Hehe, MC hade ju bara en prequest, och Onyxia en questchain. Båda klassar jag iallafall som "content". Misstänker att TOR spelarna inte gnäller för att "...men det är ju en lång questchain här, vad jobbigt", eller "Vaddå, måsten man köra en instance INNAN man kan raida 40-manna?" Poängen är ju att det fanns endgame-content i WoW redan vid release, som dessutom räckte ett bra tag (samla på sig gear vs. 39 andra). Sedan dess har ju innehållet bara ökat, ända fram till idag, och det är detta jag menar att Bioware borde förutsett.

Moderator | Testpilot
Skrivet av fanboyen:

"Från klockan 06:01 på torsdagsmorgonen till och med 18:00 på måndagsmorgonen håller det på". Så hur är det egentligen? 18:00 eller 06:00 på måndag?

Vars får du 06.00 ifrån?

Det står ju klart och tydligt som du själv skrivit: "Från klockan 06:01 på torsdagsmorgonen till och med 18:00 på måndagsmorgonen håller det på"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av fanboyen:

"Från klockan 06:01 på torsdagsmorgonen till och med 18:00 på måndagsmorgonen håller det på". Så hur är det egentligen? 18:00 eller 06:00 på måndag?

Vars får du 06.00 ifrån?

Det står ju klart och tydligt som du själv skrivit: "Från klockan 06:01 på torsdagsmorgonen till och med 18:00 på måndagsmorgonen håller det på"

Du tycker inte att det vore lite underligt om klockan var 18:00 på måndag morgon? Tänk till.

Moderator | Testpilot
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av fanboyen:

"Från klockan 06:01 på torsdagsmorgonen till och med 18:00 på måndagsmorgonen håller det på". Så hur är det egentligen? 18:00 eller 06:00 på måndag?

Vars får du 06.00 ifrån?

Det står ju klart och tydligt som du själv skrivit: "Från klockan 06:01 på torsdagsmorgonen till och med 18:00 på måndagsmorgonen håller det på"

Du tycker inte att det vore lite underligt om klockan var 18:00 på måndag morgon? Tänk till.

Då är ju frågan, är tiden fel eller "morgon" fjantet?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar