Nedräkning på Baldur's Gate-sajten

Robot
Nedräkning på Baldur's Gate-sajten

Om lite över 22 timmar smäller det. Men vad är det som smäller? Go for the eyes Boo, go for the eyes!

#beamdog, #atari


Medlem
Nedräkning på Baldur's Gate-sajten

"Vad hoppas du på?"
Hoppas vi inte alla på samma sak?

Medlem

<!-- March 14, 2012 -->
<!-- Shadowy Figure- Raise Dead : Infinity Engine -->

<!-- It is coming. -->

Medlem

En döskalle betyder att jorden kommer gå under, sa de inte 2012?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv

Vad jag hoppas på är ett nytt Baldur's Gate som är troget till original spelen.

Vad jag tror det blir dock är något helt annat som har lite med original spelen att göra och som bara lever på Baldur's Gate namnet.

Medlem

Om det skulle vara ett nytt spel i traditionell BG stil så hoppas jag verkligen att dom väljer att göra det i 2D.

Medlem

Bioware verkar fattat att dom behöver köpa tillbaka lite goodwill


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Troget de första två men modernt, med bra röstskådisar, och gärna view liknande det i dragon age.

Medlem

Så mycket för nerräkningen, Sidan pallade inte trycket. "The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later."

Medlem

EA tvingar Bioware att mjölka Baulders Gate.. kul =/

Medlem
Skrivet av Sanazin:

EA tvingar Bioware att mjölka Baulders Gate.. kul =/

Äger inte Atari "Baldur's Gate"-varumärket?


signatur

Have a good time!

Vad det nu är så kommer det förmodligen inte bli lika bra som allt var back in the days.
Kommer alltid se alla äldre spel, baldurs gate, diablo, genom en rosa dimma, som kommer förhindra alla uppföljare från att bli lika storslagna.

Medlem

HELVETE, GE MIG!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Sanazin:

EA tvingar Bioware att mjölka Baulders Gate.. kul =/

Äger inte Atari "Baldur's Gate"-varumärket?

Jo, Atari köpte rättigheterna.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Sanazin:

EA tvingar Bioware att mjölka Baulders Gate.. kul =/

Äger inte Atari "Baldur's Gate"-varumärket?

Jupp, ingen jävla EA eller Bioware som kan förstöra det här inte nu!

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Sanazin:

EA tvingar Bioware att mjölka Baulders Gate.. kul =/

Äger inte Atari "Baldur's Gate"-varumärket?

Jupp, ingen jävla EA eller Bioware som kan förstöra det här inte nu!

Det bådar bra det!


signatur

Have a good time!

Medlem

Baldurs Gate for iOS!
Baldurs Gate Rockband!
Baldurs Gate Casual utan D&D Regler


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

Hmmm....jag gissar på ett nytt Baldurs Gate. Ni som vill ha ett nytt som liknar det gamla, dream on säger jag bara...

*Spelet kommer vara multiplayerfokuserat.
*Combaten kommer vara pissenkel och "flashig" för att locka till sig alla casuals.
*Det kommer att finnas 8 klasser. 3 från början, 5 av dom släpps senare som dlc.
*Handlingen kommer att vara skriven på en kafferast
*Det kommer släppas till konsol först, släpps till pc efter 2 månader, självklart är det buggigt som tusan och laggar även på en 20.000:- dator. Detta patchas sedan efter ungefär en månad...dock endast om spelet säljer mer än 5 miljoner ex...annars skiter dom i det.

Spelet kommer hyllas till skyarna av alla kritiker (som givetvis har spelat det till X360) men på metacritic kommer det få en score på ungefär 3.1

Ohh ja just det ja...glömde det viktigaste.
Det kommer vara i First person view mode. För det passar inte med den gamla kameravinkeln till konsol....

Ser fram emot detta

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Baldurs Gate for iOS!
Baldurs Gate Rockband!
Baldurs Gate Casual utan D&D Regler

Tänkte direkt Baldur's Gate for iOS när jag såg nedräkningen. Var det inte något liknande alldeles nyss från någon annan utvecklare?


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Ladestam:

Baldurs Gate for iOS!
Baldurs Gate Rockband!
Baldurs Gate Casual utan D&D Regler

Tänkte direkt Baldur's Gate for iOS när jag såg nedräkningen. Var det inte något liknande alldeles nyss från någon annan utvecklare?

Jo det var det, har läst innan. Finns ju open source port för Infinity Engine med.
Försöker hitta vilket spel det var men någon har ju förstört mina googlesökningar med Baldurs Gate hype. (Går ju inte att söka på nått som rör iOS, baldurs gate, infinity engine, bioware eller atari)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av neonille:

Hmmm....jag gissar på ett nytt Baldurs Gate. Ni som vill ha ett nytt som liknar det gamla, dream on säger jag bara...

*Spelet kommer vara multiplayerfokuserat.
*Combaten kommer vara pissenkel och "flashig" för att locka till sig alla casuals.
*Det kommer att finnas 8 klasser. 3 från början, 5 av dom släpps senare som dlc.
*Handlingen kommer att vara skriven på en kafferast
*Det kommer släppas till konsol först, släpps till pc efter 2 månader, självklart är det buggigt som tusan och laggar även på en 20.000:- dator. Detta patchas sedan efter ungefär en månad...dock endast om spelet säljer mer än 5 miljoner ex...annars skiter dom i det.

Spelet kommer hyllas till skyarna av alla kritiker (som givetvis har spelat det till X360) men på metacritic kommer det få en score på ungefär 3.1

Ohh ja just det ja...glömde det viktigaste.
Det kommer vara i First person view mode. För det passar inte med den gamla kameravinkeln till konsol....

Ser fram emot detta

Allt pekar dock mot en remake och inte ett nytt spel ;).

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Ladestam:

Baldurs Gate for iOS!
Baldurs Gate Rockband!
Baldurs Gate Casual utan D&D Regler

Tänkte direkt Baldur's Gate for iOS när jag såg nedräkningen. Var det inte något liknande alldeles nyss från någon annan utvecklare?

Jo det var det, har läst innan. Finns ju open source port för Infinity Engine med.
Försöker hitta vilket spel det var men någon har ju förstört mina googlesökningar med Baldurs Gate hype. (Går ju inte att söka på nått som rör iOS, baldurs gate, infinity engine, bioware eller atari)

http://www.gemrb.org/wiki/doku.php?id=start ?

Medlem

Sidan ligger nere...


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av neonille:

Hmmm....jag gissar på ett nytt Baldurs Gate. Ni som vill ha ett nytt som liknar det gamla, dream on säger jag bara...

*Spelet kommer vara multiplayerfokuserat.
*Combaten kommer vara pissenkel och "flashig" för att locka till sig alla casuals.
*Det kommer att finnas 8 klasser. 3 från början, 5 av dom släpps senare som dlc.
*Handlingen kommer att vara skriven på en kafferast
*Det kommer släppas till konsol först, släpps till pc efter 2 månader, självklart är det buggigt som tusan och laggar även på en 20.000:- dator. Detta patchas sedan efter ungefär en månad...dock endast om spelet säljer mer än 5 miljoner ex...annars skiter dom i det.

Spelet kommer hyllas till skyarna av alla kritiker (som givetvis har spelat det till X360) men på metacritic kommer det få en score på ungefär 3.1

Ohh ja just det ja...glömde det viktigaste.
Det kommer vara i First person view mode. För det passar inte med den gamla kameravinkeln till konsol....

Ser fram emot detta

Allt pekar dock mot en remake och inte ett nytt spel ;).

Kan ju alltid hoppas....

Medlem

Awesome, awesome ,awesome!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Sidan ligger nere...

Antagligen fått mer trafik än de klarade av.

Medlem

Jag gissar på Baldur's Gate : Boo's Adventures ! till Iphöne och Andriod

Eh, why not. DIII är ju på väg, klart de vill släppa något i dess farvatten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

The Sims - Visiting Baldurs Gate


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Hehe, Trent Oster twittrade nyss.

Citat:

"You guys killed my server #baldursgate #itsjustacountdowndammit"

Skriv svar