Alan Wake har sålt över två miljoner

Robot
Alan Wake har sålt över två miljoner

Kan liknas vid en kultklassiker tycker utvecklarna själva – mer Alan Wake i framtiden är inte uteslutet!

#alan-wake, #remedy-entertainment, #alan-wakes-american-nightmare


Medlem
Alan Wake har sålt över två miljoner

Själv skulle jag vilja se ett nytt Noirespel från dem, då MP3 inte verkat ha ett uns kvar av den känslan.

Medlem

kul för remedy


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

"– Efter en långsam start har det börjat förändras till något väldigt positivt. Det har definitivt haft ben. Jag tror att narrativa upplevelser helt enkelt har en tendens till det. Alan Wake är som en kultklassiker kan man säga... Folk som har spelat och tyckt om historien känner ett behov av att berätta för sina vänner och andra gamers därute att de behöver testa den här upplevelsen, de behöver spela det, säger Oskari Häkkinen."

Tror nog att alla Youtube "Let´s Play" bidragit minst lika mycket om inte mer.

Medlem

Borde inte sålt Max Payne-serien.

Inaktiv

Första och enda specialutgåvan som verkligen gett mig något av riktigt värde imo.. Soundtracket är enormt bra imo, på CD-skiva dessutom och så följer det med en bok som är fiktivt skriven av en undersökande journalist ett år efter händelserna i spelet. Boken ger spelet ytterligare en dimension och det är ett intressant grepp att få läsa om något man själv upplevt ur "någon annans" perspektiv.

Tycker inte man ska jämföra AW med tex Resident Evil eller Silent Hill, de kanske går under samma genre men gameplaymässigt är det 3 helt skilda spel tycker jag. Alla har sin charm och AW är helt klar ett av mina favoritspel.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Köpte Aw på PC och har snart klarat igenom det och det är lätt ett av dom bästa spelen jag spelet. Top 5 helt klart <3


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Rekommenderas varmt!

KoP
Medlem

Välförtjänt. Borde dock ha sålt minst det dubbla.

Medlem

Var först lite sugen på att köpa detta på PC när jag såg att det kom på Steam.
Men såg en Let's Play på Youtube och tyckte att det verkade fånigt att lysa med ficklampa på monster och att kamera vinkeln var mycket märklig (säkert något jag skulle störa mig på. Älskar Batman och Mass Effect men har tex svår för att spela Dead Space, Vilket är synd för det verkar vara ett bra film, men mår lite illa av kameran haha)
Sen läste jag även att vissa säger att det är en dålig PC utgåva med lågupplösta texturer etc (klassisk "dålig konsol-port" syndrom?)

Eller är jag helt ute och cyklar?! Kommentera gärna ni som spelat det! Tack på förhand,

Medlem
Skrivet av PatSupreme:

Var först lite sugen på att köpa detta på PC när jag såg att det kom på Steam.
Men såg en Let's Play på Youtube och tyckte att det verkade fånigt att lysa med ficklampa på monster och att kamera vinkeln var mycket märklig (säkert något jag skulle störa mig på. Älskar Batman och Mass Effect men har tex svår för att spela Dead Space, Vilket är synd för det verkar vara ett bra film, men mår lite illa av kameran haha)
Sen läste jag även att vissa säger att det är en dålig PC utgåva med lågupplösta texturer etc (klassisk "dålig konsol-port" syndrom?)

Eller är jag helt ute och cyklar?! Kommentera gärna ni som spelat det! Tack på förhand,

Kameran är lite konstig i början innan man blir van vid den. Texturerna är lite blandat men oftast tycker jag det ser riktigt riktigt bra ut. Storyn är sjukt tung och riktigt medryckande. Ge det en chans.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

Jag spelade spelet på konsoll så kan inte säga något om hur det ser ut på PC. Däremot så var den inte så dålig så det störde och för mig var det storyn som grep tag i mig. Har iofs aldrig varit så kinkig på grafik, tycker spelglädje kommer i första hand.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Tycker inte alls om Alan Wake, önskar att Remedy hade fortsatt att göra max payne istället för detta.

Medlem

Gillade storyn men inte gameplayet. Samma fiender om och om igen... drygt med att behöva lysa på fienderna ett tag innan de går att döda... hade inte storyn varit fängslande hade jag inte spelat klart det


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av Blazter:

Gillade storyn men inte gameplayet. Samma fiender om och om igen... drygt med att behöva lysa på fienderna ett tag innan de går att döda... hade inte storyn varit fängslande hade jag inte spelat klart det

Tycker precis samma.

1
Skriv svar