Notch tror att det blir svårt att återupprepa Minecraft-succén

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Han får väl göra som alla andra gör med sina spel som går bra - en uppföljare. Minecraft 2.

Vad ska de göra då i så fall? lägga till cirklar till spelet? w0o0o0o
Tredje spelet blir triangle, tre.. triangle... FUCK YEAH!

Nä.. Minecraft för blir ett spel utan uppföljare, konceptet går inte att utveckla direkt..
Någonting de borde satsa mer på är visual effects, släppa HD versioner, lägga till bättre lightningeffects osv.

Medlem
Skrivet av Rolle:

Det tycker jag också. Notch var ju utvecklare i Wurm Online, varför inte fortsätta med sandbox konceptet och bygga ett nytt sandbox MMORPG som Wurm. Bättre grafik, INTE skriven i Java, smartare och enklare gameplay med ideér lånade från Minecraft. Shut up and take my money!

+1

Wurm Online var helt fantastiskt men började suga mer och mer när Notch lämnade det i sticket. I grunden är det ett betydligt mer fascinerande spelkoncept än Minecraft, om än inte lika tillgängligt för dampbarn som vill att allting skall ta max en sekund att utföra.
Ett spel som bygger på hur Wurm var innan "gold"-releasen och som för konceptet därifrån vore mycket välkommet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Öhm.... har detta nyhetsvärde? Mja, kanske för vissa. Jag glömmer att ALLT är nyheter eller intressant för någon.

För en person som sitter framför en dator i jobbet nästan hela dagarna blir jag bara glad när någonting skrivs som man kan läsa.

Medlem

Ifall notch är smart så tar han bara en stor summa av det han tjänat och investerar det i sin egen studio, och utvecklar ett minecraft med ny motor, med riktigt fin grafik, allt skalbart givetvis så man inte behöver en superdator, men kan utnyttja kraften av en superdator.

Och lägger ned tid på det, 10 år om det så krävs, för att göra det perfekt.

Medlem
Skrivet av Segas:

FZ.se, Notch's egen twitter! Vad hade den här "nyheten" egentligen för poäng? Att han dricker med sina vänner och inte har körkort?

Om det var allt du fick ut från den här nyheten så får du nog öva lite på din läsförståelse.

Medlem
Skrivet av Securion:

Varför inte FORTSÄTTA Minecraft succen? Släpp en HD version med (någorlunda) släta ytor (inte så fyrkantigt)?

Konceptet är ju BÄST, dvs överlev i en sandbox.

Minecraft är bara kul dom första två dagarna in-game, sen vet du att du kommer att överleva... ändra det så drar ni till er folk som inte bara är barnsligt förtjusta i att bygga lego.

Tycker de ska satsa på expansioner. Sätta fler som utvecklar rent content, samlar detta varje kvartal, säljer det för €5 så kanske spelet kan utvecklas lite snabbare. Finns ju oändligt med saker att lägga till men varje patch vi får märks att det är typ 2 personer eller något som knackar kod till.. Så jävla mycket som de skulle sälja kan de ju fan lätt ha 20 pers som arbetar konstant med minecraft.

Medlem

Personligen älskar jag minecraft men jag tror att jag kommer få ut minst lika mycket av Scrolls.
Scrolls tar ihop en rad olika saker som jag verkligen gillar och gör spel av det hela.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av T.Mani:

Han får väl göra som alla andra gör med sina spel som går bra - en uppföljare. Minecraft 2.

Vad ska de göra då i så fall? lägga till cirklar till spelet? w0o0o0o
Tredje spelet blir triangle, tre.. triangle... FUCK YEAH!

Nä.. Minecraft för blir ett spel utan uppföljare, konceptet går inte att utveckla direkt..
Någonting de borde satsa mer på är visual effects, släppa HD versioner, lägga till bättre lightningeffects osv.

