Bra spelpodcast

Medlem
Bra spelpodcast

Hej jag har letat ett tag efter någon Podcast som tar upp spelnyheter, men fokus bör ändå ligga på åsikter och diskussioner.

Den ska helst ha någon/några(helst alla i en viss mån) egenskaper som följer:

- Den ska skötas av personer som har en social kompetens, inte pratar som valrossar, inte "eh:ar" var femte sekund men framförallt har tempo i sitt program, det ska inte segas. Humor är också bra, men helst i balanserade mängder så det hjälper programmet, inte tar över det. Sista jag vill är att lyssna på några clowner som använder en spelblogg för att sprida sina tråkiga skämt i en konstant ström.

-Vara över 20 minuter. Minst.

- Helst uppdateras iaf en gång i veckan. Inget måste om det finns ett stort arkiv.

-Engelska eller svenska spelar ingen roll. Men inget annat språk.

Någon som har något tips, hört något eller rentav följer en spelpodcast som stämmer överens med egenskaperna ovan? Eller iaf kan rekommendera någon spelpodcast?

Medlem

Jag brukar lyssna på criterion games podcast, visserligen inte flera spel (burnout )

Men kolla igenom podcasterna på iTunes!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

GFW Radio @ 1up.com
Playedpodcast.com är lätt de bästa enligt mig.

För något mer strikt där humorn finns men är den lättare varan, så får jag nog rekommendera dig amerikanska PCGamer's podcast, Shacknews' Shackcast. GamersWithJobs.com är en blandning av de båda kategorierna.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Eftersom jag bor utomlands och hör mer engelska än svenska är jag själv ute efter lite svenska spelpodcasts.
Eller allt i allo kanske, har lyssnat lite på Tejbz och Kents podcast. Nån som har något liknande tips?

Medlem

Brukar lyssna på [www.manatank.com]'s podcast. Läggs upp en gång i veckan, oftast måndagar, och är runt 2 timmar lång. Innehåller dock en del "inside jokes" som kan vara svåra att förstå om man inte lyssnat på den tidigare.

Annars finns väl P3 spel på iTunes, har dock inte lyssnat på den på ett bra tag så vet inte hur den låter idag. Drivs av Angelica Norgren(Xboxflickan), Viktor Leijonhufvud och någon mer om jag minns rätt.

Medlem

P3 Spel tycker jag är ganska bra. Går varje söndag men går även att ladda ned som pod.
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=4090

Man tar även upp spelnyheter, gör spelrecensioner, och tar upp aktuella ämnen kring spel och spelutveckling.
Senaste avsnittet tog man upp fenomenet med föräldrar som spelar med sina barn och hade en fin liken diskussion kring det.

FML
Medlem
1
Skriv svar