Robot
Darksiders II

I uppföljaren till undergångsäventyret antar du rollen som döden själv i en värld som existerar mellan himmel och helvete. Vi kikar närmare på en tvåa som kan bli storslagen – på fler än ett sätt.

#darksiders-2, #darksiders, #vigil-games


Medlem
Darksiders II

Låter riktigt nice det där. Ser ut som att både grafik o äventyr kommer att få en boost. :):)

Medlem

Jag gillade 1:an väldigt mycket, och ser med stor förväntan fram emot uppföljaren!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Moderator | Testpilot

Ettan är en fin blandning av Zelda och GOW! Hoppas på detta!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En snabb fråga. Hur "öppen" kommer världen vara, eller kommer man linjärt tvingas fram till nästa plats/dungeon? eller är det så att man kan springa och välja, återkomma, utforska och hitta andra ställen?
och hur pass mycket rollspel kommer det att vara?

P.S Jag har inte testat 1an så vet inte mycket om hur det varit.


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Utan tvekan en av de spel jag ser fram emot mest i år. Jag älskar det första spelet och det här ser bara ut att bygga vidare på det vi hade innan, så hur det ska kunna bli dåligt har jag ingen aning.

Jag köpte "Darksiders" igår för 99:-, ska bli kul att testa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bildtexten på framsidan, "Du & jag döden"... Jag ser vad du gjorde där.

Inaktiv

Tyckte om första liret väldigt mycket så faktiskt fram emot släppet!

FM-guru
F.d. Sisyr

Ettan var, till min stora förvåning, ett av de bättre spelen jag spelat inte barapå sistone utan i hela mitt liv. Ser med stort intresse fram emot tvåan. Kan bli ett fantastiskt spelår det här.

Medlem

Åhh två års väntan snart över! Btw Vigil har en tävling på deras Facebook sida där fansen kan designa ett eget vapen och skicka in, 3 fan-made vapen kommer att finnas i spelet när det släpps!

Medlem

the wild adventures of young Arthas..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

xbox 360? kanske ska tröttna på va fast i samma cirkel hela tiden.

Medlem

Som jag har längtat!


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem

Heavy metal lieman!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Kommer bli epic.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:

En snabb fråga. Hur "öppen" kommer världen vara, eller kommer man linjärt tvingas fram till nästa plats/dungeon? eller är det så att man kan springa och välja, återkomma, utforska och hitta andra ställen?
och hur pass mycket rollspel kommer det att vara?

P.S Jag har inte testat 1an så vet inte mycket om hur det varit.

Darksiders var inte inte särskilt "open-world", utan tänk det mer som en blandning av Zelda-spelen/Starfox Adventures/Rayman 3 och God of War så har du Darksiders i ett nötskal. Man avancerar från bana till bana, men man är fri att åka tillbaka till redan besökta ställen, för att t.ex hitta den där sista kistan eller slakta några fler fiender. Rollspel skulle jag dock inte kalla det. Man låser visserligen upp/köper skills och vapen, men inget av det är i samma skala som ett rollspel.
Kul är det dock, jävligt kul!

Medlem
Medlem

Ettan var för mig ett av de bästa spelen denna generationen. Blev helt hänförd av storyn, röst skådespelarna, designen och spelmekaniken. Tvåan blir ett giver köp för mig!


signatur

Steam: xtreme_venom | PSN: Betrayed | League of Legends: Hand of Wrath (EUW) | Battlenet: Betrayed#2655

Medlem

Ser ut att bli minst lika bra som ettan. Awesomeness!

1
Skriv svar