Småbarnsförälder och gamer. Funkar det?

Medlem
Småbarnsförälder och gamer. Funkar det?

Jag vet inte om frågan varit upp för diskussion tidigare men jag tyckte att den krävde en egen tråd efter att jag postade en tråd om att börja spela EVE Online igen. Någon tyckte att kombinationen heltidsjobb+småbarn+EVE Online skulle skapa oerhört stor stress och jag kan säkert hålla med i mycket. Men hur känner ni som är i samma sits, funkar ert gamingliv trots familj och jobb?

Jag som gammal spelare saknar hobbyn mycket och försöker ofta hitta spel som jag kan pyssla med efter barnens läggdags och fruns TV-orgie (Top Model, Project Runway och alla möjliga CSI-serier) Tyvärr verkar det krävas lite mer avancerade spel för att fånga mitt intresse så det räcker inte med ett random flashspel. Visst, det kan vara kul en stund men jag har blivit tokkär i hela EVE-universumet och känner mig lite som en pojke som inte får som han vill

Hur gör ni andra mammor och pappor?

Inaktiv

Är ingen småbarnsförälder men har extremt lite tid över för spelandet idagsläget jämfört med tidigare.

EVE online är ju ändå ett spel som inte kräver att man sitter och grindar 24/7 för att komma någonstans och för att vara till nyttja för ens corp. Det är ju betydligt värre i spel som WoW med att raida osv. Så det är ju bara att köra på så länge du har ett bra och roligt corp att spela med.

Medlem

Tack för den infon mordsint. Jag har varit rädd att det skulle vara just samma krav på en EVE-spelare som i WoW, men det var skönt att höra motsatsen. Det blir väl lite vad man gör av det men när det är en månadskostnad inblandad måste det kännas som väl utnyttjad tid, speciellt eftersom man/jag även ska lägga fram förslaget till min äkta hälft

Skägg.
10 Chambers

Bärbar dator i soffan medan frugan kikar såpor?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Bärbar dator i soffan medan frugan kikar såpor?

Ja, det kommer nog bli en sån kombination. EVE, here I come!

MFZ
Medlem

man får pressa timmar efter att ungarna somnat helt enkelt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Nalle Puh brukar vara slut 19:30 cirka, då är det läggdags och sedan blir det två timmar HARDCORE lirande tills det är dags att sova för att orka upp 5 på morgonen dagen efter för att dra till jobbet.

Medlem

Involvera ungarna i spelintresset.

Här lär Wheat sitt barn "mini wheat" att spela Starcraft 2.

http://www.youtube.com/watch?v=-d9o3BkcISE


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Involvera ungarna i spelintresset.

Här lär Wheat sitt barn "mini wheat" att spela Starcraft 2.

http://www.youtube.com/watch?v=-d9o3BkcISE

Det är en bra idé men frågan är hur intressant EVE är för min 3- och 4-åring...? Min 4-åring är helt sanslöst duktig på Little Big Planet. Det är sjukt att se hur han greppar kontrollen och lyckas med alla trick i spelet. Stolt gamer-pappa!

1
Skriv svar