Dom få inte ändra för mycket bara.. Det måste vara fyrkanter.. Ändra dom allt för mycket så blir det tråkigt till slut. Men jag längtar till hans nästa spel. Han kommer säkert göra ett bra spel, vi få bara hoppas att det blir bra ^^.

CTI
Medlem

"Notch förklarar att han antagligen kommer påbörja något helt nytt spel under sommaren. Tydligen verkar han fundera på ett rymdspel i Elite-stuk, men med mer fokus på skeppen."

Ohh Hell Yea gimme gimme gimme


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

tka
Medlem

Jag tycker det är trevligt och ovanligt att se en spelutvecklare med både självinsikt och verklighetsuppfattning som samtidigt vågar prata öppet om det trots att det uppenbart drar till sig en stor mängd trolls. Han lär iallafall undvika kommentarsfälten på sina intervjuer.

Medlem

Lägg pengarna på att sära på EADICE ... så att DICE blir ensam och EA inte rår om det företaget längre!

Medlem

Klart han kan bättre en detta! Nu när han har massa pengar kan han ju göra lite mer påkostade spel!
Jag önskar mig ett nytt spel som Är som Minecraft fast i next gen grafik och en blandning av shenmue och command & conquer!!!! Typ Du skapar en gubbe går omkring i en stad kommer ett gäng som börjar slåss du slår ner dom en av dom har en spade så du börjar hacka i gatan och bygger dig en militär bas under staden och förklarar krig emot All quida!!! =D

Medlem

Jag personligen tycker att det är trevligt med en stor svensk profil i spelindustrin!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Vad ska de göra då i så fall? lägga till cirklar till spelet? w0o0o0o
Tredje spelet blir triangle, tre.. triangle... FUCK YEAH!

Nä.. Minecraft för blir ett spel utan uppföljare, konceptet går inte att utveckla direkt..
Någonting de borde satsa mer på är visual effects, släppa HD versioner, lägga till bättre lightningeffects osv.

Det enda de kan gå vidare med är att introducera "bättre" grafik i spelet inklusive nån form av fysik motor. Men då måste de göra en egen spelmotor eller använda en som redan finns. Blir enormt massa arbete och allt han redan har fått ihop måste gå till hela produktionen. Det är ett misslyckat projekt innan de hunnit börja. Men de håller det ju öppet för alla att använda "hans" koncept. Så vem som helst kan ju sätta sig ner och försöka göra sin egen lilla Minecraft med grym grafik om man nu så ville. (och kan)

Inaktiv
Skrivet av Securion:

Varför inte FORTSÄTTA Minecraft succen? Släpp en HD version med (någorlunda) släta ytor (inte så fyrkantigt)?

Konceptet är ju BÄST, dvs överlev i en sandbox.

Minecraft är bara kul dom första två dagarna in-game, sen vet du att du kommer att överleva... ändra det så drar ni till er folk som inte bara är barnsligt förtjusta i att bygga lego.

Tror inte du spelat minecraft på ett tag va? det blir svårare och svårare hela tiden. Testa kör hardcore och ha en trädörr till ditt hus. Du kommer få vara med om en dörr som slås i spillror och en hord med zombies kommer och anfaller dig och möjligtvis lite andra mysiga varelser.
Skelett och zombies letar bland annat upp första bästa skydd med när solen kommer fram så dom brinner inte upp och dörr längre, zombies och skelett (eller om det var creepers) är inte lika dumma längre utan dom går runt väggar istället för att stå på andra sidan och kollar på dig.

Istället för att döma något bör du testa det nu. För det märks att du verkar inte ha spelat det sen kanske 1.7 eller 1.8

Medlem
Skrivet av Revakkyh:
Skrivet av SkullJoke:

Så trött på Notch... kan han inte få en hjärtattack snart så man slipper läsa om hans varenda tanke..

Du säger att du är trött på att läsa om Notch och hans tankar? Ändå så går du in och läser en
artikel som helt uppenbart handlar om honom och hans tankar.

Makes no sense at all.

Word.

12
Skriv svar