Insamlingen för att återuppliva Wasteland är igång

Robot
Insamlingen för att återuppliva Wasteland är igång

Kickstarter-projekt för att göra ett nytt klassiskt 2D-rollspel har rullat igång – var med och bidra i utvecklingen till ett spel vars föregångare inspirerade Fallout!

#wasteland-2, #interplay, #fallout, #fallout-2


Medlem
Insamlingen för att återuppliva Wasteland är igång

Ja tack.

Medlem

50$ är en no-brainer för min del, underbart med en gammal hederlig box samt en riktigt manual!

Jag har skänkt 50 dollar med. Jag saknar gamla tiders 2D-RPG så obegripligt mycket.

Medlem

Äntligen!!! $50 är det lätt värt!

Edit: Tydligen är det $15 i frakt också för international shipping, inte att det skulle vara ett problem men så man är medveten iaf. Ser att det är 3 stycken också som betalat $10,000

Skribent

Spelutgivarna verkar tro att bara brunt slask i första person med diverse vapen säljer.

Edit: såg filmen nyss, lite smårolig var den faktiskt. Det är ju ungefär sådär man tänker sig att spelutvecklarna tänker, speciellt han som satt på fiket.
Ska lura ett tag på om jag har råd att bidra. En collectors edition box med tillhörande figur skulle nog passa jävligt bra i min nybörjade spelsamling

Edit2: Blev bara tvungen att posta den här länken med tanke på det Fargo pratar om och för att det är Fallout som "misshandlas" i detta fall. Jag gjorde en facepalm på riktigt när jag läste underrubriken på spelet.

Medlem

Innan jag läste vilka som ingår i detta team tänkte jag sponsra, efter att jag såg att det var självaste Stackpole kommer den siffran nog öka en hel del (hans X-Wing serie gav mig många timmars underhållning). Såg precis klart på DF´s Live sändning och jag ångrar verkligen inte mitt bidrag, jag har fullt förtroende för Shafers bolag.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Blev bara tvungen att posta den här länken med tanke på det Fargo pratar om och för att det är Fallout som "misshandlas" i detta fall. Jag gjorde en facepalm på riktigt när jag läste underrubriken på spelet.

FPS och jag som trodde det var ett turbaserat RPG, man lär sig något varje dag tydligen=).

Medlem

Kan bli grymt! Med tanke på alla timmar man lagt på Fallout 2, Icewind Dale samt Baldurs Gate så känns det nästan som ett måste att sponsra! På den tiden var man ju ung och fattig så finns en risk att de spelen inte var införskaffade på "rätt sätt" Det fick bli $115! Credits nästa ;o

Medlem

Sjukt bra.

Kickstarter-grejen är det bästa som har hänt spelvärlden på MÅNGA år. Först Tim Schafers succé och nu detta. Om spelen visar sig bli så bra som vi hoppas lär vi få se fler originella, efterlängtade uppföljare till gamla klassiker som spelutgivarna inte tror på. Det är nästan för bra för att vara sant!

Medlem

"spelet som spås bli det första old school-rollspelet i top down, 2D-perspektiv på evigheter."

Är 2010 evigheter?

Ni som är sugna på ett bra "old school" 2D RPG top down spel kan jag rekommendera:

Eschalon Book II
http://store.steampowered.com/app/25620/?snr=1_7_suggest__13

Personligen föredrar jag denna typ av spel. Större utmaning och mer "spel" jämfört med nyare varianter som känns som interaktiva filmer.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av sparriskrigaren:

Kickstarter-grejen är det bästa som har hänt spelvärlden på MÅNGA år. Först Tim Schafers succé och nu detta. Om spelen visar sig bli så bra som vi hoppas lär vi få se fler originella, efterlängtade uppföljare till gamla klassiker som spelutgivarna inte tror på. Det är nästan för bra för att vara sant!

Haha ja visst är det? lite för bra faktiskt...men lika bra att chansa då kan alla giriga dag1 dlc osv gå och begrava sig. Vi kunder, som är så kritiska får faktiskt betala innan och på något sätt vara med och bidra till utvecklingen, verkligen spännande!

Medlem

15$ från mig, vill ha

Inaktiv

Dom har fått $100 av mig och är beredd att slänga $100 till ifall dom ligger väldigt nära eller tar sig över $1500000 så att jag får spelet till Mac OS X. Har fullt förtroende Brian Fargo & Co och äntligen kanske jag får se ett värdigt post-apocalytiskt rpg sedan Fallout 2.

