Före detta Playstation-chefen går till Microsoft

Robot
Före detta Playstation-chefen går till Microsoft

Microsoft avslöjar att de rekryterat tidigare Sony-chefen Phil Harrison – han ska nu ansvara för den europeiska Xbox 360-verksamheten.

#microsoft, #rare, #fable-the-lost-chapters, #lionhead-studios, #littlebigplanet, #heavy-rain, #uncharted, #infamous, #atari, #gaikai


Medlem
Före detta Playstation-chefen går till Microsoft

Ojdå.. Hehe..

Medlem

Jahaja, där brände han alla sina skepp... eller broar... eller vad det nu är man bränner.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Typiskt Microsoft. When you can´t beat them....buy them!

Medlem

Hela mitt förtroende för Sony och Playstation är inte värst högt längre(hade ingenting med nyheten att göra). Jag kan inte påstå att jag är värst glad för Microsoft heller, men det känns som att båda företagen blir allt mer lika mycket skit.

Inaktiv

Kan faktiskt hålla med ovanstående här:

Får en konstig känsla i magen nu när man tänker på 360 och ps3
I början så va det: OMG nya konsoler ! Det här kommer bli en GALET kul generation.

Nu får jag mera en bitter smak i munnen.

Hela den här generationen har varit fullt av:
Penga giriga devs
Dåliga ports till olika konsoler
Spel som varit så buggiga så det inte gått att spela
Patchar som har uteblivit helt
Devs som ljugit röven av sig för sina "spelare"
Nya eran av DLC - Dvs dom tar bort saker från spelet och vill ha cash för det ( vilket skämt)

Finns nog en hel del till som jag missat nu - Men ni förstår säkert.

Vill helst bara glömma den här generationen och titta mot nästa, men där av min konstiga känsla i magen.
Nästa generation kommer nog bli värre.... mycket värre.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jahaja, där brände han alla sina skepp... eller broar... eller vad det nu är man bränner.

cd skivor.

Medlem

Ta och klipp dig, du ser förjäävlig ut.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Byter man jobb så ofta? Verkar skumt.

KoP
Medlem
Skrivet av Palten:

Typiskt Microsoft. When you can´t beat them....buy them!

Han slutade jobba på Sony 2008. Därefter har han väl rätt att börja jobba vart som helst. Eller?
Du får det att låta som att han blivit utköpt direkt från Sony -> MS, vilket är felaktigt.

Inaktiv
Skrivet av Psykopatmullvad:

Byter man jobb så ofta? Verkar skumt.

Ingenting skumt alls. Får man upp lönen tillräckligt mycket och samtidigt inte trivs där man är så varför ska man jobba kvar? Det vore skumt däremot.

Förstår mig inte alls på folk som varit på samma ställe i flera år och inte trivs och bara gnäller över hur dåligt allting är. Snacka om att kasta bort sitt liv.

Inaktiv

Det blir mer och mer multiformat när det gäller spel, verkar vara detsamma med personal.

Han har nog en del Playstation hemligheter som han delar med sig av till MS.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Kan faktiskt hålla med ovanstående här:

Får en konstig känsla i magen nu när man tänker på 360 och ps3
I början så va det: OMG nya konsoler ! Det här kommer bli en GALET kul generation.

Nu får jag mera en bitter smak i munnen.

Hela den här generationen har varit fullt av:
Penga giriga devs
Dåliga ports till olika konsoler
Spel som varit så buggiga så det inte gått att spela
Patchar som har uteblivit helt
Devs som ljugit röven av sig för sina "spelare"
Nya eran av DLC - Dvs dom tar bort saker från spelet och vill ha cash för det ( vilket skämt)

Finns nog en hel del till som jag missat nu - Men ni förstår säkert.

Vill helst bara glömma den här generationen och titta mot nästa, men där av min konstiga känsla i magen.
Nästa generation kommer nog bli värre.... mycket värre.

Xboxen har ju klarat sig bra när det gäller buggiga spel, den konsol som lidit mest av multiformat är ju ps3an.
För övrigt har man själv helt klart vart nöjd med utbudet på ps3 och Xbox på denna generationen.

Fast man undrar ju hur länge man får behålla alla köpta spel på psn / xbla, om dom spelen hänger med på kontot till nästa generations konsoller.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Ett vanligt karriärshopp som folk gör i olika riktningar av olika skäl. Varför tror många att så fort en duktig (antar att han var duktig) försvinner så finns det ingen annan duktig att ta hans plats. Det gör det ju nästan alltid. Sån övertro på individer.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Byter ner sig helatiden?

Sony -> Atari -> Microsoft

Haha, nä skojja bara...men jag gillade verkligen Phil när han var talesperson för Sony i början

Medlem

Phil satsade väldigt hårt på sociala spel medan han var hos Sony. Det är tack vare honom spel som Singstar och Buzz financerades, vilket var extremt framgångsrika under slutet av PS2ans liv, men bara här i Europa. Varken Sony USA eller Sony Japan var intresserade. Vilket sedan visade sig vara något av ett misstag, om Sony Japan hade lyssnat mer på Phil så hade dom varit mer beredd på att möta Wii och ta en del av dess framgångssaga.

Nu vill Microsoft gå samma sociala väg med Kinect, så han kommer nog passa in rätt bra där hos Microsoft..

Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:

Phil satsade väldigt hårt på sociala spel medan han var hos Sony. Det är tack vare honom spel som Singstar och Buzz financerades, vilket var extremt framgångsrika under slutet av PS2ans liv, men bara här i Europa. Varken Sony USA eller Sony Japan var intresserade. Vilket sedan visade sig vara något av ett misstag, om Sony Japan hade lyssnat mer på Phil så hade dom varit mer beredd på att möta Wii och ta en del av dess framgångssaga.

Nu vill Microsoft gå samma sociala väg med Kinect, så han kommer nog passa in rätt bra där hos Microsoft..

Xbox har redan kopior av Buzz och Singstar, det är ju Scene it och Lips,

fast sen så finns ju inte så mycket mer av sociala spel på Xbox, och inte heller på ps3 vad man vet,
När det gäller att vara social via konsol så hade jag gärna sett en Home kopia på Xbox, det hade vart småkul, för man gillar Home på ps3.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Sociala spel vafan. Det känns rätt krystat alltihopa för att passa facebookarnas ídéer om vad som är socialt beteende. Blickarna går lik förbannat mot TVn även om man skrattar ihop.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar