(SPOILERS) FFXIII-2 Slots: Dundermiss?

Medlem
(SPOILERS) FFXIII-2 Slots: Dundermiss?

Många är de som anser att Serendipitys slotmachines är en oerhörd miss just för att den spelare som vill uppnå 100% completion måste spela ihop åtminstone 10k coins. Jag har själv suttit i en slot-session nu och fått 5 jackpotar + en microchu-rad (dock inte i jackpot-mode såklart) men har ändå inte lyckats skrapa ihop tillräckligt för att få fragmentet "Lucky Coin". Mitt totala antal spins just nu är uppe i 1425. Jag kan ju tycka att det är lite väl konstigt att de lagt in ett mini-spel som egentligen inte är ett mini-spel och sopm dessutom är så sjukt svårt att klara. Allt hänger på tur (såvitt jag vet). Jag irriterar mig också på det faktum att det item, "Eternal Crystal", som man får om man har sparat sin save-fil från FFXIII, vilket har som enda funktion (tydligen) att öka chanserna på just slotmachines, inte gör ett dugg nytta i praktiken. Var det så viktigt att ha kvar sin save-fil, verkligen?

Nej, jag känner inte att Serendipitys slots är något för mig, men självklart vill jag ha alla fragments. Så det blir väl till att spinna lite till.

Vad anser ni andra som spelat/spelar?


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem

Om du redan har Lucky coin kan du fly från slotsen då de enbart handlar om tur. För att fixa de andra rekommenderar jag att du skaffar en Silver Chocobo och racar med den så går det fortare att fixa 10k coin plus resten du behöver.

Medlem

Rättelse i mitt tidigare inlägg:
Man behöver ju självklart inte 10k vunna coins för att få "Lucky Coin" utan Serendipitous-trophyn.
Jag var lite hastig igår när jag skrev och satt hela tiden och sneglade på de snurrande slotsen
Att få Serendipitous-trophyn är inte svårt, men Lucky Coin är sjukt. Det var det jag menade.. hehe.

Tack för ditt tips förresten, det är helt sant, word to that!


signatur

BKMN - Triple A Minus

1
Skriv svar