Medlem

Jag gav... för mycket

Medlem

Ni som skänker mer än 50$, tänk på att de vill ha 15$ för frakt utanför USA. så tex. om ni vill ha 50$-lådan så skänk 65$. Tänkvärt

Medlem

Jag har aldrig hört talas om Wasteland. Jag var 3 år gammal när det kom.
Jag donerade 50$ för att främja PC-utvecklare och för att 2D-RPG låter intressant.

Medlem

GE MIG så fort jag får lön och kan sluta äta coop pytt nästa fredag så ska jag donera minst $50 dollar till detta, alltså fy fan vad den här genren är bra.

Medlem

Körde aldrig originalet, men gillar upplägget med 2D RPGs och älskar fallout....så 15$ från mig fick de! Hoppas på hög kvalité när det väl kommer 2013.

Medlem

Äntligen är kickstarter live! Så sjukt glad av att se $500k inne redan! Detta spelet är vad jag bara vågar drömma om!
Gav 100 dollar själv, men tänkte inte på frakten. Kan man ändra på något sätt?

Medlem

Har aldrig spelat Wasteland men är ett stort fan av Fallout samt de andra spelen som använder sig av samma motor. Interplay har gett mig många grymma spel och några av de som nämns har jag också spelat som:

Castles, vill minnas att jag tyckte detta var grymt roligt
Battle Chess, Briljant koncept men man tröttnade ganska snabbt på själva action sekvensen efter att ha sett det ett antal gånger
Bard´s Tale, Gillade visserligen Dungeon Master mer men ett bra spel var det oavsett

Star Trek: 25th Anniversary har jag aldrig spelat men läst en hel del om. Damn, många grymma spel som hans Interplay gett mig, kan nog bli så att jag kommer dubbla summan jag gav till DF. Det finns hopp, jag gillar detta, utgivare ni borde lära er av dessa människor för även om ni kanske inte idag är i farozonen så finns det vissa av er som helt klart är ute på skör is.

Medlem
Skrivet av isma:

Äntligen är kickstarter live! Så sjukt glad av att se $500k inne redan! Detta spelet är vad jag bara vågar drömma om!
Gav 100 dollar själv, men tänkte inte på frakten. Kan man ändra på något sätt?

Du kan ändra så mycket du vill tydligen, fram till det datum som står, iaf läste jag att en del ändrade sin summa igår under DF´s Live sändning och detta bör gälla samtliga Kickstarter project och inte bara deras.

Medlem

Härligt! Tror det får bli 50$ för min del. Hoppas de tar stridssystemet+ grruppsystemet ifrån Baldurs Gate-serien. En perfekt kompromiss mellan turbaserat och realtid. Vissa vanliga standardfighter är trevliga att kunna "speeda" förbi. Spelmekaniskt är baldurs gate min favorit, men när det gäller spelmiljö/stämningen var fallout favoriten.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem

Självklart stöder man detta. Hoppas att det bli förstapersons strider med blodiga beskrivningar som i ettan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

100 pix från mig!
Om det ens kommer i närheten av Fallout 1 och 2 så är det garanterat väl investerade pengar!

Medlem

$100 från mig, har ju lirat igenom alla gamla spel han haft ett finger med i så jag ser fram emot detta

Medlem

Det verkar som en svensk är involverad som konceptartist för Wasteland 2. Kul.
http://andreewallin.com/portfolio


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Edit2: Blev bara tvungen att posta den här länken med tanke på det Fargo pratar om och för att det är Fallout som "misshandlas" i detta fall. Jag gjorde en facepalm på riktigt när jag läste underrubriken på spelet.

Oh, hädelse och kätteri! Jag har mailat en "arg lapp" till kundsupporten för att det är en sån dag idag. Slå på lyktstolpar och internet-rage, det är dagens melodi. Haka på ni andra med! http://www.discshop.se/kontakta_oss


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Nu vart jag väldigt sugen på 250 dollar dealen, så himla nice. Får dock skuldkänslor över att jag inte lade lite mer till DF om detta projekt får in ännu mer pengar än de fick (vilket det har potential att göra, knappt en dag har gått och de har fått in hälften av summan) fast å andra sidan kommer detta kosta en hel del mer.

12
Skriv svar